Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:
oooh :W

Altijd als ik iets bij HBM wil kopen koop ik het uiteindelijk toch niet :+ :?
Nu hadden ze zaterdag onderstaand setje voor drie tientjes te koop. Omdat ik de gekleurde lange doppen wel leuk vind voor het wisselen van de autovelgen, en het momentsleutelstukje gewoon eens wilde proberen, het setje maar meegenomen. Lekker nuttig omdat ik alles al driedubbel heb maar ja he :+

hbm-028-15.jpg-1920x1080-704d137c8d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn die goedkope niet geweldig.
Kan me herinneren dat de huisleverancier ze eens gratis heeft weggegeven (waren wel niet van HBM).
Correct me if i'm wrong
 
was eens aan het kijken naar een ontvettingsbak ,bij de enezaak 39 €bij een andere 95€ en het was precies dezelfde,dus het is niet nodig om altijd duur te kopen om iets goed te hebben.
wat is he moraal van dit verhaal goed zoeken en je kan je geld 2 x uitgeven :}
 
Gebruiken jullie ook een (duur) lager-trekker-achtige set om remzuigers uit je klauw te trekken? Heb wel eens zo'n tang gezien die je erin zet, knijpen en dan drukken de halve maantjes (rubber) naar buiten en dan eruit "draaien".

Nee ik gebruik een goed geprijsd setje : Welkom bij Autogereedschap.com

kost niet gek veel meer dan die tang die je beschrijft.

Max diameter 30 mm !
 
Laatst bewerkt:
Zo'n set heeft "altijd" ook een maat die in jouw klauw past? Ik weet niet hoe standaard die maten zijn zeg maar?

Is idd niet veel duurder.

Zo'n remklauwtangetje heb ik ook gehad, maar daar krijg je enkel de losse zuigers mee uit.
De zuigers die al even vast gerot zitten of waar de keering half tussen zit, krijg je er niet meer los.

Die set heb ik ook, werkt prima.
Zit altijd wel een maat bij die past.


Alleen van grote 1 zuiger remklauwen is de grootste maat soms te klein. Dan wikkel ik er ductape omheen tot hij wel past. Dit werkt meestal wel.
 
Gebruiken jullie ook een (duur) lager-trekker-achtige set om remzuigers uit je klauw te trekken? Heb wel eens zo'n tang gezien die je erin zet, knijpen en dan drukken de halve maantjes (rubber) naar buiten en dan eruit "draaien".
Ik gebruik verschillende systemen. Zo'n trekker als jij beschrijft, maar ook een tang met ronde bekken die de zuiger aan de binnenkant pakt. Echter, die is meer om de zuiger te draaien dan om hem er uit te halen.
Echt goed vastzittende zuigers druk je er alleen met de rempomp uit.
 
Ik gebruikte de beun methode; dun blokje hout tussen de zuigers en de compressor erop..
6 bar was zat. Wel een lappie erboven op houden. Want die dingen knallen eruit als ze eenmaal los komen..
 
Ik gebruikte de beun methode; dun blokje hout tussen de zuigers en de compressor erop..
6 bar was zat. Wel een lappie erboven op houden. Want die dingen knallen eruit als ze eenmaal los komen..


Ik begrijp dat nooit, er zit gewoon een hydraulische pomp op het stuur om die blokken er uit te persen, en dan ga je met een compressor lopen klungelen. :?
 
Ik begrijp dat nooit, er zit gewoon een hydraulische pomp op het stuur om die blokken er uit te persen, en dan ga je met een compressor lopen klungelen. :?
Beter met lucht terwijl de boel gedemonteerd op de werkbank ligt dan met de hydrauliek terwijl ze nog boven de remschijf zitten (mijn remleidingen zijn niet zo lang dat ze tot mijn werkbank komen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan