Gran Premio Iveco de Aragón

Wie wint zondag?

  • Jorge Lorenzo 99

    Stemmen: 17 34,7%
  • Valentino Rossi 46

    Stemmen: 9 18,4%
  • Andrea Dovizioso 04

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dani Pedrosa 26

    Stemmen: 7 14,3%
  • Cal Crutchlow 35

    Stemmen: 1 2,0%
  • Marc Marquez 93

    Stemmen: 14 28,6%
  • Obtopdrop 69

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    49
Stiekem in Dani gewoon jaloers dat hij niet dat extra beetje vechtlust heeft.
Had hij het wel dan was hij al WK geweest, rijden kan ie.. maar dat beetje extra dat je nodig hebt? Niet bepaald. Dat hij het niet heeft betekent niet dat anderen die het wel hebben gevaarlijk zijn.
Hij heeft gewoon dikke pech gehad. Wie verzint het dat je een kabeltje kan slopen door zo dichtbij te komen. :?

Kan me wel voorstellen dat je redelijk pissed of ben op zo'n moment. Ik zou er ook ziek van zijn en ff klagen. All in the game...
 
Als-ie het kabeltje niet geraakt had maar gewoon heel het achterwiel van Pedrosa, hadden we allemaal staan stuiteren met "zie nou wel roekeloze vent dit mag niet". Beetje zoals iedereen Bautista uitkotste na diens torpedo-actie op Lorenzo in Assen.

Dani heeft de pech dat slechts het kabeltje geraakt werd, Marquez heeft geluk dat-ie slechts het kabeltje raakte..?

Maar goed, race direction wil Marquez uithoren en toespreken, zal wel met een sisser aflopen.
als ie em er gewoon recht achter in had gereden hadden ze ook allebij gevallen.
als er een boing 747 op je helm valt lag je ook.
hij heeft em nouwelijks geraakt, en men raakt me kaar vaak genoeg op zo een manier, of kuip tegen kuip.
de moto2 race was ook zo.
door dat fucking kabeltje hebben we t hier nu over, anders was t gewoon een verrem actie van mm die geen gevolgen en discussie had.
kabeltje binnen boord en klaar.
de beelden moesten wel tig keer herhaalt worden om voor ons te zien of ze elkaar nou wel of niet geraakt hadden, zo miniem was t.
van mij mag dit soor close racing elke race de hele race door zijn als ze dit soor kabeltjes maar goed verbergen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een idee om de engineers van honda op t matje te roepen. Welke verschrikkelijke lul het verzint om die tc sensor kabel zo open en bloot te leggen. Laten we er dan gelijk een hele kooiconstructie omheen bouwen want de volgende race gaat marquez met zn knipex tangetje richting de remleidingen van pedrosa, hebben we weer wat om over te zeiken :P
 
Hoeveel pagina's gaan we vol lullen om een lullig kabeltje? :')
 
Misschien een gek idee, maar als ze nou eens 24 simulatoren neerzetten, gespoten in de kleuren van ieders motor, en dan via online multiplayer motogp2013 inladen en laat gaan, niemand breekt iets, iedereen kan vanuit huis in zijn makkelijke kloffie zonder helm lekker meedoen. En als je geen zin hebt laat je toch gewoon iemand anders rijden? Niemand die het merkt....
 
Er is officieel bekend gemaakt dat er een hoorzitting komt omtrent incident tussen de 2 Honda rijders.

Als Dorna ....Marc wat puntjes kan ontfutselen zullen ze dat niet nalaten ;)
dan is het weer wat spannender :P
 
Er is officieel bekend gemaakt dat er een hoorzitting komt omtrent incident tussen de 2 Honda rijders.

Als Dorna ....Marc wat puntjes kan ontfutselen zullen ze dat niet nalaten ;)
dan is het weer wat spannender :P

Punten afnemen zullen ze niet doen.
Wel kunnen ze strafpunten toekennen.
Marquez heeft er al 2 omdat hij niet rustiger reed bij een gele vlag (de crash in WUP bij Silverstone).
Misschien dat ze nu weer strafpunten geven, maar ik weet niet precies wat de consequenties zijn dan. Ik dacht bij 5 punten iets, en bij 10 oid...
 
Misschien een gek idee, maar als ze nou eens 24 simulatoren neerzetten, gespoten in de kleuren van ieders motor, en dan via online multiplayer motogp2013 inladen en laat gaan, niemand breekt iets, iedereen kan vanuit huis in zijn makkelijke kloffie zonder helm lekker meedoen. En als je geen zin hebt laat je toch gewoon iemand anders rijden? Niemand die het merkt....

_O-

Roep het maar niet te hard! Ik zie het nog gebeuren ook in de toekomst: E 300,- betalen om een virtuele race te zien :')
 
Punten afnemen zullen ze niet doen.
Wel kunnen ze strafpunten toekennen.
Marquez heeft er al 2 omdat hij niet rustiger reed bij een gele vlag (de crash in WUP bij Silverstone).
Misschien dat ze nu weer strafpunten geven, maar ik weet niet precies wat de consequenties zijn dan. Ik dacht bij 5 punten iets, en bij 10 oid...

4 punten - achteraan starten
7 punten - starten vanuit pits
10 punten - diskwalificatie


Aan de ene zijde hoop ik niet dat hij een straf krijgt, omdat ik het een race-incident vond, maar aan de andere zijde zou ik hem wel eens willen zien starten vanaf de laatste plek. En zien hoe hij door dat veld kan rammen op een manier zoals alleen hij kan (zie vorig jaar Moto2 race).
 
racen is racen, die mannen rijden voor het kampioenschap en vaak continu op de grens. ieder minuscuul foutje wordt dan afgestraft. blijft lastig of je daarvoor moet straffen of niet. Ik denk van niet. Its all in the game. Als je dit soort incidentjes gaat straffen worden de races nog saaier.
Straffen voor onsportief gedrag zoals bv die engelsman Reid ( als ik het goed heb ) tijdens de BSB in assen vind ik terecht
 
.............Als je dit soort incidentjes gaat straffen worden de races nog saaier............

Incidentje ok, maar zodra het een structureel karakter krijgt zal de betreffende persoon een sanctie opgelegd moeten krijgen.
 
Misschien een idee om de engineers van honda op t matje te roepen. Welke verschrikkelijke lul het verzint om die tc sensor kabel zo open en bloot te leggen. Laten we er dan gelijk een hele kooiconstructie omheen bouwen want de volgende race gaat marquez met zn knipex tangetje richting de remleidingen van pedrosa, hebben we weer wat om over te zeiken :P
Daar is al een sport voor.

De machines zijn gebouwd in de vorm van een kooiconstructie om de grote zeikerds die deze sport doorgaans beoefenen minimaal één klacht weg te nemen:

811726-casey-stoner-v8-supercar.jpg


Kabeltjes weggewerkt, geen problemen.
 
Daar is al een sport voor.

De machines zijn gebouwd in de vorm van een kooiconstructie om de grote zeikerds die deze sport doorgaans beoefenen minimaal één klacht weg te nemen:

[afbeelding]

Kabeltjes weggewerkt, geen problemen.

En nog een bijkomend voordeel is dat ze zittend in die kooiconstructie niet in staat zijn om naar een ander te meppen tijdens de kwalificatie of race.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de juridische rechtsvormen niet maar het kan best zijn dat het volledig zelfstandige entiteiten zijn binnen het team en dan ga je natuurljk voor eigen belang.
De teams zijn ook twee verschillende entiteiten. Het enige wat hen bindt is de Repsol vlag en de HRC sticker. Ik kan me overigens ook goed indenken dat HRC stiekem gehoopt had dat Dani dit jaar de titel zou binnenhalen en niet Marquez. Marketingtechnisch is het ook interessanter om de afgelopen vier jaar dan drie verschillende HRC wereldkampioenen te hebben gehad: Stoner in 2011, Pedrosa in 2013 en Marquez vanaf 2014 tot 20XX...

Nu Pedrosa's titelkansen zijn gesmolten voor een brandende zon is het ook exit dat verhaaltje, en mocht er nog een kans op een titel voor Dani inzitten dit jaar, moeten ze er alles aan doen om dit te bewerkstelligen.
 
En nog een bijkomend voordeel is dat ze zittend in die kooiconstructie niet in staat zijn om naar een ander te meppen tijdens de kwalificatie of race.
En er een bekerhouder in het dashboard zit weggewerkt om een beker water in te nemen met pijnstillers, voor als de buikkrampjes wat te veel worden tijdens de wedstrijd.
 
Daar is al een sport voor.

De machines zijn gebouwd in de vorm van een kooiconstructie om de grote zeikerds die deze sport doorgaans beoefenen minimaal één klacht weg te nemen:

[afbeelding]

Kabeltjes weggewerkt, geen problemen.

Laten we anders aan Marquez voorstellen of hij die "sport" (auto racen is geen sport }) ) wil gaan beoefenen, kan 'ie hoogstens z'n eigen kabeltjes nog doorsnijden. :P
 
Marketingtechnisch is het ook interessanter om de afgelopen vier jaar dan drie verschillende HRC wereldkampioenen te hebben gehad: Stoner in 2011, Pedrosa in 2013 en Marquez vanaf 2014 tot 20XX...

Nu Pedrosa's titelkansen zijn gesmolten voor een brandende zon is het ook exit dat verhaaltje, en mocht er nog een kans op een titel voor Dani inzitten dit jaar, moeten ze er alles aan doen om dit te bewerkstelligen.
Ik weet nou even niet of Pedrosa marketingtechnisch heel interessant is. :P

Misschien dat Marquez een financiële clausule in het contract heeft.
Maar het lijkt me sterk dat Honda enige invloed op de uitslag zou willen uitoefenen.
 
Ik weet nou even niet of Pedrosa marketingtechnisch heel interessant is. :P
Pedrosa misschien niet eens zozeer, maar drie verschillende wereldkampioenen in de afgelopen vier jaar wel degelijk. Als Marquez in zijn rookie jaar wint, is dat zeker goede publiciteit voor HRC maar zal dat grotendeels toegewezen worden aan het exceptionele talent dat Marquez is. Met drie verschillende wereldkampioenen in een periode van vier jaar kun je er niet omheen dat HRC dé kampioensfiets van de jaren '10 heeft ontwikkelt (vooralsnog). En dát is marketingtechnisch wel heel interessant. :)
 
Honda niet, team Pedrosa wel.
Maar team Pedrosa is niet team HRC.
Ik kan me zelfs eens herinneren dat Alberto Puig bijna voorgoed de toegang tot de pitbox werd geweigerd.
Pedrosa misschien niet eens zozeer, maar drie verschillende wereldkampioenen in de afgelopen vier jaar wel degelijk. Als Marquez in zijn rookie jaar wint, is dat zeker goede publiciteit voor HRC maar zal dat grotendeels toegewezen worden aan het exceptionele talent dat Marquez is. Met drie verschillende wereldkampioenen in een periode van vier jaar kun je er niet omheen dat HRC dé kampioensfiets van de jaren '10 heeft ontwikkelt (vooralsnog). En dát is marketingtechnisch wel heel interessant. :)
Dat zou wel een mooie campagne zijn. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan