Groeten/Zwaaien motorrijders

Jaja... jij kunt met je scooter net zo hard door een bocht als een supersport....
Misschien moet je Dorna even bellen....

Ontopic:
Ik zwaai naar alles op twee wielen.... ben gewoon een vrolijk mannetje 8-)

Ik liet mijn collega's er in de eifel een eind achter me mee :) een vfr800 en een cbr600rr :P

bij de dorna heb ik reeds gesolliciteerd maar ze vonden me te oud '( O-)

:+
 
naar elkaar zwaaien is een teken van saamhorigheid en respect hebben voor elkaar dus meer dan normaal om elkaar te groeten vind ik
 
Als je in de auto zit zwaai je toch ook niet naar andere automobilisten...? Of op de fiets... ik zie het al voor me _O-
 
Laatst bewerkt:
Als je in de auto zit zwaai je toch ook niet naar andere automobilisten...? Of op de fiets... ik zie het al voor me _O-

Ik zwaai op de fiets per ongeluk nog wel eens naar een motorrijder. Ze zwaaien dan ook nooit terug :')
 
Als je in de auto zit zwaai je toch ook niet naar andere automobilisten...? Of op de fiets... ik zie het al voor me _O-

Misschien komt het omdat je als motorrijders dezelfde passie deelt en dat motorrijders gewoon veel aardigere mensen zijn dan automobilisten en fietsers :)



of niet....
 
Ik kom steeds meer van de genoemde stoere types tegen die niet zwaaien. Zouden ze te druk zijn met zichzelf of het onder controle houden van hun motor?
In de wat 'stoerdere' jaargetijden zwaait iedereen naar mij. Maar in de zomer ben ik er zelf maar mee gestopt. Alvast excuses.
 
Vooral blijven zwaaien guys!

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik te horen dat mijn vader (ik zelf 26, hij 55) een ernstige vorm van kanker had. Ik reed verdoofd van mijn werk terug naar huis (Ongeveer km of 30). Normaal vond ik het zwaaien wel geinig, niet meer dan dat, maar die dag leek het alsof iedere motorrijder die ik tegenkwam me een persoonlijke steunbetuiging gaf waar ik veel aan had. Sindsdien steek ik welgemeend mijn hand op naar alles op 2 wielen met een motorblok ertussen.

Dus vooral blijven zwaaien, je weet nooit of je iemands dag ermee goed maakt ;)
 
Omdat een supersport op de openbare weg complete overkill is,je kunt niks meenemen,je kunt deze nergens fatsoenlijk open trekken zonder bang te zijn dat je knip ook opengetrokken gaat worden :+
Onder de 80 km/uur hang je (bij de mijne) zo extreem op de clipons dat je polsen na enkele minuten beginnen te protesteren.

Huh? Ik kan 800km rijden op mijn gsx-r zonder ergens last van te hebben. Ik neem alles wat ik bij een klant nodig heb (laptop, toetsenbord, snoeren, muis, telefoons, usb hub, van alles) in een rugzakje. De rest in een kleine tanktas. En ik vind het fijn om wat vermogen achter de hand te hebben, voor als een automobilist mij 's niet ziet. Dat gebeurt nog wel 's.
Ik vind een GSXR heel fijn rijden, dus waarom zou ik niet op een gixxer rijden?

Misschien moet je 's advies vragen over je houding op de motor, als je last van je polsen krijgt. Of moet je een beetje buikspieren en rugspieren kweken?
 
Huh? Ik kan 800km rijden op mijn gsx-r zonder ergens last van te hebben. Ik neem alles wat ik bij een klant nodig heb (laptop, toetsenbord, snoeren, muis, telefoons, usb hub, van alles) in een rugzakje. De rest in een kleine tanktas. En ik vind het fijn om wat vermogen achter de hand te hebben, voor als een automobilist mij 's niet ziet. Dat gebeurt nog wel 's.
Ik vind een GSXR heel fijn rijden, dus waarom zou ik niet op een gixxer rijden?

Misschien moet je 's advies vragen over je houding op de motor, als je last van je polsen krijgt. Of moet je een beetje buikspieren en rugspieren kweken?

ik heb jaren gixxer gereden,van een oude oliekoeler tot een K2 ,allen(4 stuks) 750,die zitten ook een stukje minder spartaans (behalve dan de oliekoeler.) dan een daytona 675 :P (staat extreem op zijn neus).

Advies heb ik verder niet nodig,ik weet best wel hoe ik er op moet zitten,hoor ;) ,ik kan er ook mee lezen en schrijven,maar op sukkeldrafjes hang je gewooon (te)veel op je armen.
Maar da's voor mij niet de voornaamste reden om er weinig op te rijden,ik zou graag het hok wat meer open willen zetten en dat gaat niet in dit landje.(teveel motor voor onze wetgeving,vandaar ook overkill)
800 km is voor mij ook geen probleem met de daytona :] ,maar ik doe dat,de laatste jaren, nu eenmaal liever op mijn rijdend bankstel :P

Wat betreft bagage, ik pleur alles wat je opnoemt in de kofferbak van de burgman 650 plus nog een berg boodschappen 8-) ,dat geklungel met rugzakjes en tanktassen is niet meer aan mij besteed :N

Extra vermogen heb ik zat ,55pk en 62 Nm koppel wil ook best wel,tel daarbij op de automaat en even inhalen/doortrekken gaat in een zucht :]
 
Laatst bewerkt:
En ik vind het fijn om wat vermogen achter de hand te hebben, voor als een automobilist mij 's niet ziet. Dat gebeurt nog wel 's.

Daar heb je geen supersport voor nodig.
Wil je echt wat vermogen achter de hand hebben in het dagelijks verkeer, dan ruil je die 4-pitter in voor een V-twin a la VTR of als je bij Suzuki wilt blijven een SV ofzo. Iets meer koppel bij lagere toerentallen.
 
Daar heb je geen supersport voor nodig.
Wil je echt wat vermogen achter de hand hebben in het dagelijks verkeer, dan ruil je die 4-pitter in voor een V-twin a la VTR of als je bij Suzuki wilt blijven een SV ofzo. Iets meer koppel bij lagere toerentallen.

Het aardige van motorrijden is dat iedereen zo z'n eigen voorkeuren heeft qua motoren. Behalve jij dan. Als ik op een bepaalde motor wil rijden, dan rij ik op die motor. Punt.

Bovendien, ik heb een beschadigde rugwervel (snowboardongelukje) en ik merk dat ik op mijn motor heel fijn zit, en ik denk dat als ik rechtop op de motor zou zitten, ik last van mijn rug zou krijgen.
 
Daar heb je geen supersport voor nodig.
Wil je echt wat vermogen achter de hand hebben in het dagelijks verkeer, dan ruil je die 4-pitter in voor een V-twin a la VTR of als je bij Suzuki wilt blijven een SV ofzo. Iets meer koppel bij lagere toerentallen.

Parallel twin ook goed? :P
 
Het aardige van motorrijden is dat iedereen zo z'n eigen voorkeuren heeft qua motoren. Behalve jij dan. Als ik op een bepaalde motor wil rijden, dan rij ik op die motor. Punt.

Bovendien, ik heb een beschadigde rugwervel (snowboardongelukje) en ik merk dat ik op mijn motor heel fijn zit, en ik denk dat als ik rechtop op de motor zou zitten, ik last van mijn rug zou krijgen.

Dat herken ik dan weer wel :P de houding van je rug kan heel goed zijn op een ss :Y
Ik kan,gelukkig,beide :)
 
Ik zwaai ook naar scooters. Alle scooters.
Vandaag zwaaide er 1 terug, voor het eerst in meer dan een jaar.

Maar dat zal me niet stoppen om te zwaaien. Heb in Italië ooit een paar keer een scooter mogen lenen toen ik autopech had, zo'n 35 jaar terug. Was heerlijk om te doen.

Groetjes, Wim
 
Ik vind helemaal mooi :W

Zwaai naar alles wat minder dan vier wielen en meer dan 50CC heeft :W

En wat baal je dan op het moment dat je groet en ziet dat het toch een gewoon scootertje is. Helaas heb je een helm op en kan je dan niet even nonchalant door je haren heen strijken alsof je je haren even rangschikt die door de wind heen en weer wapperen en het allemaal de bedoeling was. (of natuurlijk je kale kop oppoetsen) Ben je toch eventjes om de tuin geleid door die Italiaanse desigers.

Maar dat is ook ongeveer wat ik aanhoud. Hoewel Quads van mij ook nog wel een armoefening kunnen verwachten.

Ik zwaai naar alles wat er uit ziet als een motor, de harley rijders groeten meestal wel omdat ik chopper rij evenals de meeste andere type motoren
groet ik niet:
125ers, spyders, quads,mp3,bmw,dikke motorscooters die laatste 2 krijgen wel een groet terug indien ze eerst zwaaien.

Dan gaan wij nooit zwaaien, 125's word niet naar gezwaaid :] :X

Oh en wat is het dan balen als je zo'n gup op een Honda Varadero 125cc tegenkomt die zwaait omdat hij het leuk vindt, wil laten zien dat hij zijn motorrijbewijs gehaald heeft en dat hij er eindelijk bij hoort. Als hij je tegemoet rijdt zie je niet dat het een 125 is. O
f je gaat ook transalpjes overslaan, want die lijken er ontzettend op en dat wil je toch niet?

Tijdens mijn Honda Varadero 125 tijd. (die nu net een paar maanden achter de rug is en afgelopen week verkocht) vond ik het zwaaien sociaal. Maar probeerde ik ook naar iedereen te zwaaien omdat je daarmee kan laten zien dat je vooruit kijkt. Als ik het te laat door had kwam er een knikje van mijn helm af en wist ik, oh ik moet weer even wat verder vooruit kijken.
 
Ik vind van wel. Altijd leuk. Uiteindelijk is degene op dat scootertje ook een kwetsbare bestuurder. Die mag van mij ook wel in het wij-gevoel.
 
waving-pig.gif
 
En wat baal je dan op het moment dat je groet en ziet dat het toch een gewoon scootertje is. Helaas heb je een helm op en kan je dan niet even nonchalant door je haren heen strijken alsof je je haren even rangschikt die door de wind heen en weer wapperen en het allemaal de bedoeling was. (of natuurlijk je kale kop oppoetsen) Ben je toch eventjes om de tuin geleid door die Italiaanse desigers.

Maar dat is ook ongeveer wat ik aanhoud. Hoewel Quads van mij ook nog wel een armoefening kunnen verwachten.Oh en wat is het dan balen als je zo'n gup op een Honda Varadero 125cc tegenkomt die zwaait omdat hij het leuk vindt, wil laten zien dat hij zijn motorrijbewijs gehaald heeft en dat hij er eindelijk bij hoort. Als hij je tegemoet rijdt zie je niet dat het een 125 is. O
f je gaat ook transalpjes overslaan, want die lijken er ontzettend op en dat wil je toch niet?

Tijdens mijn Honda Varadero 125 tijd. (die nu net een paar maanden achter de rug is en afgelopen week verkocht) vond ik het zwaaien sociaal. Maar probeerde ik ook naar iedereen te zwaaien omdat je daarmee kan laten zien dat je vooruit kijkt. Als ik het te laat door had kwam er een knikje van mijn helm af en wist ik, oh ik moet weer even wat verder vooruit kijken.

In belgie rij je een 125 zonder motorrijbewijs, dus gn motor ...eerder een opgevoerde brommer. Die varadero ziet er overigens wel uit als een motor. Ik heb zelf ook een 125 gereden en was die na 1mnd al beu terwijl ik vol vermogen kan rijden. Dus niet denigrerend bedoelt he naar de 18jarigen. Respekt dat je voor je motorrijbewijs bent gegaan,als je dan later wat meer vermogen mag rijden merk je het verschil wel tussen een 125 een 500 en een 1000
 
Laatst bewerkt:
Ik groet eenieder waarmee ik oogcontact maak die ik, te voet of op de fiets, kruis op straat. :W

En dat ongeacht huidskleur, geslacht en, voor mij overigens onbekende, religieuze overtuiging en seksuele voorkeur. :Y

Maar zwaaien naar motorrijders alleen maar omdat ze motorrijden? :?

Ongeacht het motormerk dat ikzelf berijd of een ander krijg ik ondanks 24 jaar motorrijden nog altijd niet het 'wij'-gevoel van het zien van een willekeurige andere motorrijder. :N

Want het 'wij'-gevoel enkel en alleen omdat 'we' ons die dag toevallig op hetzelfde type vervoersmiddel voortbewegen terwijl 'we' verder waarschijnlijk niets meer met elkaar gemeen hebben anders dan hetgeen ieder mens met elkaar gemeen heeft (neus van voren, oren opzij)?

Wel zwaaien maar dan weer niet naar Harley's/BMW's/scooters/125's?

Is dat dan die befaamde saamhorigheid onder de motorrijders? Of gewoon de gebruikelijke met vooroordelen gelardeerde kortzichtigheid van den Hollander? |(

Als ik op een Harley rijd groeten alle Japanese choppermannen en andere Harley-rijders, de sportjongens, crossers, scooters, Italianen, SM's en toerbuffels slaan in de regel over.

Stap ik op de Japanees zwaaien ze allemaal behalve de Harley-rijders en stap ik op de motorscooter of crosser zwaait er ineens niemand meer. -O-

Teveel regeltjes, teveel om te onthouden: ik zwaai wel gewoon niet.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan