Gilera Motoleggera 125/150/175?? "Sport"

Zou hem makkelijk demonteerbaar maken , er zijn nogal ambtenaren die de verkeerswet nogal letterlijk nemen wat betreft "scherpe uitstekende delen aan de voorkant van het voertuig "
Al blijft het wel een detail wat er op hoort te zitten datdanweerwel :t


eerste kenteken, dan erop dus! _O- O-)
Net als knippers en rem-licht, dat kan altijd later
 
She lives!!!!


weet niet of deze link hier werkt.....


Het was nog wel ff een paar "dingetjes"...

er zat niet de jiste bougie in
de carburateur was voor een 2-takt.... (en was met 24mm echt een maat te groot)
het verbindingsstuk KOP - CARBURATEUR was een "hobby speciaal", daar is een nieuwe voor gedraaid.

Een goeie "MA 18 B" er op en tutti bene!

Nu een kabelboom, koplamp, achterlicht aanschaffen (komt goed!)
 
Had 't ding ervoor wel gelopen of wa's 't een zooi samengeraapte eh, zooi?
The million $ question..... _O-


Wie weet krijg ik de vorige vorige eigenaar nog een keer te spreken.
Maar echt boeien doet het niet nu e.e.a. is opgelost.
 
The million $ question..... _O-


Wie weet krijg ik de vorige vorige eigenaar nog een keer te spreken.
Maar echt boeien doet het niet nu e.e.a. is opgelost.
Toch op zich zou een 2 takt xarb niet veel moeten uitmaken, bsa zijkleppers lipen erg prima op jawa 2 t carbs..
 
Als er de juiste sproeiers in zaten ja... O-)
als ik er ooit achter kom meld ik dat wel hier.
 
Weinig nieuws gedaan, wel een vraag.

Heb die olie afgetapt van het originele blok (met matching #). Nou ja, er kwam iets van 200cc dikke zwarte olie uit.

Het ontwerp voorziet er (denk ik) in dat de "troep" zit onderin ophoopt. Dan wel in de big-end. Want het "filter" stelt niks voor, buisje van gaas..
Optimaal schoonmaken zou inhouden dat ik het blok uit elkaar haal. Maar dat gaat mijn vaardigheden, vertrouwen en voortuin te boven.
Wat ik aan "flush" middeltjes zie staan willen allemaal dat ik de motor laat draaien. Maar dit blok staat los.

De vraag dus, wat kan ik (gezien de beperkingen) nu het beste doen?
Ik roep maar wat: liter (was)benzine of petroleum erin, schudden en eruit. Herhalingen tot de peut er min of meer helder uit komt?
 
Maar begonnen met het schoonmaken van het "donorblok". Later maar eens het blok splitsen en de as van de kickstarter eruit halen. En die dan in het huidige blok zetten. Want steeds aanlopen lijkt me niks.


IMG-20191115-WA0000.jpeg.94532c82c00997a605b5ec5f189acfff.jpeg



Eerst maar eens het bloknummer onder de aanslag zichtbaar gemaakt
IMG-20191115-WA0002.jpeg.ea33ce0b8e023aec18948dd584971618.jpeg

Ah! het is dus een 150cc Sport, 1e generatie met 4 versnellingen




Koppelingspakket eruit

IMG-20191115-WA0006.jpeg.a4951275a9e057efe9a18076801cb2b4.jpeg



IMG-20191115-WA0008.jpeg.eb459ee72a1cefc03c5223131864d9e8.jpeg





En toen de korf (aan de achterkant zit het voortandwlel geklonken....)
IMG-20191115-WA0029.jpeg.3222f9cb9515436f20ce8fd71d35e76a.jpeg



en toen was het genoeg want het was sterrevus koud buiten :Y
 
Geen eigen garage, schuurtje te klein en vochtig. Project staat 20km verderop in garage van een maat... Woonkamer geen optie :N
 
Genenratorhuis wilde echt niet los komen na 65 jaar, dus dan maar "crea bea" met gereedschap...



IMG-20191203-WA0004.thumb.jpeg.719fecb7361ba7005f01181e27aff575.jpeg







Ah..... DAAROM dus...
:r
IMG-20191203-WA0002.thumb.jpeg.d04e4908356e9ce1a8b2b9b815e408a8.jpeg






En na jaaaaaaaren, eindelijk dat pijpsleuteltje een keer nodig! :Y
IMG-20191203-WA0006.thumb.jpeg.479ff1eac510248ca7af20e3d14c46a5.jpeg



IMG-20191203-WA0008.thumb.jpeg.2059768f7d4aeaa9907d94e5a1aba5fb.jpeg
 
Baderie 2.0


Zuiger van "donor"blok zit moervast op TDC, geen idee hoelang al.

IMG-20191204-WA0031.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG-20191204-WA0031.jpeg
    IMG-20191204-WA0031.jpeg
    79,4 KB · Weergaven: 10
Van het weekend steek ik de gasbrander aan, stook de kop HEET en geef er een "dead blow" klap op........
Ins'Allah!!!!

Het is de kickstart as die ik wil.....
 
Druk met andere zaken, eindelijk ff tijd om de vastgelopen zuiger los te krijgen. Dan kan de kop er af en het blok gesplitst worden om de kickstart as te "oogsten".
Klap met deadblow hamer, makkie toch? Of anders heet stoken en klap?



Euh, niet dus.


MF'ers met een tere ziel worden vriendelijk verzocht deze post te sluiten...

















z1.jpeg





Tikken deed nix dus dan maar


z2.JPG





tikken deed nog steeds niks


Dan maar zo
z3.JPG




z4.JPG




z5.JPG




Dan nog ff van het small end los boren


z6.JPG

ff honen en hij kan in de reserve voorraad....


Ja die zat vast
z7.JPG





Ja, boren geeft swarf...
z8.JPG



z9.jpg




To be continued.....
 
Zo kan het ook maar het eindresultaat is hetzelfde voor de zuiger..... (minus de krullen)


1580833899340.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan