GEVAARLIJK ! hobbel in de A20/A16

Beetje rare opmerking... Hij is toch wezen kijken, en heeft het gemeld? Wat wil je meer dat hij doet, eigenhandig die drempel weghalen of zo?

Bovenstaande is nou juist de reden dat ik wel MAG-lid ben!
meningen versvchillen, zoals ik al zei, het zal wel kloppen in de ogen van de MAG maar ik vind dat in dit geval harder tegen RWS moet worden geduwd om het ongedaan te maken. De MAG man wist waarnaar hij moest zoeken, als je er voor het eerst komt en om wat voor reden geen tijd hebt om het bord te interpreteren, dan kan het best wel is vreselijk mis gaan

Ook in Maarsen was men op de hoogte van die twee bobbels/plooien in de weg maar men deed niets. Tot er gistern twee mensen verongelukte.... als dat de reden moet zijn dan dan roep ik Nederland uit tot officiele bananenrepubliek..

en hou mij ten goede, ik ben iedere dag onderweg, kom best veel "rare" dingen tegen maar in dit bovenstaande geval lijkt het mij levenesgevaarlijk!!!! Daarom heb ik maandag ook voor het eerst van mijn leven, bij RWS het klachtenformulier ingevuld.
 
Beste mensen,
Ik ben (tijdelijk) beheerder van het MAG-meldpunt GWS. Ik ben vandaag over de flyover gereden en constateer dat er voldoende waarschuwingsborden en andere attentiepunten staan. De bedoeling van deze drempel is volgens mij: weggebruikers dwingen met 70 km/u de flyover te passeren. Gezien de deuken in de vangrails gebeuren er nogal wat ongelukken. Ik geef toe dat bij nat wegdek de drempel tricky kan zijn.
Ik heb vandaag een melding bij RWS gedaan, uitgaande van mijn genoemde veronderstellingen. Ik heb gevraagd of ze iets aan de mogelijke gladheid van het beton bij nat weer kunnen doen. Verder heb ik gevraagd of ze zeer spoedig onderplanken bij de vangrails in de bocht willen aanbrengen.
Verder is de boodschap: rustig de bocht door!
Groeten, mede namens de MAG.

Beste Eltek,

Als MAG-lid kan ik mij niet voorstellen dat dit de visie van de MAG is. Volgen mij is het zelfs in strijd met de richtlijnen van het CROW die geen verkeersremmende maatregelen toestaat als de weg een regionale danwel bovenregionale (nationale) stroomweg is. Een verkeersdrempel op een nationale stroomweg die in principe een ontwerpsnelheid heeft van 120 km/h is ronduit belachelijk. Dan heeft de wegontwerper/beheerder toch meerdere steken laten vallen als hij zich genoodzaakt ziet om op deze wijze de snelheid te beperken. Wat is de reden waarom hier men nog maar slechts 70 km/h kan/mag rijden? Is de stroefheid dramatisch afgenomen; wegprofiel dusdanig verzakt dat het onveilig wordt? Het feit dat de vangrail gebutst en gedeukt is is in eerste aanleg niet alleen en uitsluitend de weggebruiker te verwijten. Er zal een reden zijn om hier de bocht uit te vliegen die niet alleen en uitsluitend aan de te hoge snelheid van de weggebruiker ligt. Is de verkanting wel goed??

De MAG die de wegbeheerder toestaat dit soort maatregelen te nemen??? Ik snap dat men de dialoog zoekt met RWS, maar dat MAG nee MOET toch wel in de orde van grootte dat de wegbeheerder hier wel van de pot gerukt is om met dit soort ridicule maatregelen "de veiligheid te vergroten". We gaan als MAG wachten tot de eerste motorrijder op zijn muil gaat? Of gaan we de wegbeheerder op zijn verantwoordelijkheid wijzen dat ie zijn huiswerk goed doet een een weg inricht die veilig is voor alle weggebruikers: vrachtautos, personenwagens en motorrijders. Desnoods via herontwerp en groot onderhoud.

Dat is wat ik als MAG-lid verwacht van mijn MAG.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat dit een bedoeld is als drempel. Het ding heeft opstaande randen lijkt het wel.
Ik ben er vanavond weer over heen gereden.
Ik reed 100 op de GSA en het is niet gevaarlijk maar wel hinderlijk.
IIg als het droog is.
Er staan inderdaad nu duidelijke bordjes bij.
Wellicht is een reparatie op komst?
 
Vanmorgen in de meel deze reactie van RWS. Het duurt nog een paar weken voor het gerepareerd is. Blijven oppassen dus.

groeten

Geachte heer / mevrouw,

U heeft recentelijk een melding gedaan bij de Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat.
Hartelijk dank hiervoor.


De inhoud van uw vraag/klacht/idee is door ons als volgt geregistreerd:
In de bocht van de A20 (vanuit Gouda) naar de A16 (richting Dordrecht) zit vlak voor dat de bocht begint een drempel!!! Ik kwam daar met mijn motor overheen en schrok werkelijk enorm van de klap en de beweging in de fiets. Ik heb een bord gezien en de auto's gaan er ook massaal voor in de remmen maar dit lijkt mij toch een zeer gevaarlkijke situatie. Het was nu druk en het verkeer reed nog net niet in file maar als er geen file staat en er met 100 doorheen rijdt...... Normaal reageer ik niet zo snel maar dit is echt een situatie die je niet wenst en verwacht op een rijksweg.

Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen:
Op dit punt is de voegovergang dusdanig slecht, dat het een gevaar voor het verkeer oplevert. Daarom ligt er een plaat overheen. Het verkeer dient op dit punt langzamer te rijden. Dit wordt binnen enkele weken gerepareerd.




Met vriendelijke groet,

D. Herschel
Medewerker Landelijke Informatielijn
Rijkswaterstaat
 
Beste mensen,

Ik kreeg vanmorgen bericht van RWS. Wat ik dacht bleek toch niet juist. RWS zegt: 'Op dit punt is de voegovergang dusdanig slecht, dat het een gevaar voor het verkeer oplevert. Daarom ligt er een plaat overheen. Het verkeer dient op dit punt langzamer te rijden. Dit wordt binnen enkele weken gerepareerd.'
Hiermee denk ik kan dit onderwerp worden afgesloten.

Groeten namens de MAG.
 
nix sluiten !!
zolang dat ding er lig blijf ik hier posten tot die weg is dan mag die opslot
zodat de mede motor rijders gewaarschuwd blijven voor die bocht
 
nix sluiten !!
zolang dat ding er lig blijf ik hier posten tot die weg is dan mag die opslot
zodat de mede motor rijders gewaarschuwd blijven voor die bocht

helemaal mee eens, pas een slotje als de situatie is opgelost. Tot die tijd gewoon voorzichtig doen in die bocht.

groeten
 
Beste mensen,

Ik kreeg vanmorgen bericht van RWS. Wat ik dacht bleek toch niet juist. RWS zegt: 'Op dit punt is de voegovergang dusdanig slecht, dat het een gevaar voor het verkeer oplevert. Daarom ligt er een plaat overheen. Het verkeer dient op dit punt langzamer te rijden. Dit wordt binnen enkele weken gerepareerd.'
Hiermee denk ik kan dit onderwerp worden afgesloten.

Groeten namens de MAG.

Ook dat lijkt mij geen correct MAG-standpunt. Daar sluit men pas zaken als ze ook daardwerkelijk zijn opgelost: zeker waar het wegbeheerders in hun rol als wegbeheerder betreft blijft het belangrijk de vinger aan de pols te houden.

Je sprak in een eerdere posting over gladde betonplaten die mogelijker toch een grovere oppervlaktestructuur verdienen. Wegbeheerder al gewezen op het bestaan van Bolgrip die in diverse stroefheden gebruikt kan worden en waarmee glad beton de structuur van ZOAB kan krijgen?? Nog werk genoeg om ook deze tijdelijke maatregel waarbij evident niet aan motorrijders gedacht is door de wegbeheerder toch veiliger te maken.
 
Op de borden staat inmiddels dat het om een tijdelijke brug gaat.
 
Ik ben er vandaag ook over gereden met blik....

In eerste instantie dacht ik er helemaal niet aan en was ik deze waarschuwing allang vergeten... totdat mijn auto een klap kreeg van die drempel....

Ik kan me niet voorstellen dat de MAG dit kan goedkeuren... Zeker met dit mooie weer kruipt racend Nederland weer terug op de supersport om dat soort bochtjes lekker hard te nemen. Ik garandeer je dat die mensen daar op hun plaat gaan...

Hopen dat het geen slachtoffers gaat maken... :/
 
profiel van Eltek:
Persoonlijke gegevens:

Gebruikersnaam:
eltek
Gebruikers nummer:
77388
Banaanscore™:
0,0%
Donateur:
Nee

[-] Statistieken:

Laatste bezoek:
donderdag 02 april 2009 15:06 (2 uren en 4 minuten geleden)
Laatste actie:
list_messages/230926/2/GEVAARLIJK-hobbel-in-de-A20A16-3.html
Aantal berichten geplaatst:
2
Gemiddeld aantal berichten per dag:
2,00
Tijd besteed op dit forum:
9 minuten
Geregistreerd op:
woensdag 01 april 2009 16:14 (1 dag geleden)

Toevallig ben ik ook MAG-Lid en weet wie er tijdelijk GWS coordinator is.
Effe kleine controle:
Hoe heet jij met je voornaam Eltek?
Wat gaat er op het gebied van GWS in het paasweekend gebeuren?
 
profiel van Eltek:Toevallig ben ik ook MAG-Lid en weet wie er tijdelijk GWS coordinator is.
Effe kleine controle:
Hoe heet jij met je voornaam Eltek?
Wat gaat er op het gebied van GWS in het paasweekend gebeuren?

Eltek is, gelet op zijn reacties, in ieder geval niet de voorzitter!!! Nico zou zich namelijk 'ietwat anders' geuit hebben in over deze sitiuatie denk ik ;)
 
stond vanochtend door deze tijdelijke brug (zoals de hobbel op de borden wordt genoemd) in de file, en heb er een foto van gemaakt,

is niet echt een duidelijke foto, maar deze hobbel kan voor de motorrijder tot grote problemen leiden,zeker bij nat wegdek :?
full
 
Ben er gister over heen gereden, niet echt fijn kan ik zeggen, word volgens mij redelijk glad met nat weer.....

Voorzichtig mensen!!
 
ben toevallig net terug uit brazilie (rio) en daar zie je niet anders dan dit soort drempels.. gelijk van kleur als het wegdek en groot, niet hoog, maar groot!! en geloof me.. echt iedereen heeft een heilig ontzag voor die dingen!! werkt dus duizend maal beter dan die hobbeltjes die ze bij ons gebruiken..

oppassen dus... :Y
 
Eerst even revalideren :) en dan een rustig, afgesloten stuk weg opzoeken.

Sooo, schiet me te binnen. Op de heenweg reden we Rotterdam in over één of andere fly-over (zo'n hoog viaduct). Hang ik lekker in de bocht, ineens WHAAA! Een betonnen, plastic of houten stoeprand dinges dwars over de hele breedte van de weg. 5cm hoog (leek het :)) met schuine opstaande kanten. En geen waarschuwingsborden ofzo!

Volgens mij kwam ik met 2 wielen los van de grond. En iedereen achter me, denk ik zo!

Levensgevaarlijk, die mensen die 'oplossingen' voor problemen met de weg bedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan