Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ herrflick en aergrimm: waar hebben jullie die headset met vierkante stekker vandaan? want overaal waar ik kom hebben ze alleen maar minidin.

en hebben jullie ook mp3's getest met dat ding want ik las ergens anders weer dat ie dat neit zo goed doet.
 
@ herrflick en aergrimm: waar hebben jullie die headset met vierkante stekker vandaan? want overaal waar ik kom hebben ze alleen maar minidin.

en hebben jullie ook mp3's getest met dat ding want ik las ergens anders weer dat ie dat neit zo goed doet.

MotoPort, die besteld ze weer via Notter.

Ook MP3's doen het goed.
 
@ herrflick en aergrimm: waar hebben jullie die headset met vierkante stekker vandaan? want overaal waar ik kom hebben ze alleen maar minidin.

en hebben jullie ook mp3's getest met dat ding want ik las ergens anders weer dat ie dat neit zo goed doet.

Ik heb hem bij MP eindhoven gekocht, het is dezelfde als met de minidin stekker, alleen dan met een firewire aansluiting, merk is IMC, kost 25 euro. (type HS-200)

Het volume van de Zumo is idd niet erg hard, ook niet met de mini din aansluiting, daar zal in mijn ogen geen verschil in zitten.

http://www.imc-motorcom.com/content/products.php?catalog=1_1_2&language=de
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal dat MP3s slecht klinken komt waarschijnlijk uit de BlueTooth verbinding: via BT klinken MP3s inderdaad beroerd doordat tijdens het transport veel van de muziek verloren gaat. Daar heb je via een draadje natuurlijk geen last van, dan komt het echt op je speakers aan.
 
Volgens mij is BT geluidsoverdracht mono.

Ik heb momenteel de Zumo bedraad naar de Baehr intercom voor navigatie en MP3 en binnenkort hoop ik de Bluephone BT ontvanger aan de intercom te hebben hangen voor gsm verbinding (dus Bluephone via BT als 'headset' aan Zumo gekoppeld voor alleen gsm; vervolgens dus ook gsm via BT aan Zumo gekoppeld).
 
Het verhaal dat MP3s slecht klinken komt waarschijnlijk uit de BlueTooth verbinding: via BT klinken MP3s inderdaad beroerd doordat tijdens het transport veel van de muziek verloren gaat. Daar heb je via een draadje natuurlijk geen last van, dan komt het echt op je speakers aan.

Dat is ook de reden dat ik voor de bedrade variant gekozen heb. Komt ook nog bij dat de prijzen nog steeds aan de hoge kant zijn (vooral het betere spul) en de zaak zal regelmatig opgeladen moeten worden, niet altijd ff makkelijk bij een meerdaagse trip.
 
Volgens mij is BT geluidsoverdracht mono.

Ik heb momenteel de Zumo bedraad naar de Baehr intercom voor navigatie en MP3 en binnenkort hoop ik de Bluephone BT ontvanger aan de intercom te hebben hangen voor gsm verbinding (dus Bluephone via BT als 'headset' aan Zumo gekoppeld voor alleen gsm; vervolgens dus ook gsm via BT aan Zumo gekoppeld).

Ik heb nu alles (ook GSM) via de autocom lopen. Lekker makkelijk als je net helemaal gereed staat om aan te rijden en de telefoon gaat.
 
Ik heb hem bij MP eindhoven gekocht, het is dezelfde als met de minidin stekker, alleen dan met een firewire aansluiting, merk is IMC, kost 25 euro. (type HS-200)

Het volume van de Zumo is idd niet erg hard, ook niet met de mini din aansluiting, daar zal in mijn ogen geen verschil in zitten.

http://www.imc-motorcom.com/content/products.php?catalog=1_1_2&language=de

ah kijk :)

maarreh ik moet toch de h205 hebben met 3,5mm stekker?

edit: beter lezen, de 200 is degene met de 3,5 mm :P
 
Laatst bewerkt:
ah kijk :)

maarreh ik moet toch de h205 hebben met 3,5mm stekker?

edit: beter lezen, de 200 is degene met de 3,5 mm :P

Ik heb voorheen een 2610 gehad, en daar had ik zo'n mini din stekker aan zitten, was gewoon prul, je moest "pijltje op pijltje" houden, en dan maar hopen dat alles goed ging als je die stekker in elkaar drukte, het is al verschillende keren voorgekomen dat diverse pinnetjes verbogen werden tijdens het in elkaar drukken, het heeft me ook al 2 headsets gekost door die flauwekul. Deze die ik nu heb werkt verder super, stekker past maar op 1 manier, en "klikt" goed vast, en in de prijs zit geen verschil!

;)
 
zitten in de nieuwe Garmin kaarten ook de wijziging bij wierden/Almelo?

nu ga je bij wierden de snelweg al op naar almelo/hengelo enschede.
dit was eerder pas achter in almelo..
 
Ik heb nu ook 2008 erop staan, maar de N470 tussen pijnacker en zoetermeer staat er nog niet in. Terwijl die weg er toch al een tijdje ligt.
 
zou je eens voor me willen kijken?

het gaat om deze situatie:
de nieuwe situatie is aangegeven als A35, de weg die van linksboven naar rechtsonder loopt..

de oude situatie is de rondweg van wierden..

Google Maps
 
ik heb de kaart zojuist trouwens gratis aangevraagd voor mijn nuvi 300..

had 'm nog niet geregistreerd, en pas afgelopen december gekocht :)
 
thnx voor de info :)

dan ga ik dus ook zowiezo niet betalen voor de update.. het kon namelijk zijn dat er wel kosten bij kwamen..

en kan ik het direct tegen de klanten in de winkel zeggen :)

(werk bij Halfords)
 
Hallo allemaal, gisteren ook een zumo gekregen voor mijn verjaardag *O* , dus ondertussen al wat op de motor aan het zetten geweest.

Nu vraag ik mij af hoe jullie hem electrisch hebben aangesloten.
OK ik heb dit ganse topic doorgenomen en daar staat in dat je hem rechtstreeks op de batterij kan aansluiten. Echter vraag ik me af dat dit geen probleem gaat geven aan de houder, want deze staat dan steeds onder spanning. Dus ook als het regent, en mijn div staat steeds buiten op het werk. Ik heb natuurlijk gezien dat alles netjes afgesloten is met het rubberen klepje, dus ik vraag het maar even hé.

Is het eventueel een optie om hem aan te sluiten op het achterlicht. Deze komt pas onder spanning wanneer het contact opstaat. Of geeft dit problemen?

En verder wil ik de draad naar de zumo onderbreken om telkens de bevestigingsbeugel (de standaard beugel staat er bij mij op met de grote vleugelmoer) te verwijderen wanneer ik de zumo niet gebruik. Maar geeft dit dan weer geen problemen met eventuele garantie gevallen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden (ik vrees dat er nog veel vragen gaan volgen ;) )
 
`t handigste is bij een motorclub aan te sluiten en dan te vragen of iemand je wilt helpen.lol
Kheb net`n zumo 550 gekocht.kmoet er nog ff mee oefenen,maar muziek heb ik al geload.
Dure mp3 speeltje...haha
nee,komt goed...ff oefenen,maar dan heb je ook wat
 
Hallo allemaal, gisteren ook een zumo gekregen voor mijn verjaardag *O* , dus ondertussen al wat op de motor aan het zetten geweest.

Nu vraag ik mij af hoe jullie hem electrisch hebben aangesloten.
OK ik heb dit ganse topic doorgenomen en daar staat in dat je hem rechtstreeks op de batterij kan aansluiten. Echter vraag ik me af dat dit geen probleem gaat geven aan de houder, want deze staat dan steeds onder spanning. Dus ook als het regent, en mijn div staat steeds buiten op het werk. Ik heb natuurlijk gezien dat alles netjes afgesloten is met het rubberen klepje, dus ik vraag het maar even hé.

Is het eventueel een optie om hem aan te sluiten op het achterlicht. Deze komt pas onder spanning wanneer het contact opstaat. Of geeft dit problemen?

En verder wil ik de draad naar de zumo onderbreken om telkens de bevestigingsbeugel (de standaard beugel staat er bij mij op met de grote vleugelmoer) te verwijderen wanneer ik de zumo niet gebruik. Maar geeft dit dan weer geen problemen met eventuele garantie gevallen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden (ik vrees dat er nog veel vragen gaan volgen ;) )
ik heb het zo gedaan.
full

het snoertje doorgeknipt en op de accesoire plug aangesloten.
daarna op het stuk wat aan de houder komt een sigarettenstekker (of hoe zo'n ding ook heet) gemonteerd.
zo is het ook demontabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan