gezocht motor zonder belasting op je armen/schouder

simsonleeuw

Die hard MF'er
18 mei 2010
340
2
Dag allemaal,

Vanwege medische reden ben op zoek naar een motor waarbij je niet voorover leunt en er belasting is op je armen/schouders.

Mijn budget is tot 2500,-

Motoren die ik mooi vindt zijn tourmotoren zoals de V-Strom of Yamaha Buldog. Maar ik ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben waarin bovenstaande belangrijk is.

Scooters vind ik minder mooi, maar voldoen wel aan het recht opzitten.

Al vast bedankt voor het mee denken!
 
Dag allemaal,

Vanwege medische reden ben op zoek naar een motor waarbij je niet voorover leunt en er belasting is op je armen/schouders.
Dat wisselt toch met de snelheid?

Tot 60km/h leun ik voorover. (wat jij dus niet wil)
Van 60 tot ca 120 is het redelijk neutraal.
Boven 120 (bij gewoon blijven zitten) wordt er aan mijn armen getrokken.
Sneller dan 160km/h zit ik liefst, mbt tot krachten, achter mijn kuipje.
 
Bij vrijwel elke allroad zoals de v-strom zit je aardig rechtop. Vergis je niet in de yamaha buldog, bij deze motor ligt het zwaartepunt vrij hoog is ook zwaar en is qua manouvreren denk ik niet zo handelbaar als een allroadmet breed stuur. Waarom niet wat lichters zoals bv een yamaha XT? Heb je in drie verschillende uitvoeringen.
 
Dan is de Vstrom jou Vriend..
Rijdt super vriendelijk, alleen of je het met je budget red??
Voor een nette, met leuke km stand....
 
In dat geval zou ik op zoek gaan naar een 650, rijdt gewoon wat fijner dan de 600. Kan je de Transalp aanraden, heb honderden uren doorgebracht op zo een ding. Prive heb ik een V-Strom 650, ook een heerlijke fiets, met net iets meer vermogen dan de Transalp.
 
In dat geval zou ik op zoek gaan naar een 650, rijdt gewoon wat fijner dan de 600. Kan je de Transalp aanraden, heb honderden uren doorgebracht op zo een ding. Prive heb ik een V-Strom 650, ook een heerlijke fiets, met net iets meer vermogen dan de Transalp.
:^

En anders misschien nog een Yamaha TDM, zijn er ook genoeg van in jouw prijsklasse. :)
 
Bedenk je ook dat bij bijna alle motoren met een 'normaal' stuur (dus geen clipons) je ook nog wijzigingen kan maken op dat vlak: hoger en/of breder.
 
Mijn ervaring met mijn DL is dat je toch net 'effe' wat te kort komt aan vermogen.
Ondanks dat ie aardig mee kan en een lekker gooi en smijt gehalte heeft.
Dat is slechts mijn kwartje *D

Geen idee hoe dat met een TDM in vergelijk is.
 
hqdefault.jpg
 
Bij een motor die echt rechtop zit, hang je aan je armen op de snelweg.
Bij een motor die echt voorover zit, hang je op je armen als je langzaam rijdt.

Mijn motoren zitten allemaal toch iets voorover, zo krijg ik juist geen last van mijn oude pols / hand blessure. Is echter wel per persoon verschillend.
 
Bij een motor die echt rechtop zit, hang je aan je armen op de snelweg.
Bij een motor die echt voorover zit, hang je op je armen als je langzaam rijdt.

Mijn motoren zitten allemaal toch iets voorover, zo krijg ik juist geen last van mijn oude pols / hand blessure. Is echter wel per persoon verschillend.

Ja, maar ik denk dat de ts ook moet accepteren dat 160 rijden gewoon niet meer belangrijk is.

Met een iets van een xt achtige fiets kan hij zich denk prima redden. Als ik 140 ga met dat ding van mij zit ik nog best comfortabel.
Een iets modernere xt en een iets zwaardere ( xt 600 / 650 / weet ik veel ) zal nog beter rijden.

Mooiste is iets van een lichte enduro met een kuip. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan