Gaat er alleen bij mij wel eens wat stuk?

Ben met m'n Uralleke laatst over de kop geslagen!! en dan bedoel ik echt over de kop! dus 3 wieltjes de lucht in wijzen. zelf niets opgelopen maar wel een gedeukt ...pechvogel ;) .

En dit terwijl ik net dacht "drie wielen zijn stabieler dan twee"... zou'k mijn plannen om een rus-met-zijspan te kopen toch maar weer in de koelkast steken dan? :? :)
 
En dit terwijl ik net dacht "drie wielen zijn stabieler dan twee"... zou'k mijn plannen om een rus-met-zijspan te kopen toch maar weer in de koelkast steken dan? :? :)

dacht ooit hetzelfde; ooit dus ..... moraal van het vooral; ook (juist) met 3 wielen kun je omgaan, je moet er alleen iets meer je best voor doen, en zeker als je net begint doe je daar onbewust heeeel veeeel moeite voor.. :+

lesje!
 
nee, hoor, hier gaat ook wel eens wat stuk (typisch guzzi kwaaltje....... elke 20 tot 30.000km..........) ping....... minus 1 koppelingskabel........
en uiteraard geen reserve exemplaar bij me; meestal voel je het namelijk ver genoeg van te voren aan komen om de kabel op je gemak te vervangen voor dattie helemaal breekt.......

greetz
 
Laatst bewerkt:
En nog maar eens een gebroken as..(Moturist P1)

(Afbeelding)

heeeeee, dat is die gebroken as van Marcel Sieling B|

Da's niet eerlijk om dat een Moturist P1 as te noemen :( Dat was een (onvakkundig) te dun gedraaide as uit slecht staal en met een scherpe overgang (zonder radius) bij de astap. Die was gemaakt om een EML-mini naaf aan een Moturist zijspan te klussen :(

lees er HIER meer over :r
 
Laatst bewerkt:
ik zet 5 euro op de as van het zijspan. :+
      
(nu maar hopen dat het niet toch de draagarm word) |(
 
als achter-rijder kreeg ik een beetje het idee dat de hele combinatie van de heer "prinsje" van rubber (erg zacht rubber......) was gemaakt, echt alles beweegt aan dat vehikel.....
Dat zou dus nog wel eens verdacht lang gewoon heel kunnen blijven
 
Dit weekend over zeer slechte wegen gereden met mijn XS met EZS-TP.
Op zich al geen lichte combi, maar bovendien nog eens ikke (100kg) erop, een vriend van me (125kg) in het bakje en van 4 man bagage erop/erin.
pak hem beet 800 kilo?

Met name bij kuilen of richels in de bochten hield ik mijn hard vast, ik denk: als er nu iets breekt dan kunnen ze me hier langs de weg van de bomen scharpen...maar het bleef heel. Zat alleen op terugweg ijzer op ijzer te remmen
 
had ik deze hier al eens gepost :?


full



de lepels van mijn voorste kogelklauwkoppeling bleken bij demontage niet meer helemaal tof :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan