Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:
Ik had destijds een setje tweedehandse 4 zuiger klauwen gescoord voor 4 tientjes welke toe waren aan een revisie omdat er in elke klauw 1 zuigertje vast zat. De klauwen had ik dus los. Dus ging de compressor erop. En dat was 5 minuten werk kan ik je zeggen. Dus dat klungelen viel wel mee.

Daarbij kun je wel je zuigers eruit knijpen met je remhendel als ze nog een beetje willen.
Leuk is het dan vooral als er 1 uit floept en de remolie eruit loopt over je remschijf, je vorkpoot en velg enzo en uiteraard de remcup zelf die een mooie ronde afdruk op je schijf na laat.. :r
 
Laatst bewerkt:
Ik had destijds een setje tweedehandse 4 zuiger klauwen gescoord voor 4 tientjes welke toe waren aan een revisie omdat er in elke klauw 1 zuigertje vast zat. De klauwen had ik dus los. Dus ging de compressor erop. En dat was 5 minuten werk kan ik je zeggen. Dus dat klungelen viel wel mee.

Daarbij kun je wel je zuigers eruit knijpen met je remhendel als ze nog een beetje willen.
Leuk is het dan vooral als er 1 uit floept en de remolie eruit loopt over je remschijf, je vorkpoot en velg enzo en uiteraard de remcup zelf die een mooie ronde afdruk op je schijf na laat.. :r


Plankje er tussen ;)
 
Misschien wat offtopic maar waar koopt de MF gereedschap kliek zijn ijzerwaren? Ik moet wat klein spul hebben, 3 stukken rechthoekige koker (~50cm, netjes recht afgezaagd, ~60x20x2). Paar stukjes strip (zeg 80x20x5). Ik heb een keer een wat zwaardere koker voor ene framepje gehaald bij metaalwinkel.nl maar de prijzen daarvan vielen me wat tegen.
 
@ kapitein.
Metaal haal ik bij een constructiebedrijf waar je nog gewoon de werkplaats in kunt lopen, en niet eerst langs een receptie moet waar een of andere typtrut achter de balie zit die toch niets weet
Hoe vind je zo,n bedrijf, gewoon de werkplaats inlopen en als je weggestuurd word was het niet het goede bedrijf.
 
Misschien wat offtopic maar waar koopt de MF gereedschap kliek zijn ijzerwaren? Ik moet wat klein spul hebben, 3 stukken rechthoekige koker (~50cm, netjes recht afgezaagd, ~60x20x2). Paar stukjes strip (zeg 80x20x5). Ik heb een keer een wat zwaardere koker voor ene framepje gehaald bij metaalwinkel.nl maar de prijzen daarvan vielen me wat tegen.

Gewoon uit de afval bak op het werk :) , maar je kunt ook bij een landbouwmechanisatie binnen lopen ( dus een winkel waar ze trekkers verkopen )
Daar zijn ze boeren gewent die een stukkie ijzer komen halen
 
+1 lokaal constructiebedrijf, smederij of landbouwmechanisatie. Goedkoper en beter dan de meeste retailers die een paar stukjes staf, strip en profiel hebben liggen.
 
Ik begrijp dat nooit, er zit gewoon een hydraulische pomp op het stuur om die blokken er uit te persen, en dan ga je met een compressor lopen klungelen. :?
Klungelen is het toch wel, iig bij twee of meer zuigers.

Ik heb een vaste setup gemaakt van oude rempomp met kort stukje remleiding. Tis de meest ververste rempomp ooit, qua dot4 dan :)
 
Voor nop gekregen.... 20 jaar oude behandeltafel van een ziekenhuis. *O*
Ideaal voor een motorlift.
Oprijplaat maken op mijn werk...
Is verplaatsbaar dmv wielen en een pedaal om op rem functie te zetten.
full

full

full

Hoogste stand....
full

Laagste stand....
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan