garage beschermen

huisbaas wist me ook in die vriendelijke mail meteen te melden dat als er door braak iets aan de garagepoort zou zijn de kosten meteen voor mij zouden zijn.

(dit had ik wel gedacht maar is nogal lullig om het zo te melden)

sinds wanneer kan een huurbaas jou verantwoordelijk houden voor braakschade veroorzaakt door derden?

die zou de wind van voren hebben gehad... ik word gewoon kwaad bij de gedachte alleen al.. sorry :+


ik zou een briefje terug sturen, waarin staat dat omdat hij jou verbiedt diefstalpreventie aan te brengen, eventuele gevolgschade als gevolg van diefstal, waaronder de vergoeding van het gestolen goed, voor de huurbaas is...
kijken hoe ie daar op reageerd :P
 
sinds wanneer kan een huurbaas jou verantwoordelijk houden voor braakschade veroorzaakt door derden?

die zou de wind van voren hebben gehad... ik word gewoon kwaad bij de gedachte alleen al.. sorry :+


ik zou een briefje terug sturen, waarin staat dat omdat hij jou verbiedt diefstalpreventie aan te brengen, eventuele gevolgschade als gevolg van diefstal, waaronder de vergoeding van het gestolen goed, voor de huurbaas is...
kijken hoe ie daar op reageerd :P
:^
Ingeval van diefstal hem verantwoordelijk stellen wegens nalatigheid en het niet voldoende beschermen van de garage (en het jouw weigeren dat zelf aan te brengen) :Y
 
huisbaas wist me ook in die vriendelijke mail meteen te melden dat als er door braak iets aan de garagepoort zou zijn de kosten meteen voor mij zouden zijn.

(dit had ik wel gedacht maar is nogal lullig om het zo te melden)

De kosten kunnen niet voor jou zijn, want jij hebt ze niet veroorzaakt... :N
Je huisbaas kan de boom in... maar gelukkig is er nog zo iets als een verzekering... ;)
 
men neme een honkbalknuppel en men schaft een gsm alarm aan ,zet onder het nr bv boris boef.
Als men gebeld word 2 dingen of men gaat erop af denk dat ik dat zou doen effe lekker meppen,of men is wat voorzichtiger en belt de hermandad hopelijk komen ze binnen 30min
 
kosten zijn mijn inziens ook voor verzekering.
maar zover gaat het hopelijk niet komen he.

ik weet allessinds wat ik morgen ga doen,
op weg naar huis van mn werk naar de doe het zelf zaak...

en de huisbaas, tsja heb er al zo vaak geen rekening mee gehouden met wat hij ervan vind...
zal dus nog wel zien hoe het zit met een ankerpunt voor een degelijk slot...
 
Ik zou een grote kartonnen plaat van Chuck Norris neer zetten

Maar even serieus:

Wat een k*t situatie en gevoel zeg :/ Helemaal omdat je niet weet wanneer wat staat te gebeuren en je misschien wel je een hele periode druk en onrustig gaat maken om "niets".

Magneetverklikkers zijn goede dingen :Y Maar ze zijn ook snel kapot te maken :X dus hang ze ergens waar ze niet worden verwacht, dus niet direct in line of sight, maar vlak aan de grond ofzo.
 
Ook een geweldig advies, waar TS dus helemaal niets aan heeft... :N
heeft de TS zeker wel wat aan als er wat gebeurt ;)

Maar laten we hopen dat et niet zo ver komt.
kosten zijn mijn inziens ook voor verzekering.
maar zover gaat het hopelijk niet komen he.

ik weet allessinds wat ik morgen ga doen,
op weg naar huis van mn werk naar de doe het zelf zaak...

en de huisbaas, tsja heb er al zo vaak geen rekening mee gehouden met wat hij ervan vind...
zal dus nog wel zien hoe het zit met een ankerpunt voor een degelijk slot...
:) Ramen ook gewoon blinderen zoals eerder gezegd, dan ziet niemand meer wat er binnen staat.

Kan je de poort trouwens niet van binnen uit extra barricaderen? aangezien je zelf via de gang binnen naar binnen gaat. Bijv houten balken aan kozijn en deur zodat de deur niet open kan als die balken er in hangen.
 
huisbaas wist me ook in die vriendelijke mail meteen te melden dat als er door braak iets aan de garagepoort zou zijn de kosten meteen voor mij zouden zijn.

(dit had ik wel gedacht maar is nogal lullig om het zo te melden)

Jesus wat een noob huisbaas.
Ik moch toen ook geen motor in de huiskamer zetten uiteindelijk toch gedaan en hij wist het hij heb nooit meer wat gezegd toen.
Ook waren veel dingen gesloopt in het huis (mannen he) enige wat ik wel moest vergoeden waren de geverfde raampjes.
Lijkt me ook vreemd als er braakschade is moet jij betalen die man laat je toch lachen en dat jij daar mee akkoord gaat is niet de bedoeling!
 
Laatst bewerkt:
Misschien vinden ze je moto wel helemaal niet mooi en zie je ze nooit meer terug :+


Anyway, grondanker helpt bijna niet omdat de sloten die daarbij gebruikt worden (abus art4) in 5 seconden zijn opengeknipt..

En de vraag is, als je bv een babyfoon hebt neergezet, of je de dieven gaat confronteren. Met een beetje geluk rennen ze weg als ze wat horen maar met wat minder geluk bedreigen ze je met het eea. En over dat laatste kan ik meepraten. Dus als je naar buiten gaat, zorg dat je iig iets bij je hebt wat toevallig bij de deur stond (golfclub hockeystick enz).


Je moet er ook niet teveel aan willen doen. Zorg dat je moto goed verzekerd is en probeer je niet teveel druk te maken.
Succes!
 
Kippengaas met 220 erop, deurkruk onder stroom enz.. , kan nog wel een paar bobytraps voor je verzinnen, alleen de gevolgen tja ...
 
Anyway, grondanker helpt bijna niet omdat de sloten die daarbij gebruikt worden (abus art4) in 5 seconden zijn opengeknipt..

Daarom moet je ook geen grondanker gebruiken maar een muuranker. Daarmee hou je je slot van de grond af en kunnen niet één handvat van de betonschaar op de grond laten rusten terwijl ze op de ander hun volle gewicht zetten.
 
Kippengaas met 220 erop, deurkruk onder stroom enz.. , kan nog wel een paar bobytraps voor je verzinnen, alleen de gevolgen tja ...

Zijn dingen die ik bij mij er ook op wil zetten. De gevolgen zullen me een zorg zijn. Niemand heeft wat te zoeken in mijn tuin/schuur/motorhok.
 
klopt...
jaren terug eens op de motorrai een verkoper van sloten voor paal gezet, die had als demonstratie een grote betonschaar neergelegd waarmee je mog probeeren zo'n slot door te knippen.
een hanvat op de grond en met 4 man (de sterkste en lompste die we bij hadden) gelijktijdig aan het andere handvat gehangen,.......knap......die 4 man rolde door het gangpad, een helft van het slot vloog door het ruitje van een vitrine kast.
dat had de verkoper nog maar een keer eerder gezien.

coclusie : slot inderdaad van de grond af zodat er niet een handvat op de grond kan worden gezet.
 
huisbaas wist me ook in die vriendelijke mail meteen te melden dat als er door braak iets aan de garagepoort zou zijn de kosten meteen voor mij zouden zijn.

(dit had ik wel gedacht maar is nogal lullig om het zo te melden)


Als jij goed verzekerd bent hoef jij echt niets te betalen. Even een belletje naar de verzekering zou ik zeggen ;)
Bij mij staat trouwens alles gewoon open de hele nacht, zit niet eens een slot op de schuur _O- Maar ja, die 3 brikken wil je niet eens hebben al krijg je geld toe..
 
Hoe hoog wilde je dat slot hangen dan????
Met een lange betonschaar steunt er altijd wel een handvat op de grond.

Het advies is wel goed bedoeld maar het nut snap ik niet echt.
Zijn genoeg YouTube films met hangende sloten die zo opengaan, ja ook art4 sloten helaas.

Zorg ervoor dat je verzekering uptodate is, zodat er iig uitgekeerd wordt
 
Daarom moet je ook geen grondanker gebruiken maar een muuranker. Daarmee hou je je slot van de grond af en kunnen niet één handvat van de betonschaar op de grond laten rusten terwijl ze op de ander hun volle gewicht zetten.

Hmm dat is een goede!
Ik heb een hangslot uit engeland die je niet kunt doorknippen met een betonschaar. Je moet dus slijpen, en dat valt op :Y
 
heeft de TS zeker wel wat aan als er wat gebeurt ;)

Maar laten we hopen dat et niet zo ver komt.

Nou, ik ben heeeeel benieuwd...
Wat heeft TS aan jou geweldige advies? Vertel eens...
Je wilt de huurbaas aanklagen voor nalatigheid, op welke grond dan?
Als de garage afgesloten kan worden, dan is de man niet nalatig. Dus ik ben benieuwd waar jij hem op wilt aanklagen... :)
 
Als jij goed verzekerd bent hoef jij echt niets te betalen. Even een belletje naar de verzekering zou ik zeggen ;)

Klopt. En hoewel de reactie van de verhuurder niet erg sympathiek is qua toonzetting heeft hij wel gelijk. Het is gebruikelijk dat de huurder aansprakelijk is voor dit soort kosten. Wel zijn er veel huurcontracten waar de verhuurder daarvoor een verzekering heeft afgesloten waarbij de kosten van de premie in de servicekosten zijn verwerkt, dat zou TS moeten checken in zijn huurcontract.
 
Klopt. En hoewel de reactie van de verhuurder niet erg sympathiek is qua toonzetting heeft hij wel gelijk. Het is gebruikelijk dat de huurder aansprakelijk is voor dit soort kosten. Wel zijn er veel huurcontracten waar de verhuurder daarvoor een verzekering heeft afgesloten waarbij de kosten van de premie in de servicekosten zijn verwerkt, dat zou TS moeten checken in zijn huurcontract.

Volgens mij opstal en dat betaal je indd met huur niet volgens mij?
Hier bij koop betaal ik 240 service kosten en dat zit er dan in.
 
Als je een kiepdeur hebt kun je vrij simpel in de geleidingsrail een gaatje boren en daar een hangslotje doorheen doen. krijgen ze die deur niet meer open.
 
sinds wanneer kan een huurbaas jou verantwoordelijk houden voor braakschade veroorzaakt door derden?

Omdat jij de woning huurt en daarmee de verplichting hebt er als een goed huisvader voor te zorgen. Als er een tak door het raam naar binnen waait is het in principe ook een probleem van de huurder.

Ja, het is lullig dat een derde die schade veroorzaakt en je er dus zelf niets aan kunt doen. Dat geldt echter ook voor de verhuurder en is dus geen argument waarom die voor de schade moet opdraaien.
 
Amai, wat een gezever met die huisbaas zeg.

Je enige optie is, denk ik, het zo moeilijk mogelijk maken om die garage binnen te komen. Als ze namelijk 1 keer binnen zijn leert de ervaring dat het niet uitmaakt hoe je alles vastmaakt. Er zijn hier op het forum verhalen zat van mensen die hun motor met kettingen en ankers hadden vastgemaakt en er de volgende dag achter komen dat alles weg is.

Ik denk dat het meeste al wel genoemd is.

- Bewegingsdetector met lamp, zowel binnen als buiten.
- Eventueel alarm aan de detector

http://www.xenasecurity.com/product/pir/main/showall/

- Versterking van de poort/deur zodat deze minder makkelijk open te maken is, zeker als de poort eigenlijk enkel van binnenuit wordt geopend. Ik neem aan dat die poort naar binnen opent? Dan zou je aan de binnenkant een balk of een stalen buis kunnen bevestigen die door 2 vaste punten kan geleid worden zodat de deur niet open te forceren is met bijvoorbeeld een koevoet.

En voor de zekerheid ook de voordeur op nachtslot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan