Gelijk wakker geschud!!

...
En wat ik ook te gek vond is dat ik 160 rijd op een snelweg en dan onwijs hard word ingehaald door een R1 met 2 gasten in hun t-shirt erop!!
...

Gefeliciteerd in ieder geval. Ennuh het ziet er stoer uit, maar het rijdt totaal niet lekker :)
 
~
Maar dat stuk dat ik de motor in de bochten van de 160 liet terug zakken naar de 120, deoe ik met de auto met 220 nog met 1 hand aan het stuur.....

quote]

Dat moet je met de motor toch kunnen overtreffen lijkt me. 2 handjes aan je stuur en dan door die 220 grens.
Lekker stoer en wie weet sta jij straks ook in de krant.
 
Niet om 't een of 't ander, maar zulke rare manoeuvres van vrachtwagens (ook zij, die verkeerd voorsorteren) en opa's die niet over hun schouder kijken.... is DAT juist niet het centrale topic van de motorrijlessen? Dat rechts voorrang heeft, had je bij het autorijden al geleerd....

Of ben ik de enige die juist voor DAT SOORT grappenmakerij 1000 keer is gewaarschuwd bij de lessen?
 
Zo vandaag bij het gemeente huis eindelijk het mooie papiertje met de A1 en A2 opgehaald!!

'S middags even bellen over een motor die ik al had zien staan.
En ja hoor 's avonds erheen!!
Natuurlijk met de auto en dus in de file!!
Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

Op de terug weg werd ik gelijk ff wakker geschud hoe onwijs je moet opletten.....
Wegwerkzaamheden aan de gang.
Met de motor op de 3e linkerbaan om een inhalende vrachtwagen heen....
Die op het moment dat je ernaast zit besluit om een slinger rechtdoor te pakken!!!!
Als je dan boos omkijk als je ervoor rijd krijg je nog een mooie vinger te zien ook!!!

Dan kom je over de linker baan achter de auto van broer lief aan die voorop rijd.
Gaat opa naar links terwijl je ernaast zit!!
Met een rare slinger ziet hij jou nog net en schiet terug naar rechts...
Om gelukkig eerbiedig een gebaar te maken van sorry....
Ok kan gebeuren gelukkig goed afgelopen......

Kom je daarna op een kruising af en er komt een motor van links. (gelijkwaardig)
Die motor remt dus ook af.......
Zie een golf met een t@ring gang aankomen, gebaar de andere motorrijder dat hihj gas moet geven en ga zelf stilstaan....
Hij kijkt achterom en trekt hard weg.....
Golf met piepende banden erachter......
Beide stoppen.... Golfje met pet op.... Tja ik had je niet gezien......

Dit is mijn eerste zelfstandige motorrit!!!
Ik hoop toch dat je ook nog gewoon ken genieten in plaats van de hele tijd je eigen leven of zelfs dat van een ander te redden???

En wat ik ook te gek vond is dat ik 160 rijd op een snelweg en dan onwijs hard word ingehaald door een R1 met 2 gasten in hun t-shirt erop!!

Ik blijf zelf in ieder geval heeeeeeel goed uitkijken heb ik al begrepen!!!

En zo ben ik weer ff me ei kwijt *O*

Mijn enige reactie zou zijn: "Ga de volgende keer toch eens lekker lang rijden joh. Zo te lezen heb je maar een half uurtje gepakt deze keer :) ".

Veel :] plezier :)
 
Krijg inderdaad uit het verslagje van TS het idee dat hij overmoedig op de motor zit. 160 rijden als je net één dag je rijbewijs hebt en geen idee hebt hoe het verkeer zich om een motorfiets heen gedraagt is echt niet verstandig.

En vergeet niet dat hij dit doet als proefrit op een motor van een ander. Lekker respectvol naar de verkoper toe.
 
Ik heb al een stebel hoorn klaar liggen voor op de motor *D

Maar die mensen die in de file van rijbaan veranderen met de auto zijn juist hoogst iritant vind ik altijd...
Als iedereen juist gewoon is in zijn eigen baan blijft is de file voor iedereen korter, heb ik in ieder geval het idee van.

Maarja ik ga zo weer op pad met het motortje :]


beter!

en ik ben natuurlijk niet 1 van die auto's die elke minuut 2 keer of meer wisselen, ik wissel waneer er ruimte komt, druk hem er nooit tussen en die auto's die ik rechts dan wel links laat liggen zie ik niet meer terug, ik beweeg dus een klein beetje door de file in plaats van et de file...
heeft me al eens meer dan 5 minuten opgeleverd in de file bij zwolle, duurde best lang voor mijn colega mij weer had ingehaald, ik reed 100, hij 140 :P
 
Hij had de proefrit al gemaakt zoals ik het lees.

Het was zoals hij schrijft tijdens de proefrit.

"'S middags even bellen over een motor die ik al had zien staan.
En ja hoor 's avonds erheen!!
Natuurlijk met de auto en dus in de file!!
Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

Op de terug weg werd ik gelijk ff wakker geschud hoe onwijs je moet opletten.....
"
 
Zo vandaag bij het gemeente huis eindelijk het mooie papiertje met de A1 en A2 opgehaald!!

'S middags even bellen over een motor die ik al had zien staan.
En ja hoor 's avonds erheen!!
Natuurlijk met de auto en dus in de file!!
Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

Op de terug weg werd ik gelijk ff wakker geschud hoe onwijs je moet opletten.....
Wegwerkzaamheden aan de gang.
Met de motor op de 3e linkerbaan om een inhalende vrachtwagen heen....
Die op het moment dat je ernaast zit besluit om een slinger rechtdoor te pakken!!!!
Als je dan boos omkijk als je ervoor rijd krijg je nog een mooie vinger te zien ook!!!

Dan kom je over de linker baan achter de auto van broer lief aan die voorop rijd.
Gaat opa naar links terwijl je ernaast zit!!
Met een rare slinger ziet hij jou nog net en schiet terug naar rechts...
Om gelukkig eerbiedig een gebaar te maken van sorry....
Ok kan gebeuren gelukkig goed afgelopen......

Kom je daarna op een kruising af en er komt een motor van links. (gelijkwaardig)
Die motor remt dus ook af.......
Zie een golf met een t@ring gang aankomen, gebaar de andere motorrijder dat hihj gas moet geven en ga zelf stilstaan....
Hij kijkt achterom en trekt hard weg.....
Golf met piepende banden erachter......
Beide stoppen.... Golfje met pet op.... Tja ik had je niet gezien......

Dit is mijn eerste zelfstandige motorrit!!!
Ik hoop toch dat je ook nog gewoon ken genieten in plaats van de hele tijd je eigen leven of zelfs dat van een ander te redden???

En wat ik ook te gek vond is dat ik 160 rijd op een snelweg en dan onwijs hard word ingehaald door een R1 met 2 gasten in hun t-shirt erop!!

Ik blijf zelf in ieder geval heeeeeeel goed uitkijken heb ik al begrepen!!!

En zo ben ik weer ff me ei kwijt *O*
Dit is idd helaas dagelijkse kost en zal niet veranderen hahahahaha
 
Ga ook niet, als het niet nodig is, naast een bestel/bedrijfsbusje staan bij een verkeerslicht, vooral niet van die witte busjes waar niets op staat. Zit altijd wel een mafkees achter het stuur die je het moeilijk maakt door volgas weg te rijden. En als je hem dan voor laat gaan omdat je zelf toch geen haast heb, blijft tie irritant langzaam voor je rijden en als je hem voorbij rijdt, blijft tie irritant dicht achter je rijden B|
 
Ga ook niet, als het niet nodig is, naast een bestel/bedrijfsbusje staan bij een verkeerslicht, vooral niet van die witte busjes waar niets op staat. Zit altijd wel een mafkees achter het stuur die je het moeilijk maakt door volgas weg te rijden. En als je hem dan voor laat gaan omdat je zelf toch geen haast heb, blijft tie irritant langzaam voor je rijden en als je hem voorbij rijdt, blijft tie irritant dicht achter je rijden B|

Een busje maakt het je moeilijk door volgas op te trekken? Snel busje dan :P
 
Oke...met moeilijk maken bedoelde ik, zijn irritante rijgedrag..zo duidelijk :Y
Natuurlijk trek je hem er zo uit..maar je rijdt dan zelf ook ver boven de 60 km/u in de stad.
Terwijl, zoals ik al aangaf, jezelf geen haast hebt en niet geflitst wil worden :N
Die "moderne" bedrijfsbusjes hebben vaak behoorlijk zware motoren met turbo en als zo'n lompe boer er vol gas mee geeft en de tandwielen om z'n oren vliegen ;) best wel snel kunnen zijn voor een bedrijfsbusje })
Laat je die sukkel dan eerst gaan...want..ik heb geen haast...rijdt tie daarna 40 km/u.
Haal je hem in..of trek je hem er met 2 vingers in je neus uit bij het verkeerslicht...
blijft tie irritant zowat tegen je achterwiel aan rijden als je dan je zo rond de 60 rijdt :]
De grootste sukkels op de weg zijn nog altijd taxichauffeurs en bedrijfsbusjes bestuurders...oke..die enkele goeie..uitgezonderd ;)
 
Laatst bewerkt:
Het was zoals hij schrijft tijdens de proefrit.

"'S middags even bellen over een motor die ik al had zien staan.
En ja hoor 's avonds erheen!!
Natuurlijk met de auto en dus in de file!!
Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

Op de terug weg werd ik gelijk ff wakker geschud hoe onwijs je moet opletten.....
"

Ik las hem anders denk ik hahaha.

Ik las en een proefrit maken.

Lijkt goed (als in motor lijkt goed) dus mee dat ding (als in mee naar huis)..

Maar goed laatste regel had ik over het hoofd gezien.
Mijn excuses. O-)
 
Het was zoals hij schrijft tijdens de proefrit.

"'S middags even bellen over een motor die ik al had zien staan.
En ja hoor 's avonds erheen!!
Natuurlijk met de auto en dus in de file!!
Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

Op de terug weg werd ik gelijk ff wakker geschud hoe onwijs je moet opletten.....
"
Ik heb anders het idee dat het gewoon na aankoop was hoor, op de terugweg naar huis:

Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

Op de terug weg werd ik gelijk ff wakker geschud hoe onwijs je moet opletten.....

(...)

Dan kom je over de linker baan achter de auto van broer lief aan die voorop rijd.
(...)

[moraalriddermodus-aan]

Verder sluit in me wel aan bij jouw uitspraak m.b.t. de krant. 1e ritje meteen 160 op een onbekende motor en in de auto met 220 door een bocht met 1 handje aan het stuur.

Of het een en ander is allemaal zwaar aangedikt, of we hebben hier te maken met een zgn. boomklevertje.

[/moraalriddermodus-uit]


Een busje maakt het je moeilijk door volgas op te trekken? Snel busje dan :P
O-)

Ford-Transit-Supervan.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker relax om je heen blijven kijken. Tuurlijk kan je wel eens het gas open gooien, lekker door de bochten en zo... Maar als je defensief rijd (er vanuit gaande dat andere de fouten maken) ben je in elk geval goed voorbereid.

Veel plezier en vooral veel veilige kilometers.
 
Doe je wel een beetje kalm aan? Zo te lezen zoek je de grens op en daar hoef je maar een keer overheen en het is gebeurd. -O-

Veel plezier met je nieuwe motor! :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is 160 wel eenbeetje hard als je een proefritje maakt en net een dag e rijbewijs hebt, maar om nou te zeggen dat je je daar overschat of een grens op zoekt vind ik dan nog wel een beetje ver gaan.

Ik had mijn motor (en mijn rijbewijs) ook nog geen maand toen ik de eerste keer 200+ op de teller had staan.....Was dat de grens op zoeken? Denk het niet...lege rechte snelweg in een land waar je zo hard mag rijden op de snelweg....Dus valt allemaal wel mee....

En op blijven letten zul je toch moeten....of je nu 50, 80, 100, 120, 160 of 200+ rijdt....Alleen gaat het allemaal een beetje sneller en zul je steeds verder vooruit moeten kijken....
 
Laatst bewerkt:
Ik lees het toch ook alsof hij vlak na de proefrit de motor heeft gekocht en direct mee naar huis heeft genomen. Op terugweg naar huis heeft hij zijn verhaal meegemaakt.
 
Ik lees het toch ook alsof hij vlak na de proefrit de motor heeft gekocht en direct mee naar huis heeft genomen. Op terugweg naar huis heeft hij zijn verhaal meegemaakt.

En waar is de auto dan gebleven met die hij in de file stond op de heenweg naar de proefrit?

Op zich maakt dat ook niet zo veel uit denk ik...
 
Zo vandaag bij het gemeente huis eindelijk het mooie papiertje met de A1 en A2 opgehaald!!

'S middags even bellen over een motor die ik al had zien staan.
En ja hoor 's avonds erheen!!
Natuurlijk met de auto en dus in de file!!
Ding mooi bekijken en een proefrit maken.
Lijkt goed dus mee dat ding!!

Op de terug weg werd ik gelijk ff wakker geschud hoe onwijs je moet opletten.....
Wegwerkzaamheden aan de gang.
Met de motor op de 3e linkerbaan om een inhalende vrachtwagen heen....
Die op het moment dat je ernaast zit besluit om een slinger rechtdoor te pakken!!!!
Als je dan boos omkijk als je ervoor rijd krijg je nog een mooie vinger te zien ook!!!

Dan kom je over de linker baan achter de auto van broer lief aan die voorop rijd.
Gaat opa naar links terwijl je ernaast zit!!
Met een rare slinger ziet hij jou nog net en schiet terug naar rechts...
Om gelukkig eerbiedig een gebaar te maken van sorry....
Ok kan gebeuren gelukkig goed afgelopen......

Kom je daarna op een kruising af en er komt een motor van links. (gelijkwaardig)
Die motor remt dus ook af.......
Zie een golf met een t@ring gang aankomen, gebaar de andere motorrijder dat hihj gas moet geven en ga zelf stilstaan....
Hij kijkt achterom en trekt hard weg.....
Golf met piepende banden erachter......
Beide stoppen.... Golfje met pet op.... Tja ik had je niet gezien......

Dit is mijn eerste zelfstandige motorrit!!!
Ik hoop toch dat je ook nog gewoon ken genieten in plaats van de hele tijd je eigen leven of zelfs dat van een ander te redden???

En wat ik ook te gek vond is dat ik 160 rijd op een snelweg en dan onwijs hard word ingehaald door een R1 met 2 gasten in hun t-shirt erop!!

Ik blijf zelf in ieder geval heeeeeeel goed uitkijken heb ik al begrepen!!!

En zo ben ik weer ff me ei kwijt *O*

Allemaal op 1 dag? :P Denk dat je gewoon een beetje veel pech had
 
En waar is de auto dan gebleven met die hij in de file stond op de heenweg naar de proefrit?

Op zich maakt dat ook niet zo veel uit denk ik...
Daar reed z'n broer in!!! Le-zen.. B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan