Groeten - moeten we er niet eens mee stoppen

Daar gaat het niet om, zoals je had kunnen lezen groet ik iedereen. Dat neemt niet weg dat je vraagtekens kunt stellen bij het nut van het groeten als er inmiddels zoveel motorrijders zijn.
Waarom kan iets niet gewoon leuk zijn, puur alleen omdat het leuk is? :?
Als er ineens 200.000 motorrijders vandaag de dag besluiten om per direct te stoppen met motorrijden, zwaai je dan ineens weer wél? Het nut van het zwaaien blijft hetzelfde, namelijk: geen.
Dus, ik zie het probleem niet zo. Altijd hetzelfde met mensen die van alles willen afschaffen puur en alleen omdat 'iedereen het ineens gaat doen'. B|

*O* :W :W :W *O*
 
Ik groet ook iedereen...kleine moeite en het heeft gewoon wel iets...
En als iemand niet groet denk ik bij mezelf wat een eikel...haha

En ander moet je misschien eens een andere nog niet bekende route gaan rijden Wouter dan kom je er ook minder tegen... ;)
 
Op mijn vorige motor groette ik mij een (ongeluk), nee gelukkig niet.
Alleen even de vingers omhoog want het stuur laat ik liever niet steeds los.
Nu heb ik handkappen en kan het helaas niet meer.
 
Ik groet ook iedereen...kleine moeite en het heeft gewoon wel iets...
En als iemand niet groet denk ik bij mezelf wat een eikel...haha

En ander moet je misschien eens een andere nog niet bekende route gaan rijden Wouter dan kom je er ook minder tegen... ;)

Ik vind het ook wel wat hebben. Alleen ik vraag me af hoe lang het houdbaar is. Het zwaaien is een overblijfsel uit de tijd dat het bijzonder was om een andere motorrijder tegen te komen en dat is vandaag de dag moeilijk nog bijzonder te noemen.
 
Dat groeten van elkaar, moeten we als motorrijders daar niet eens mee stoppen.

Ik heb de laatste tijd flink doorgereden en als je dan in januari een andere 'bikkel' tegenkomt dan is dat groeten natuurlijk best ok. Vroegen was het zo dat automobilisten elkaar ook groeten. Maar tegenwoordig zou dat ook geen doen meer zijn, je bent de hele dag bezig.

Dat gevoel had ik die weekend ook. Op deze mooie dagen passeer je de ene motorrijder na de andere, en dan is het groeten van al deze onbekenden eigenlijk een beetje onnozel geworden. Nu vind ik het ook weer niet netjes om mensen die groeten niet terug te groeten, dus ik groet netjes de een na de ander. Maar is het aantal motorrijders inmiddels niet zo groot geworden dat het groeten van elkaar een beetje achterhaald is?
je haalde je motivatie uit andere recente topics? :X
 
wouter als ik zo wat lees wat jij hier schrijft dan moet ik echt kotzen .
de motorrijders groeten elkaar altijd dat hoort erbij ,het betekent dat alle motorrijders een band met elkaar hebben.zo was het altijd en zo moet het ook blijven.
En als je dan meent dat men elkaar niet meer moet groeten dan moet je maar HDgaan rijden dan hoef je niet meer te groeten.
 
Tis toch sociaal :? Of is dat geen reden genoeg?

Ja, maar dan zou het ook sociaal zijn om in de auto elke andere automobilist te groeten. Of om iedereen die dezelfe kleding als jou draagt te groeten, dat doe je ook niet. Dus waarom wel iedereen die zich op twee wielen verplaatst?
 
Als iemand vindt dat het groeten bij motorrijden hoort, dat doe je dat toch gewoon.
Als iemand vindt dat het groeten niet bij motorrijden hoort, dat doe je dat toch gewoon.

10 motorrijders, 10 verschillende meningen. Mooi toch
 
We kunnen klagen en struikelen over elkaar wat we willen om als eerste het vernietigendste antwoord te geven, maar feit is wel dat dergelijke topics het hardst groeien. _O-

Stiekem hopen we gewoon dat er elk jaar weer topics als deze (of een heup, kan ook) worden geopend, en reageren we allemaal anti-TS om geen afbreuk te doen aan onze eigen motorrijdersreputatie. })
Wees eerlijk, MF zonder dit soort topics zou geen MF meer zijn. :W ;)
 
wouter als ik zo wat lees wat jij hier schrijft dan moet ik echt kotzen .
de motorrijders groeten elkaar altijd dat hoort erbij ,het betekent dat alle motorrijders een band met elkaar hebben.zo was het altijd en zo moet het ook blijven.
En als je dan meent dat men elkaar niet meer moet groeten dan moet je maar HDgaan rijden dan hoef je niet meer te groeten.

Het kotzen stuk vind ik wat overdreven. Maar uiteraard staat het je vrij iedereen te groeten en te vinden dat dit zo moet blijven. Zoals het mij vrij staat om dit, gezien het grote aantal motorrijders, ter discussie te stellen.
 
Ja, maar dan zou het ook sociaal zijn om in de auto elke andere automobilist te groeten. Of om iedereen die dezelfe kleding als jou draagt te groeten, dat doe je ook niet. Dus waarom wel iedereen die zich op twee wielen verplaatst?
Omdat wij niet in onze eigen kleine wereldje leven :?
Ik woon tegenwoordig in Twello, en hier groet men elkaar op straat ook, ook als men elkaar niet kent. Dat was ooit heel gewoon. Gewoon een erkenning van elkaars bestaan eigenlijk.
 
wouter als ik zo wat lees wat jij hier schrijft dan moet ik echt kotzen .
de motorrijders groeten elkaar altijd dat hoort erbij ,het betekent dat alle motorrijders een band met elkaar hebben.zo was het altijd en zo moet het ook blijven.
En als je dan meent dat men elkaar niet meer moet groeten dan moet je maar HDgaan rijden dan hoef je niet meer te groeten.

Ik ben het wel met je eens, maar ben je niet wat jong om motor te rijden? :+
 
Omdat wij niet in onze eigen kleine wereldje leven :?
Ik woon tegenwoordig in Twello, en hier groet men elkaar op straat ook, ook als men elkaar niet kent. Dat was ooit heel gewoon. Gewoon een erkenning van elkaars bestaan eigenlijk.

Dat is toch precies wat ik zeg. Dat was heel normaal en zelf plezierig maar als je in Amsterdam iedereen moet gaan groeten dan wordt het een ander verhaal.
 
Er is toch niks leukers dan lekker rond te rijden en iedere mede-motorrijder te groeten? :W















Het is alleen wel jammer dat je dan de hele tijd je hand uit je zij moet halen... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan