Gibernau 2007?

Former Ducati Marlboro rider and nine-times MotoGP race winner, Sete Gibernau, has called a press conference for Wednesday morning - when it is rumoured that he will announce his retirement.

The 33-year-old, Valentino Rossi's closest title rival during 2003 and 2004, has lost his factory Ducati ride to rising star Casey Stoner for 2007 and, with the only known seats left being at the new Ilmor team, Sete is expected to announce at least a 'year off' from grand prix racing.

Gibernau, the grandson of Don Paco Bulto - founder of Spain's Bultaco motorcycle firm - was Spanish Junior Champion in 1991 and made his full time 250GP debut in 1996 after being signed by former triple world champion Wayne Rainey, with whom Sete graduated to the premier 500cc class, on Yamaha machinery, the following season.

A switch to a V-Twin Repsol Honda for 1998 produced a debut podium and Gibernau was then handed Mick Doohan's V4 after the Australian's career-ending accident early in 1999. Gibernau took the five-times world champion's bike to four podiums and fifth in the championship, but struggled during 2000 and switched to Suzuki for 2001 - resulting in an emotional debut victory at Valencia.

Bron: crash.net
 
Former Ducati Marlboro rider and nine-times MotoGP race winner, Sete Gibernau, has called a press conference for Wednesday morning - when it is rumoured that he will announce his retirement.

The 33-year-old, Valentino Rossi's closest title rival during 2003 and 2004, has lost his factory Ducati ride to rising star Casey Stoner for 2007 and, with the only known seats left being at the new Ilmor team, Sete is expected to announce at least a 'year off' from grand prix racing.

Gibernau, the grandson of Don Paco Bulto - founder of Spain's Bultaco motorcycle firm - was Spanish Junior Champion in 1991 and made his full time 250GP debut in 1996 after being signed by former triple world champion Wayne Rainey, with whom Sete graduated to the premier 500cc class, on Yamaha machinery, the following season.

A switch to a V-Twin Repsol Honda for 1998 produced a debut podium and Gibernau was then handed Mick Doohan's V4 after the Australian's career-ending accident early in 1999. Gibernau took the five-times world champion's bike to four podiums and fifth in the championship, but struggled during 2000 and switched to Suzuki for 2001 - resulting in an emotional debut victory at Valencia.

Bron: crash.net

:^

Hoogwaarschijnlijk met pensioen oid. Enige optie voor hem is Illmor...
 
Giber wie? :?


:+



Toch wel zonde voor hem. Dit jaar mega veel pech gehad..
Paar jaar geleden reed hij nog mooi voorin mee. :)
 
Stiekum hoop ik toch dat hij morgen gaat vertellen dat hij volgend jaar terug komt met het Pons team. Zou ik persoonlijk wel mooi vinden.

Hij heeft toch mooie dingen laten zien in zijn cariere.

En om het dan zo te eindigen (eruit gereden worden door je vervanger) vind
ik niet terecht.
 
Stiekum hoop ik toch dat hij morgen gaat vertellen dat hij volgend jaar terug komt met het Pons team. Zou ik persoonlijk wel mooi vinden.

Hij heeft toch mooie dingen laten zien in zijn cariere.

En om het dan zo te eindigen (eruit gereden worden door je vervanger) vind
ik niet terecht.

Pons komt niet terug :o Sito Pond wordt teambaas in de 250 cc.
 
pons vond ik ook wel een goed team

en ja gibernau heeft idd hele mooie dingen laten zien!!
vanaf 2003 eingelijk pas geloof k.
k vind dat hij nog wel een goeie kans verdient, en dan zie ik m t liefst weer op de honda!
ik heb t niet op gibernau, maar hij is heeel snel en dan hoort hij er gewoon tussen ;)
 
pons vond ik ook wel een goed team

en ja gibernau heeft idd hele mooie dingen laten zien!!
vanaf 2003 eingelijk pas geloof k.
k vind dat hij nog wel een goeie kans verdient, en dan zie ik m t liefst weer op de honda!
ik heb t niet op gibernau, maar hij is heeel snel en dan hoort hij er gewoon tussen ;)
Als vervanger van Doohan (toch????) deed 'ie het ook best aardig..
En hij heeft Kawasaki afgewezen, omdat 'ie daar geen zin in had. Dan moet het wel een 'retirement' zijn
 
Als vervanger van Doohan (toch????) deed 'ie het ook best aardig..
En hij heeft Kawasaki afgewezen, omdat 'ie daar geen zin in had. Dan moet het wel een 'retirement' zijn

Stond er al, Repsol van Doohan was een paar podiums + 5e plaats int kampioenschap?
 
Wat een domme reactie,s zeg Gibarnau was een vaste waarde in de gp en kan zeker neit gemist worden dit jaar.Omdat ie nu een klote seizoen achter de rug heeft wat niet altijd zijn eigen schuld was!! ik hoop dat ie met een team terugkomt in de gp waar hij thuis hoort :9
 
Vind Gibernau maar een watje.

Rossi/Capirossi/Melandri gaan tenminste rijden ook al hebben ze kkr veel pijn.
 
Wat een domme reactie,s zeg Gibarnau was een vaste waarde in de gp en kan zeker neit gemist worden dit jaar.Omdat ie nu een klote seizoen achter de rug heeft wat niet altijd zijn eigen schuld was!! ik hoop dat ie met een team terugkomt in de gp waar hij thuis hoort :9

Als iedereen zo over één iemand denkt, dan zal hij het er vast zelf naar gemaakt hebben. Al die toneelstukjes van hem, daar heeft hij alleen zichzelf mee voor schut gezet. Vooral in Jerez, op de trap naar het podium in 2005. Prachige televisie, dat wel.
 
Eigenlijk was Biaggi toch hetzelfde verhaal. Die was nog niet afgeschreven hoor.
En nam ook een jaar rust om t zo maar te noemen. Jacque heeft dit ook gedaan, is alleen blijven testen voor Kawasaki.
Ik hoop niet dat hij morgen bekend maakt dat ie stopt, maar een jaar rust neemt en dan net als Biaggi in de SBk of weer op een MotoGp fiets terugkomt :)
 
Denk dat hij zijn afscheid bekend maakt.
Hij heeft erg veel pech gehad dit jaar.

Had hem graag naast Barros gezien bij Antin,in Hoffman geloof ik niet.
 
Jammer dat ie niet naar de SBK wil, lekker op een Ten Kate Honda of zo... Maar daar gaat Roby Rolfo al op rijden.
Kdenk dat Gibbernau nog steeds aardig kan sturen hoor, alleen flinke pech gehad.
 
Kan niet zeggen dat ik het spijtig vindt als ie vertrekt.
Hij heeft in verleden leuke dingetjes laten zien maar afgelopen jaar helemaal niks.

En ben een ontiegelijke STONER fan dus blij dat ie weg is ja
:]
 
Kan niet zeggen dat ik het spijtig vindt als ie vertrekt.
Hij heeft in verleden leuke dingetjes laten zien maar afgelopen jaar helemaal niks.

En ben een ontiegelijke STONER fan dus blij dat ie weg is ja
:]

En Stoner heeft dit jaar wel veel laten zien :?
 
Als iedereen zo over één iemand denkt, dan zal hij het er vast zelf naar gemaakt hebben. Al die toneelstukjes van hem, daar heeft hij alleen zichzelf mee voor schut gezet. Vooral in Jerez, op de trap naar het podium in 2005. Prachige televisie, dat wel.

En niet iedereen denkt duz zo over hem...

De man is 2 jaar lang de grote Rivaal van Rossi geweest. En dat was hij vorig jaar ook geweest als hij niet zo veel pech had gehad. En omdat hij de grote rivaal van Rossi is geweest hebben zoveel mensen hier een "hekel" aan hem. Beetje hetzelfde als met Biaggi.

Maar gibernau heeft zeker veel mooie dingen laten zien. Als vervanger van Doohan maar ook op de Suzuki als teamgenoot van Roberts heeft hij mooie dingen laten zien. In ieder geval 2 overwinningen waarvan eentje op Assen. *O*
 
En niet iedereen denkt duz zo over hem...

De man is 2 jaar lang de grote Rivaal van Rossi geweest. En dat was hij vorig jaar ook geweest als hij niet zo veel pech had gehad. En omdat hij de grote rivaal van Rossi is geweest hebben zoveel mensen hier een "hekel" aan hem. Beetje hetzelfde als met Biaggi.

Maar gibernau heeft zeker veel mooie dingen laten zien. Als vervanger van Doohan maar ook op de Suzuki als teamgenoot van Roberts heeft hij mooie dingen laten zien. In ieder geval 2 overwinningen waarvan eentje op Assen. *O*
Helemaal mee eens, en veel mensen denken bij Gibernau aan de dingen die negatief waren, bijvoorbeeld zijn toneelstukje in Jerez vorig jaar. Maar als je met hem spreekt is het een hele relaxte, aardige vent. Hij kwam zelfs naar ons toe vorig jaar op de paddock, en sindsdien heb ik echt respect voor hem. Als je een paar jaar rivaal van DE coureur aller tijden bent, doe je het echt niet slecht en verdien je, in mijn ogen, meer respect dan mensen hier voor hem hebben.
Mensen op tv zijn anders dan in het echt. Sure. :W
 
Weer dat gezeur over een toneelstuk...

Was de operatie die erna aan moest gedaan worden ook toneel :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan