Graag meer spiegelen bij file in de file, want anders.....!!

Met filerijden;

  • sluit ik achteraan in het rijtje motorrijders

    Stemmen: 82 47,7%
  • probeer ik m,n eigen -nette- plan te trekken

    Stemmen: 43 25,0%
  • heb ik schijt aan moraalridders,alle ruimte gebruik ik

    Stemmen: 27 15,7%
  • zit ik stomweg in de auto te balen

    Stemmen: 4 2,3%
  • probeer ik op te vallen waardoor andere motards mij sneller

    Stemmen: 7 4,1%
  • rij ik ff om via een toeristische route

    Stemmen: 9 5,2%

  • Totaal aantal stemmers
    172
Goed bezig Mr Ed :} ik heb nou niet het gevoel aso bezig te zijn als ik tussen files doorrij,zeker bij dagelijkse files hebben automobilisten al wel een beetje file ervaring en laten ze een brede strook vrij voor ons...en aan die ervaring ontbreekt het zo,n treuzelaar nou net een beetje,anders was ik dit topic nooit gestart 8-)


Ik rij trouwens nooit met alarmlichtjes aan, omdat het volgens mij totaal zinloos is, net als die fluohesjes..

Gewoon een witte xenon koplamp icm 2 led mistlampen,me breed maken en een beetje zwabberen over de weg,je bent verbaasd hoeveel mensen je dan ineens zien in de spiegels..

Dus niet zwabberen als een dronken piloot,maar licht slalommend tussen de rijen door zonder mensen te laten schrikken


@bonzo: er stond ook :+ achter... ;) ;)


natuurlijk ben ik goed bezig ,loop/rij al een tijdje rond op deze planeet /en na al die jaren boeit het me niet meer als er een tussen twee busjes verfrommeld wordt /moet je jezelf maar onder controle houden /het is allemaal niet zo moeilijk ....het komt met de jaren "als je zo oud mag worden" /...................krijg hier weer een hoop geneuzel over maarr ja ...het is maar een mening .....
hou alles en jezelf lekker heel ,tot de volgende file .

oja blijven zwaaien (gaan we weer)

Ed
 
Op weg naar Groningen, van Beilen naar Assen in de file. Alle automobilisten maakten netjes ruimte. Alleen die motor rijders.......niet een die ff aan de kant ging :]
Bij Assen maakten ze allemaal ruimte voor me :+
 
Spiegelen tijdens het file-rijden?
Erg weinig!
Ik geef m'n ogen de kost aan de koekblikken en de 'blikken' die zich daar in bevinden.
Dat is m'n prio!
Als ik me druk ga maken of m'neer "ikkenlekkersnellerdanjou" mij eventueel in zou willen gaan halen op z'n ego-bike, kan ik straks de pineut zijn op een moment dat ik de keuze maak OM ff m'n ogen in die spiegel te plaatsen. :N

"Als'tie HAAS heef",....gaatíe er maar links voorbij! :W
 
Als je geen tijd hebt om je ruimtekussen aan de achterkant te bewaken, ben je a priori gevaarljk te hard aan het rijden, dat je daar een zogenaamde verantwoording voor inbrengt dat voor je uitkijken prio heeft, kan je erg duur te staan komen, want er worden nogal eens motoren van achter aangereden....

(wel meetsal door een blik dat niet op zat te letten...)


En dat je ego je zo in de weg zit dat er geen ruimte over blijft om opzij te gana en ruimte te maken, vind ik best wel een beetje sielug :-)


Is het nou echt zo erg om ingehaald te worden door iemand die gestoord is, danwel domweg meer ervaring heeft in het inschatten van het verkeer.

Alleen al dat je vind dat ie er maar links langs moet getuigt van falend verkeersinzicht, dus is het eigenlijk verstandiger om maar tussen de auto's in te voegen, want kennelijk beschik je nog niet over voldoende verkeersinzicht om het toch zeker niet ongevaarlijke spellete op een aanvaardbaar risico niveau te spelen, denk er eens over na in ieder geval.

Beter bojo dan dojo, zegt een oud spreekwoord...
 
Bijzonder dat iedereen blijkbaar harder gaat rijden als er meer filerijders zijn; vanmiddag uit assen reed ik op een gegeven moment 60 tussen bijna stilstaande blikken door; ergo: du hoe meer filerijders hoe hoger de snelheid waarmee ze rijden, des te meer de blikken opzij gaan.....ik heb me ook maar 3 x ff kort geergerd :P
 
Bijzonder dat iedereen blijkbaar harder gaat rijden als er meer filerijders zijn; vanmiddag uit assen reed ik op een gegeven moment 60 tussen bijna stilstaande blikken door; ergo: du hoe meer filerijders hoe hoger de snelheid waarmee ze rijden, des te meer de blikken opzij gaan.....ik heb me ook maar 3 x ff kort geergerd :P

Toen er een snellere rijder achter je zat waarvoor je niet opzij ging? _O-
 
Oke waar kunnen we het nu allemaal over eens zijn?

Dat meer spiegelen (lees: vooral GOED SPIEGELEN) gewoon een must is voor de automobilisten (en andere voertuigen) in de files, omdat ze dan zo gewoon zien OF er iets aankomt, en je dan ook weet dat je inderdaad die auto even snel van rijbaan kan verwisselen of gewoon juist NIET, en gewoon even moet wachten met haasje spelen.

En je ziet dan nu automatisch dat SNELHEID geen punt is, immers als je (goed!) gekeken hebt dat er niks aan komt, kan je als automobilist gewoon heel lekker simpel en lui, zo snel als je wilt van rijbaan verwisselen. Tada!!!

Ik zeg het zo vaak, snelheid is niet erg, als je maar goed kijkt. Met name voor de mensen die een bijzondere verrichting uitvoeren. En dat bewijst het file rijden maar weer eens des te meer!

Zo hebben we de stelling snelheid ook weer gelijk ontkracht! Einde discussie. ;)
 
Laatst bewerkt:
Oke waar kunnen we het nu allemaal over eens zijn?

Dat meer spiegelen (lees: vooral GOED SPIEGELEN) gewoon een must is voor de automobilisten (en andere voertuigen) in de files, omdat ze dan zo gewoon zien OF er iets aankomt, en je dan ook weet dat je inderdaad die auto even snel van rijbaan kan verwisselen of gewoon juist NIET, en gewoon even moet wachten met haasje spelen.

Zo hebben we de stelling snelheid ook weer gelijk ontkracht! Einde discussie. ;)

Ehm, ik vind eigenlijk dat het uiterst gevaarlijk is om de verantwoordelijkheid voor je eigen welzijn uit handen te geven.

Je kunt wel vinden dat de automobililisten beter moeten kijken, zodat jij harder door kunt rijden (iets wat de overgrote meerderheid al heel goed doet btw.) echter is het vind ik vel belangrijker dat je *zelf* de veantwoordelijkheid neemt voor je eigen welzijn.


Oftewel:
Blijf er altijd vanuit gaan dat er altijd wel 1 tussen zit die zonder te kijken van baan verwisseld (want hij heeft z'n nieuwe I-Foon net...), en het is jouw taak die te spotten.


En snelheid is wel degelijk een belangrijk punt, dat zie je ook al aan een aantal van de reacties van mtorrijders die te hard gaan rijden, en daradoor geen tijd meer hebben hun omgeving in de gaten te houden, en de bewaking van hun ruimtekussen laten versloffen, en het kennelijk te moeilijk vinden om nog hun blinde hoeken en de achterkant in de gaten te houden.

Conclusie:
Als je verrast word door achterop komend verkeer, zeker als je er ook nog van schrikt, of je erdoor opgejaagd voelt, zou je als je een verstandige motorrijder wil zijn die zijn eigen veiligheid hoog heeft zitten, mogen beseffen dat je dan dus feitelijk boven je eigen kunnen aan hetrijden bent.


@bredebeier: "in groepen gaan ze harder rijden"


Yep; dat is de zogeheten groepsdruk, in groepen word het hooghouden van het Ego opeens veel hoger op de prioriteitenlijst gezet dan de eigen veiligheid, en gaan mensen altijd over hun eigen granzen heen.


Vind ik persoonlijk het gevaarlijkste wat er is, zo'n filerijder die eerst zeg maar 40 rijd, en dan als ie na een tijdje doorkrijgt dat er iemand achter hem zit steeds iets harder gaat om die achtervolger af te schudden c.q. te "laten zien" dat ie best wel harder durft...


Dat is in mijn ogen het gevaarlijkste wat er kan gebeure in zo'n situatie, is ook de meest vorkomende oorzaak van de "eenzijdige" ongelukken, mensen die in een groep gaan laten zien dat ze heel hard durven, denk bijvoorbeeld ana de roem(be)ruchtte KicXtart Tours, waar menig motorrijder zich de statistieken inscheurde onder het kopje "niet natuurlijke dood"
 
Ik erger me in de file in principe niet aan degenen die langzamer rijden. Leven en laten leven. Dan maar 5 minuten later thuis. Maar ik erger me wel aan een combinatie van langzaam rijden, slingeren en stil gaan staan omdat ze ergens niet tussendoor durven vanwege het feit dat ze gewoon de breedte van hun eigen motor niet in kunnen schatten.

En voor degenen die zeggen dat spiegelen niet gaat in de file, snelheid aanpassen.
Want als jij zelf al niet je spiegels in de gaten kan houden kun je van een automobilist niet gaan verwachten dat hij dat wel kan.
 
Ik erger me in de file in principe niet aan degenen die langzamer rijden. Leven en laten leven. Dan maar 5 minuten later thuis.
En voor degenen die zeggen dat spiegelen niet gaat in de file, snelheid aanpassen.
Want als jij zelf al niet je spiegels in de gaten kan houden kun je van een automobilist niet gaan verwachten dat hij dat wel kan.

Precise, right on the spot !
 
jullie zijn echt lachwekkend.

hebben jullie nou echt niks beters te doen haha.
dit gaat maar door jongens het heeft tog helemaal geen zin zo.
is tog de een na de andere mening en houd tog nooit op.

en jullie maken er een veel groter probleem van als dat het is want iedere motorrijder die ziet dat er iemand snellers aan komt gaat aan de kant en als ze dat niet doen hebben ze je gewoon niet gezien en dan toeter je een keer en opgelost.

maar dan komt de volgende discussie weer zo van : je moet niet toeteren op de snelweg want dat is helemaal gevaarlijk want daar schrikken mensen van enzo. BULLSHIT zo krijg je de 1 naar de andere dicussie.

DENK TOCH AAN JULLIE HART

nieuwsbericht (nieuw) motorrijder verongelukt in de file nadat hij toeterden omdat een andere motor niet opschoot HAHAHA>
 
Laatst bewerkt:
dag martijngerrits,...gooi dan heel mf maar op slot...hoevaak en hoeveel mensen van mening verschillen en dit ventileren is 1 van de pijlers onder internet fora volgens mij..
 
Vandaag vond ik nou eindelijk een keer iemand die hetzelfde tempo reed..toevallig ook op een GS..toen ie afsloeg kwam ik weer zo,n koekbakker achterop,brede koffers en maar passen meten remmen en schutteren.

Die heb ik dus zonder stress zsm rechts ingehaald bij het eerste het beste gat van 50 meter tussen 2 blikken. Maar hij was gewoon oostindisch blind,doof en stom want de rijders daarachter kwamen ,m ook niet voorbij(zolang als ik het kon zien in de spiegels |( )

En weer iemand in een flodderbroekie op een ouwe allroad ofzo :N stereotiep _O-
 
Eerst is het een motor met enorme koffers, en dan een oud all-roadje, dit ruikt wel erg naar Noorse Grotbewoners...
 
Ik snap zoiezo niet waarom mensen 3 grote koffers nodig hebben voor filerijden.....

Vandaag was wel grappig... de rijder voor mij met koffers reed tussen kleinere openingen door dan de ducatie, met rijder met leren pak.... volgens mij dacht de duc rijder dat ie 1.5 meter breed was.... te grappig :)
 
Beste bredebeier,

Ik zal in de file voortaan beter op mijn spiegels letten of er geen veel meer ervaren motorrijder achter mij zit.
Als deze dan de capaciteiten bezit om met een veel hogere snelheid tussen de auto's door te rijden zal ik zo snel mogelijk ruimte maken voor deze goeroe.
Vergeef mij dat ik niet dezelfde sociale capaciteiten bezig als u.

Verder wil ik graag opmerken dat de mensheid zich gelukkig moet prijzen dat u geen koekblikker bent.
Nu kunt u tenminste in de file ander motor rijder aan de kant drukken.
Stelt u zich eens voor dat u in een auto zat....

Dank u voor u wijze raad over mijn kleding.
Met vriendelijke groet,
Suzuki scooter rijder met aldi helm, blote handen, fladderbroek en bruin leren jas.

p.s. Relax. (Scheelt stress) :]
 
Meeste motorrijders waar ik vlak achter rijd laten mij met plezier voor , xenon staat nogal klote afgesteld wat flinke hinder brengt in de spiegels.

Zelfde geldt voor koekblikkers :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan