GPz 550 van Paul Z

Hmm,jammer..,vind het persoonlijk eigenlijk geen gezicht zo...,maar het is jouw motor natuurlijk dus wie ben ik dan. Heb zelf de GPZ 1000 RX met volle kuip en vind dat toch wel erg fijn. Had daarvoor een '77 Honda CB 750 zonder kuip en tot de 120 op de snelweg gaat dat nog wel maar echt alles daarboven ga je echt aan het stuur hangen vanwege de tegenwind en je nekspieren zijn daar ook gauw klaar mee.Maar je moet zelf uitvogelen wat je fijn vind natuurlijk alleen kun je nu niet meer zo 123 terug naar het kuipje nu je alles al afgeslepen hebt.
Evengoed wens ik je natuurlijk veel plezier met je Kawa en hoop voor je dat je snel je roze pas hebt.

Groet,Auke.
 
Dat roze papiertje zul JIJ nooit halen!!!!



















het is inmiddels een roze plastic kaartje... :-)
 
Ik henb ook een gpz550 gehad en een gpz400. Reed heerlijk. Alleen de koude start met die choke stond mij altijd tegen. Gelijk zo hoog in de toeren met een koude motor. Origineel het mooist. De carburateurs er achterweg halen is een ramp. Waarde van deze motoren is o,o wat eigenlijk niet terecht is.
 
Bedankt allemaal voor de reacties.

@AWH: het is inderdaad een kwestie van smaak, maar ik vind hem naked toch mooier, wat meer gedrongen. Ik heb de kleine plastic spiegeltjes inmiddels wel vervangen voor een stel originele vierkante Kawa spiegels, dat staat wel weer wat beter ;-)

@Dutchy748: Goed punt inderdaad ;) Ik heb trouwens wel een roze papiertje gehad, maar die heb ik lang geleden al een keer geruild voor een pasje.

@Klaas63: Je koopt ze inderdaad voor next to nothing, maar dat vind ik juist wel een pré, want ik ben een liefhebber van ondergewaardeerd spul. Inclusief aanschaf en wat ik er tot nu toe aan gedaan heb zit ik inclusief nieuwe banden nog onder de 500 euro, veel goedkoper wordt het niet denk ik!
 
Die praktijk laat nu wel op zich wachten,want op een gaatje in de uitlaat na is de motor nu toch echt wel klaar. Waar blijft dat roze papiertje?

Nou, het examen is er bijna. Volgende week mag ik voor mijn AVD.

Het gaatje in de uitlaat zit er overigens nog, komt binnenkort.

Tijdens een beurtje kwam ik er achter dat het benzinekraantje lekte (doordat het luchtfilterhuis vol met benzine stond). Deze gereviseerd. Dankzij een gesprekje met forummer Robinjo ben ik er achter gekomen dat dit lekkende kraantje overlopende carburateurs en benzine in de olie tot gevolg heeft gehad. Zo levert de verkoop van een motorjack je nog eens technische know-how op! Thanks Robinjo!

Er kwam inderdaad in plaats van een liter of 3 olie ruim 5 liter olie-benzine mengsel uit het carter. Nieuw filter er in en verse olie, hopelijk is het probleem nu verholpen. Ik heb zelf gelukkig niet met de motor gereden en hem alleen een paar keer stationair laten draaien, dus hopelijk heeft het blok niet te veel te lijden gehad van de vervuilde en verdunde olie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan