Volgens mij moet je dan volgens mij wel al het onderhoud door hun laten uitvoeren. Worden er afspraken gemaakt over de staat van de motor en ben je verplicht bij hun de motor in te ruilen?
Wat dat betreft zullen ze dan wss verdienen op het onderhoud welke niet onder de normale garantie valt.
Je kan je beter druk maken met wat het de consument kost. Ik als consument wil uiteraard de hoofdprijs voor mijn inruiler en het minste van het minste betalen voor de motor van Goedhart. Meestal is de realiteit natuurlijk net even anders
Ten 2e, Goedhart doet echt wel money maken aan zijn handeltje, maak je maar niet druk.
Ten 3e, voordat ik ga lenen voor een motor.
Helemaal de constructie zoals ik die nu zo snel ff van jou lees... 3 jaar lang op een motor rijden waarvoor ik de helft in het begin betaald heb, vervolgens 36 maanden lang een stukje aflos van het resterende bedrag. Na die 3 jaar moet ik dat ding nog inruilen bij desbetreffende motorzaak ook?! Zodat zij hem voor de spreekwoordelijke peanuts kunnen inkopen en zodoende dikke winst maken. Jij mag je motor immers enkel aan hen verkopen / bij hen inruilen.
En stel dat je hem total rijdt in die 3 jaar... Daar sta je dan, zonder motor maar nog wel ff netjes maandelijks aftikken. Spaar dan ff door en koop iets dat je gelijk kan betalen.
Wat verdiend Goedhart er aan? Nou, ze gokken simpelweg op het feit dat jij (of de gene die met ze in zee gaat) je niet aan de afspraken gaat houden. Daar gaan ze aan verdienen...
Allereerst de inruil van de motor... die moet in de contractueel vastegestelde staat zijn, anders vervalt het garantiebedrag. Denk aan uiterlijke zaken, maar ook aan de kilometers... als het garantiebedrag vervalt, dan zal je moeten bijbetalen... en als je dat niet kunt, dan kan je dat bedrag ongetwijfelt weer financieren, maar dan wel tegen een forse rente... en de kans is groot dat je moet bijbetalen enz. enz...
Dan de mensen die na verloop van tijd de verplichtingen niet meer kunnen voldoen... die gaan fors rente betalen...
Voel je em??
vorige keer ook op tv gezien dat mensen die een (zal het woord hier niet gebruiken) 4-wieler aanschaffen eerst 50% betalen en de volgende 2 jaar aflossen, maar de verkoper weet dat wanneer je iets in termijnen gaat betalen je waarschijnlijk niet genoeg heb aan die 2 jaar en dus je termijn zal gaan verlengen met daarbij percentages die niet meer in verhouding staan tot een normale lening.
Let op ! Lenen kost geld. is niet voor niets de slogan....niets in het leven is voor niks ook al denk je van wel. Misschien erg pessimistisch, maar dat is de les die ik geleerd heb.
De hele constructie van hoe / wanneer betalen is mij om het even. Zoals vorige poster al zei: Geld lenen kost geld.Iets rustiger lezen.
Je hoeft namelijk niet eerst de helft te betalen, die helft blijft open staan tot de drie jaar voorbij zijn.
Je hoeft dus alleen maar maandelijks de helft van de motor af te lossen en na drie jaar koop je hem of ruil je hem in of ze kopen hem van je terug.
Over dat total loss rijden, dat is toch niet anders dan dat je een motor zelf koopt en zou betalen?
Die verzeker je toch ook all risk?
Mijn vraag is eigenlijk hoe Goedhart een lening kan aanbieden zonder rente.
Dat ben ik met je eens maar als je daar je onderhoud doet en onder de (ongetwijfeld in de voorwaarden vastgestelde) maximum aantal km's blijft dan is er toch niets te vrezen?
Let op ! Lenen kost geld. is niet voor niets de slogan....niets in het leven is voor niks ook al denk je van wel. Misschien erg pessimistisch, maar dat is de les die ik geleerd heb.
De hele constructie van hoe / wanneer betalen is mij om het even. Zoals vorige poster al zei: Geld lenen kost geld.
Hoe kom je erbij dat je niet eerst 50% moet betalen ?
Er staat duidelijk betaal nu de helft en de andere 50% over twee jaar ?
Edit : Je hebt het over hun "partnerplan"
Ik ken de voorwaarden over de inruil/onderhoud niet echter lijkt het me , als je je aan het 2 jaar plan houdt, een erg voordelige manier om te financieren.
Beter dan 0% ga je echt niet krijgen namelijk !
"Die helft betaal je in 3 jaar maandelijks af en aan het einde van die drie jaar ruil je de motor in of ze kopen hem/haar van je terug."
En daar verdienen ze op, ze zetten een prijs voor je motor en die heb je maar te accepteren. Als ze je daar 500 euro minder geven dan normaal is, dan hebben ze daar 500 euro verdient. Ben je het er niet mee eens? Jammer dan, je hebt een contract getekend en als je hard wilt maken dat je motor meer waard is dan moet je een dure onafhankelijke taxateur regelen.
Hoe kun je dan een slottermijn van 50% overhouden?