gevallend door falend abs

Zie t probleem niet zo van toegeven dat je gewoon met wat gestuntel op je bek bent gegaan ,
Beetje flauw om t materiaal de schuld er van te geven eigenlijk ;p
Of t daarna proberen door te schuiven op de verkoper.


Op je bek gaan is nu eenmaal een "verplicht onderdeel van de hobby" :)



Enneee, * knuppel in hoenderhok *

Als je je AntiBlunderSysteeem nodig hebt , en ingrijpt.. heb je al over meerdere stappen geblunderd ;p
ABS is een laatste redmiddel , geen middel of methode.
 
Zie t probleem niet zo van toegeven dat je gewoon met wat gestuntel op je bek bent gegaan ,
Beetje flauw om t materiaal de schuld er van te geven eigenlijk ;p
Of t daarna proberen door te schuiven op de verkoper.


Op je bek gaan is nu eenmaal een "verplicht onderdeel van de hobby" :)



Enneee, * knuppel in hoenderhok *

Als je je AntiBlunderSysteeem nodig hebt , en ingrijpt.. heb je al over meerdere stappen geblunderd ;p
ABS is een laatste redmiddel , geen middel of methode.
Niet vaak met Stefan eens, maar nu slaat Stefan de spijker op zijn kop.
 
Zie t probleem niet zo van toegeven dat je gewoon met wat gestuntel op je bek bent gegaan ,
Beetje flauw om t materiaal de schuld er van te geven eigenlijk ;p
Of t daarna proberen door te schuiven op de verkoper.


Op je bek gaan is nu eenmaal een "verplicht onderdeel van de hobby" :)



Enneee, * knuppel in hoenderhok *

Als je je AntiBlunderSysteeem nodig hebt , en ingrijpt.. heb je al over meerdere stappen geblunderd ;p
ABS is een laatste redmiddel , geen middel of methode.
Dat weet ik ook 😂
 
ik zou op zijn minst wel verwachten dat de abs het over kop gaan zou moeten verhinderen
Dat is niet perse zo! Sommige ABS systemen hebben een overslag beveiliging. Andere niet.
Ik ben op mijn lesmotor bijna over de kop gegaan bij de remoefening. ABS greep niet in op het voorwiel (dat bleef draaien) maar de achterkant kwam flink omhoog. Net goed gegaan. Maar dit laat zien dat je zoon zich prima over de kop geremd kan hebben terwijl het ABS gewoon prima werkt.

Mijn advies: check ff met KTM of die 790 overslag beveiliging op het ABS heeft. Zoniet dan weet je wat er gebeurt is…
 
Met een blokkerend voorwiel sla je ook niet over de kop, want er is niet voldoende grip, zodat de motor niet zo abrupt afremt dat de achterkant omhoog komt. Wel zal et voorwiel zijdelings onder je weg glijden zodat je naar links of naar rechts valt, maar zeker niet voorover over de kop.

Als de motor over de kop is geslagen is er dus voldoende grip geweest en geen reden voor het ABS om in te grijpen, aan een falend ABS zal dit ongeval dus niet liggen.

Wel hebben sommige motoren een anti-stoppie systeem gekoppeld aan het ABS dat de voorrem wat lost als het achterwiel significant langzamer draait dan het voorwiel en dus waarschijnlijk los is gekomen van de grond. Ik heb geen idee of de betreffende motor zo'n systeem heeft en sowieso is ook dat systeem niet waterdicht.
Ik heb op motoren gereden die echt wel op het voorwiel gaan rijden en waarvan het achterwiel van de grond komt,.. met ABS. ABS is overrated
 
Ik heb op motoren gereden die echt wel op het voorwiel gaan rijden en waarvan het achterwiel van de grond komt,.. met ABS. ABS is overrated
Eens. Zonder anti-stoppie systeem zal ABS ook niet ingrijpen zolang het voorwiel grip heeft. Het lijkt me ook best irritant als het dat wel zou doen.
 
Ik wist oprecht niet tot op dit moment ( paar reacties geleden dan ) ,
dat er een anti-stoppie-abs-systeem bestond .

Op vrachtwagens heb je wel een anti-kantel systeem , maar dit is compleet losgekoppeld van je ABS / andere computer .

Anti-wheelie wist ik wel van , maar dat heet ook wel een A1 motor dacht ik :+
( ja ja... ik heb gasten op minder pk's als A1 bizarre streken zien uithalen , we kunnen niet allemaal een rockster zijn )
 
Ik heb bij de VRO tijdens het remmen mijn voorwiel aan het slippen gekregen, en uiteraard de rem weer losgelaten zoals de instructeur ons ook gezegd had….. :X dat was ruim 20 jaar geleden in de tijdperk zonder abs op mijn motor.
Ik rijd nu nog steeds zonder ABS.
Leuk spul, maar ik heb 't nog niet (echt) gemist.

In de afgelopen jaren verschillende keren bij (gedwongen) noodstops het voorwiel in de slip gehad.
Geen ABS aan boord. Dus als voorwiel blokkeert dan ga je gewoon PLAT!!
Tenzij.............................. je op tijd de remhendel weet los te laten. Dan kan je weer sturen en komt 't vanzelf goed.
Ik heb door hard remmen het wegdek nog nooit van dichtbij hoeven te bekijken.
 
Volgens google spelling controle waren het toch echt 2 verschillende woorden :)
middel en redmiddel ;p

* geeft schuld aan google, niet aan m'n eigen gepruts in de Nederlandse taal machtig zijn. :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan