Goede betaalbare camera op circuit?

Hoi,
Om welk "bovenstaand probleem" gaat het en heb je hem nog in gebruik ?

Het beeld gaat meestal op zwart, de opname is er wel maar niet bruikbaar.
Soms als je naar het schermpje kijkt en je draait aan de lens komen er allemaal strepen voorbij maar dat had ik alleen bij mij eerste stealth, die ik overigens net buiten de garantie termijn heel netjes door Drift heb kunnen ruilen voor degene die ik nu heb.
Ik heb hem nog steeds in gebruik ja.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand trouwens of de oude mounts van drift ook op de nieuwere types passen?
Alle mounts van Drift blijven steeds compatibel met het volledige gamma cameras. Dus ook de nieuwe kleine STEALTH 2. Bij deze laatste is het best grappig want de Universele clip is even breed als het cameraatje ;)

Voor de Stealth zend ik je een mail om het verder te bepraten. Alvast dank voor de snelle reactie.
 
Laatst bewerkt:
SUBR1 heb jij je Drift op een vaste plek ingebouwd in je R1? Bv in de neus?

Ja ik heb de Drift idd in de neus gemonteerd, ik heb er een gat in gemaakt en in het gat vervolgens een ruitje gemaakt van plexiglas waardoor de lens beschermd blijft en je geen last hebt van wind in je microfoon.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, ik ben op zoek naar een camera welke ik tijdens het rijden kan opladen en waar ik ook een externe microfoon op aan kan sluiten.

Ik heb nu een garmin virb en dan is het of opladen of de externe microfoon gebruik.

Iemand ideeën ?
 
De Drifts kunnen dat in elk geval. Ik denk de Sony's ook (maar lastiger met bevestigen als je de aansluitingen wilt gebruiken).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt beide, ik dacht al dat de drift dit wel kon, maar wist het niet zeker.

En dat linkje van jou mick is inderdaad een goeie mogelijkheid 👍
 
Ter info.
Om de verkoop van de Drift Stealth 2 te ondersteunen besliste Drift Innovation om
- de prijs van de interactieve afstandsbediening te laten dalen van € 40 naar € 30 én
- 1 gratis extra accessoire (*) aan te bieden.
(*) Te kiezen uit de Drift stuurbevestiging, Roll Bar- of zuignapbevestiging of een Drift opbergtasje.
 
Vraagje tussendoor: zijn er vereisten of richtlijnen op het circuit mbt het vastmaken van een camera?

Kan me voorstellen dat je ze op de een of andere manier beter moet vastmaken dan alleen een zuignap. Bv door met tie-wraps ergens aan vastmaken zodat ie niet van je fiets af kan vallen mocht ie per ongeluk los raken...
 
Vraagje tussendoor: zijn er vereisten of richtlijnen op het circuit mbt het vastmaken van een camera?

Kan me voorstellen dat je ze op de een of andere manier beter moet vastmaken dan alleen een zuignap. Bv door met tie-wraps ergens aan vastmaken zodat ie niet van je fiets af kan vallen mocht ie per ongeluk los raken...

Vorig jaar op Assen hoorde is via via dat de camera alleen binnen de stroomlijn van de motor geplaatst mocht worden, dus achter je ruit of achterop.
Gaan we de eerste sessie met CRT rijden, hebben de instucteurs een gopro aan de voorkant op de neus van de motor...

Oftewel ik weet het niet.

Zelf heb ik hem standaard met een koord vast aan mn motor.
 
Vraagje tussendoor: zijn er vereisten of richtlijnen op het circuit mbt het vastmaken van een camera?

Kan me voorstellen dat je ze op de een of andere manier beter moet vastmaken dan alleen een zuignap. Bv door met tie-wraps ergens aan vastmaken zodat ie niet van je fiets af kan vallen mocht ie per ongeluk los raken...

officeel mag je niet eens met een camera rijden met gewone circuitdagen, maar wordt een beetje toegelaten.
 
mooi weet ik dat ook voor me zelf, wil volgende maand de virb elite wellicht kopen.

Het is dat ik mijn virb heb gekregen, maar als ik zelf een camera zou kopen zou ik toch voor de drift gaan denk ik. Mijn virb is soms een beetje zoekende qua scherpstellen en voor de drift heb je wat meer houders en dergelijke.

Vandaag mn externe microfoon gekregen dus die ook maar eens proberen binnenkort *D
 
Camera moet je borgen op het circuit :)

Bij prospeed heeft iemand vorig jaar een gopro van een voorligger op zen neus gekregen... Geen mooi zicht.. Dus bij hen is borging verplicht en er wordt gecontroleerd. Setje borging zuignappen en koordjes van gopro bv kosten een 20 euri.
 
Garmin komt met een nieuwe actie camera op de markt

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/cIntoSports-c545-p1.html

cf-lg.jpg


ben benieuwd, wou volgende week de Virb elite halen maar twijfel nu wel even.

hier nog wat meer specs tussen de verschillende cams

http://www.dcrainmaker.com/2015/04/garmin-virb-x-xe-action-cams.html
 
Laatst bewerkt:
Garmin komt met een nieuwe actie camera op de markt[
Deze nieuwe Garmins lijken me zeker een aantal sterke punten te hebben. Vooral hun registratie van data (GPS, snelheid, hoogte etc) zijn tof voor wie dat belangrijk vind.
Wat er echter bij mij niet ingaat is waarom de batterijduur bij hun nieuwe modellen daalt naar een autonomie van 2 uur.
Diverse merken zoeken dit steeds te verhogen. Bij Drift halen ze reeds 3,5 uur
Wat me ook opvalt is dat het montagesysteem bij Garmin op de boot van GoPro springt. Duidelijk om mee te zijn met de diverse producenten van accessoires die allen in eerste instantie naar GoPro lonken. Garmin heeft dus een optioneel accessoire in de rekken om hun oudere bevesitigingsaccessoires compatibel te maken met hun nieuwste cameras.
Hoe dan ook is de startvraag steeds : wat wil je zoal doen met de camera en de beelden die je er mee maakt. Voor fans van sociale media volstaat een resolutie van 1080p ruimschoots. Facebook bvb zet elke video upload sowieso om naar 720p...
 
Deze nieuwe Garmins lijken me zeker een aantal sterke punten te hebben. Vooral hun registratie van data (GPS, snelheid, hoogte etc) zijn tof voor wie dat belangrijk vind.
Wat er echter bij mij niet ingaat is waarom de batterijduur bij hun nieuwe modellen daalt naar een autonomie van 2 uur.
Diverse merken zoeken dit steeds te verhogen. Bij Drift halen ze reeds 3,5 uur
Wat me ook opvalt is dat het montagesysteem bij Garmin op de boot van GoPro springt. Duidelijk om mee te zijn met de diverse producenten van accessoires die allen in eerste instantie naar GoPro lonken. Garmin heeft dus een optioneel accessoire in de rekken om hun oudere bevesitigingsaccessoires compatibel te maken met hun nieuwste cameras.
Hoe dan ook is de startvraag steeds : wat wil je zoal doen met de camera en de beelden die je er mee maakt. Voor fans van sociale media volstaat een resolutie van 1080p ruimschoots. Facebook bvb zet elke video upload sowieso om naar 720p...


Die batterijduur viel me ook op, valt me tegen.

Wat ook een beetje zwak lijkt zijn die twee plastic pootjes, misschien ga ik toch wel voor het oude type, al is de hellingshoeksensor enz wel erg leuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan