GEVAARLIJK ! hobbel in de A20/A16

En sinds wanneer zit die HOBBELDEBOBBEL er dan???

Ben er vrijdag nog met 100++ doorheen gegaan op de linkerbaan, en heb niets gevoeld.
ook stonden er geen borden meer dat je er maar 70 mocht.
 
Je hebt weleens van dedrempels die je over kabels legt of iets dergelijks.
Nou volgens mij is dit ook zoiets, lijkt wel of ze iets afgedekt hebben.
Maar is inderdaad een vervelende hobbels, zag hem met de auto ook laat en was toch wel een behoorlijke klap toen ik er overheen ging.
 
Is denk ik alleen voor werkzaamheden dit weekend. Toen ik er vrijdag ochtend reed, was er nog niets aan de hand. Morgen 7.30 uur rijd ik er weer en zal t in de gaten houden. De borden die aangeven dat je te snel rijdt, zijn al een paar weken geleden verwijderd :+
 
Dat is die bocht waar je 70 mag en standaard het bordje: **U rijdt te snel** aanknippert.... en nu ook al drempels?? Het wegennet in NL holt met flinke passen achteruit! Is 't 25 graden dan smelt 't asfalt en hebben we een keer 7 graden vorst dan vriest de toko verrot :? Er vallen gaten midden in de rijbanen, we worden doodgegooid met verkeersborden en de maximum snelheid is nog steeds 120 km/h terwijl de techniek wel verder is gegaan. Het is als Pacman spelen op je Intel Core pc.

Maar ik dwaal af, bedankt voor de tip!
Mee eens, echter de mens is gemaakt voor loopsnelheid, alles boven loopsnelheid wordt gevaarlijk, al helemaal sinds wij ons begaven op paarden, daarna op fietsen toen auto's moteren etc etc.
Ons brein is vanuit evolutie slechts ingesteld op loopsnelheid dat het desondanks allemaal redelijk goed gaat is eigenlijk een wonder :]
 
Kwam het dinges vanmiddag tegen. Ligt net voor de bocht. Ik reed denk ik 110, was klapje, niet echt hinderlijk. Lijkt een soort van noodreparatie aan het wegdek in de linkerbaan. Kan niet zeggen dat de GSA er van in de war werd gebracht.
 
ter info. De knipperde "u rijdt te hard borden" staan er niet meer.

-edit- Sorry, pagina 2 niet gezien. Spuit 11 dus :+
 
Laatst bewerkt:
De hele N11 Bodegraven- Leiden en vv is een grote heuvelweg. Ontzettend slecht.
Gek he? Het ding ligt op een veenlaag... Dat blijft zakken. De A16 had dat ook altijd, maar die hebben ze opgeknapt. Hier in de buurt zijn wel meer van dat soort wegen. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat er een viaduct of zo onder ligt, en dat de weg voor en achter het viaduct verzakt is. Dan lijkt het net of er een soort van drempel ontstaat.
 
ik vond m met 70 ook gevaarlijk voor motor rijders
Ik reed vanmorgen om kwart over zes door die bocht en je ziet vanaf een endje alleen van de rood-witte paaltjes staan, maar geen borden of zo - of ben ik erg blind :? - en pas toen ik dichtbij was, zag ik de verhoging. Bij 90 is dat toch wel een klap in de polsjes vond ik, al vond de motor het alleen maar een vervelende onderbreking van de bocht. 8-)

Waar is dit voor? Beschadigd wegdek? Waarom is dit niet in de nacht gemaakt dan? Dat kunnen ze toch ook met kilometers snelweg, waarom dan niet met 1 stukje in een bocht. Ach, het was weer eens te koud, natuurlijk. Dan zal het nog wel minstens een week duren. We zijn er weer mooi klaar mee. :r

Greetz, kowalski.
 
Zowel afgelopen zaterdag als zondag lag het ding er...ligt wel vast want ik kon er met 80 zonder problemen overheen..irritant ding is het wel. Er er niet zichtbaar waarvoor het ding er ligt.
het is idd een flauwe drempel van 2 schuine beton elementen..

Hopen dattie snel weer weg is...
 
Er staan ook borden bij.

vanmorgen in de spits remde de automobilisten/koekblikkers er wel erg hard voor af.

Gaf mij in elk geval de tijd en de ruimte om er normaal overheen te rijden met de motor.
 
Ik heb hem gisteravond ook met den lijve mogen ondervinden.
Van een afstandje zie je hem idd niet en omdat het een leuk bocht is om er wat harder dan de toegestane snelheid in te duiken is dit niet grappig met een drempel erin :N
 
En ook ik heb de drempel ondertussen mogen voelen.
Er staan nu een bordje aan de kant van de weg met de mooie tekst: pas op drempel!.
Dit had dus tot gevolg dat de koekblikkers voor me redelijk fanatiek op de rem gingen staan, en iedereen met een slakkegang van 50 over de drempel, en door de bocht ging.

Ben trouwens bang dat deze drempel er voorlopig nog wel even ligt.
 
Oh gottegot, een hobbel! In de weg!
Dan maar gauw de motor thuislaten? Of niet harder dan 30?
Ga eens in Belgie rijden, liefst in de Ardennen. Slecht wegdek, op de ideale lijn, in de meeste bochten
Maar ook elke oprit of afrit van een snelweg in Belgie.....
Of hier in zuid-Limburg.....
(Ja, ik ben ervaringsdeskundige, ben al eens op m'n plaat gegaan.)
 
Heb de hobbel gisteren vanuit het koekblik ruimschoots kunnen bewonderen gedurende de tijd dat ik er in de file stond. :r

Het lijkt een dikke kunststof mat te zijn welke over een viertal spankettingen heen ligt welke kruiselings over de dillatatie van 2 viaductdelen zijn aangebracht.
Zo op het eerste gezicht lijkt het dat de kettingen moeten zorgen dat de viaductdelen niet van elkaar afschuiven.

Vraag me af of zonder de kettingen het zooitje in elkaar dondert?

Zal vanmiddag proberen wat foto's te maken als ik er weer vast sta.

Greetingz FLi
 
Bedankt voor de waarschuwing. Moet niet gekker worden in Nederland, verkeersdrempels op de snelweg... pffff
 
Beste mensen,
Ik ben (tijdelijk) beheerder van het MAG-meldpunt GWS. Ik ben vandaag over de flyover gereden en constateer dat er voldoende waarschuwingsborden en andere attentiepunten staan. De bedoeling van deze drempel is volgens mij: weggebruikers dwingen met 70 km/u de flyover te passeren. Gezien de deuken in de vangrails gebeuren er nogal wat ongelukken. Ik geef toe dat bij nat wegdek de drempel tricky kan zijn.
Ik heb vandaag een melding bij RWS gedaan, uitgaande van mijn genoemde veronderstellingen. Ik heb gevraagd of ze iets aan de mogelijke gladheid van het beton bij nat weer kunnen doen. Verder heb ik gevraagd of ze zeer spoedig onderplanken bij de vangrails in de bocht willen aanbrengen.
Verder is de boodschap: rustig de bocht door!
Groeten, mede namens de MAG.
 
Volgens mij zitten er al onderplanken onder de vangrail in die bocht. Weet echter niet zeker of ze daar precies ook al zitten, aangezien het het begin van de bocht is...
 
Beste mensen,
Ik ben (tijdelijk) beheerder van het MAG-meldpunt GWS. Ik ben vandaag over de flyover gereden en constateer dat er voldoende waarschuwingsborden en andere attentiepunten staan. De bedoeling van deze drempel is volgens mij: weggebruikers dwingen met 70 km/u de flyover te passeren. Gezien de deuken in de vangrails gebeuren er nogal wat ongelukken. Ik geef toe dat bij nat wegdek de drempel tricky kan zijn.
Ik heb vandaag een melding bij RWS gedaan, uitgaande van mijn genoemde veronderstellingen. Ik heb gevraagd of ze iets aan de mogelijke gladheid van het beton bij nat weer kunnen doen. Verder heb ik gevraagd of ze zeer spoedig onderplanken bij de vangrails in de bocht willen aanbrengen.
Verder is de boodschap: rustig de bocht door!
Groeten, mede namens de MAG.


Nou ik ben er vandaag ook over gereden (met 70) en ik vond het toch een behoorlijk heftige drempel om overeen te crossen met de motor. Kan me heeeeel goed voorstellen dat er mensen hierdoor plat gaan! Wie komt er op het onzalige idee uberhaupt om een drempel op de snelweg te leggen?

Marc
 
als het dan maar niet net zo gaat als hier
nooo........ klabam

De gemeente gaat er NU iets aan doen. Fijn hoor heel fijn 2 doden is al genoeg om er wat aan te doen. :(

Rijkswaterstaat is gewaarschuwd!!!

en meneer van de MAG, het zal allemaal best kloppen wat u daar schrijft maar daarom ben ik geen lid van uw club :N Dit soort manieren van snelheid afdwingen is levensgevaarlijk en gaat geheid een keer een ongeluk opleveren.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik geen gelijk krijg.

O ja ik kom iedere dag over deze nieuwe "verdikking"

Bah Bah bah dit land gaat echt letterlijk en figuurlijk naar de kl... kapot.

groeten
 
en meneer van de MAG, het zal allemaal best kloppen wat u daar schrijft maar daarom ben ik geen lid van uw club :N Dit soort manieren van snelheid afdwingen is levensgevaarlijk en gaat geheid een keer een ongeluk opleveren.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik geen gelijk krijg.
Beetje rare opmerking... Hij is toch wezen kijken, en heeft het gemeld? Wat wil je meer dat hij doet, eigenhandig die drempel weghalen of zo?

Bovenstaande is nou juist de reden dat ik wel MAG-lid ben!
 
Heb de tekst ook gekregen van de MAG ben benieuwd hoe het afloopt. Ja die onderplanken kunnen ze ook gelijk aanbrengen als ze toch bezig zijn.

Lekkere vlotte actie van de MAG, prima zo !

Ga die hobbel van het weekend eens uitproberen maar dan neem ik wel de KTM :9 en niet te Triumph |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan