Groeten/Zwaaien motorrijders

Ik zwaai naar alles met 2 of zelfs 3 wielen, ik doe dat altijd (en ik rij woon-werk) maar ik snap geen kloten van al die stoere jongens die niet terugzwaaien. Hoe moeilijk is het om vriendelijk te doen tegen elkaar?

Ff voor de duidelijkheid, wat is een HD rijden? Wat zijn 1% clubs?
 
:} :} :}

En vooral ook naar kinderen die in hun volle enthousiasme zwaaien naar motoren omdat ze 'cool' zijn. Dat zijn de motorrijders van de toekomst. Als we naar hun niet terugzwaaien dan verdwijnt de volledige zwaaicultuur.
Kan natuurlijk ook zijn dat HD rijders niet zwaaien omdat er als kind niet naar ze terug gezwaaid is.

Ja, moeilijke jeugd gehad, toch tandarts worden. Dan eindig je op een HD. :/
 
Ik zwaai naar elke motor.
Wat daar niet onder valt:

- Motorscooters :r
- Die 3 wielers :r
- Auto's ;)
- Gewone scooters :r
- Oma met dr schootmobiel (behalve de MF-OMA)

Uitzondering op de regel zijn trikes, want stoer :Y

Tevens had ik laatst een tegemoetkomende motoragent, die ging uit zich eigen ineens heel uitbundig zwaaien _O-
Of was dat omdat ik te hard reed.....
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai naar elke motor.
Wat daar niet onder valt:

- Motorscooters :r
- Die 3 wielers :r
- Auto's ;)
- Gewone scooters :r
- Oma met dr schootmobiel (behalve de MF-OMA)

Uitzondering op de regel zijn trikes, want stoer :Y

Tevens had ik laatst een tegemoetkomende motoragent, die ging uit zich eigen ineens heel uitbundig zwaaien _O-
Of was dat omdat ik te hard reed.....


En een auto met een MF sticker?
 
Moet die MF-sticker wel op de voorste kenteken zitten, anders wordt het ook zo lastig hè ;) Of krijg je ze gelijk voor beide kentekens als je ze besteld?
 
Wat ik wel een zwaar overdreven manier van zwaaien vind is als zo'n persoon met zo'n knalgele helm op het hoofd en zo'n opvallend witte motor je voorbij komt alsof je zelf achteruit rijdt en dan zo nodig met de rechterhand moet zwaaien, stelletje uitslovers..

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai naar elke motor.
Wat daar niet onder valt:

- Motorscooters :r
- Die 3 wielers :r
- Auto's ;)
- Gewone scooters :r
- Oma met dr schootmobiel (behalve de MF-OMA)

Uitzondering op de regel zijn trikes, want stoer :Y

Tevens had ik laatst een tegemoetkomende motoragent, die ging uit zich eigen ineens heel uitbundig zwaaien _O-
Of was dat omdat ik te hard reed.....

:r


:+
 
Ik zwaai naar alles wat er uit ziet als een motor, de harley rijders groeten meestal wel omdat ik chopper rij evenals de meeste andere type motoren
groet ik niet:
125ers, spyders, quads,mp3,bmw,dikke motorscooters die laatste 2 krijgen wel een groet terug indien ze eerst zwaaien.
 
Maar is dat zwaaien nou een gewoonte? Je ziet het ook als je met een bootje de polder in gaat, alles wat je tegen komt zwaait. Je ziet ook automobilisten met dezelfde auto's elkaar groeten op de een of andere manier.
 
Maar is dat zwaaien nou een gewoonte? Je ziet het ook als je met een bootje de polder in gaat, alles wat je tegen komt zwaait. Je ziet ook automobilisten met dezelfde auto's elkaar groeten op de een of andere manier.

Bussen groeten mij ook wel eens hoor, zo ook vandaag toen ik hem inhaalde omdat hij overal max -10 reed.
Eerst een vriendelijk knipperlichtje, toen een claxon toen ik er bijna voorbij was en daarna kreeg ik nog een hele disco van alle lampen die hij op de voorkant had *O*

Jammer genoeg was ik met de auto, anders was ik even gaan dansen op de motor _O-
 
Laatst bewerkt:
Maar is dat zwaaien nou een gewoonte? Je ziet het ook als je met een bootje de polder in gaat, alles wat je tegen komt zwaait. Je ziet ook automobilisten met dezelfde auto's elkaar groeten op de een of andere manier.


Toen ik in een Volvo Amazon reed, groette ik alle amazons, en die groetten dan terug, met een kort knippertje. Net als de Saab 96 rijders vroeger. Of zoals je zegt, bootjes. Ik vind het wel wat hebben, een vorm van menselijk contact met de mensen om je heen. Ik groet op straat ook vaak mensen, bij mij in de buurt. Niet als er een hele menigte loopt, maar wel als ik gewoon iemand tegenkom.
 
Ik zwaai eigenlijk naar alle motorrijders. Als een motorscooter fanatiek begint met zwaaien dan zwaai ik ook terug. Alleen MP3`s niet, misschien kinderachtig maar dat is nou juist wat ik ook van die dingen vindt.
Afgelopen vrijdag nog een, berijder in korte broek en opengeklapte Roof helm. Zwaaien naar m`n maat voor me, geen reactie. Daarna zwaaien naar mij, ook geen reactie. Achteraf dacht ik nog, hij doet het ook voor de gezelligheid. Misschien na wat zelfreflectie voortaan toch maar zwaaien naar ze. Het is namelijk wel zo leuk, vriendelijk, gezellig, noem maar op.
 
Het kortzichtige van niet zwaaien naar bepaalde merken en typen motoren vind ik ,dat je helemaal niet weet wie erop zit en wat hem of haar beweegt om te kiezen waarom hij of zij net dan op dat vervoersmiddel zit,het is een tijds opname.

Meestal ben ik bv op straat te vinden met dit

full


Practisch,makkelijk,comfort en snel :P

dan af en toe met dit

full


On practisch maar wel stoer :z

en waar ie het meest voor geschikt is

full


Alledrie ik :) ,maar als men mij op de scootah tegenkomt heeft men al gelijk een beeld van mij,als zijnde suffe scootah rijder :')

Dus ik zwaai gewoon naar alles,als het me uitkomt,afhankelijk hoe mijn pet staat :P
Ik zwaai wel altijd terug.

Meer heb ik er niet over te zeggen :)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger waren er niet zoveel motorrijders, toen groette je elkaar omdat het leuk was andere collega rijders te zien. Bij de pomp maakte je dan een praatje met een andere motorrijder die je daar tegenkwam.

Tegenwoordig rijdt iedereen motor en is het eigenlijk niet zo bijzonder meer. Zelfs op de autoweg (N11) beginnen ze de laatste tijd naar me te zwaaien, volgens mij was er een ongeschreven regel dat zodra er een middenberm is je niet zwaaid.. toch?

Maargoed, ben opzich niet te beroerd om even te groeten maar ik groet niet meer als eerste in ieder geval. Van mij mag het wel een beetje (grotendeels tenminste) ophouden...
 
Laatst bewerkt:

Omdat een supersport op de openbare weg complete overkill is,je kunt niks meenemen,je kunt deze nergens fatsoenlijk open trekken zonder bang te zijn dat je knip ook opengetrokken gaat worden :+
Onder de 80 km/uur hang je (bij de mijne) zo extreem op de clipons dat je polsen na enkele minuten beginnen te protesteren.

Sinds ik circuit rijd,al weer menige jaren,is bij mij langzaam maar zeker het besef ontstaan dat je er niks mee op de weg te zoeken hebt :N

Een naked of allroad(en in mijn geval een dikke motorscooter) zijn veel logischer :) en je kunt er net zo hard,misschien wel harder de bocht mee om :]
 
Laatst bewerkt:
hoop onzin

Een naked of allroad(en in mijn geval een dikke motorscooter) zijn veel logischer :) en je kunt er net zo hard,misschien wel harder de bocht mee om :]

Jaja... jij kunt met je scooter net zo hard door een bocht als een supersport....
Misschien moet je Dorna even bellen....

Ontopic:
Ik zwaai naar alles op twee wielen.... ben gewoon een vrolijk mannetje 8-)
 
Pas met een dagje rijden, voor een deel door Duitsland, heb ik geprobeerd naar alle motorrijders te zwaaien *O* . Maar een groot deel zwaaide niet terug. Ik vond dat erg kwetsend :$ . Liever maak ik dat niet meer mee. Daarom heb ik mijn zwaai politiek aangepast. Ik zwaai nu vooral naar MP3-, Trike-, en andere driewielrijders. Die zwaaien namelijk gegarandeerd altijd terug, Ze willen er zo graag bij horen :9~ .

Ik dacht dat (motor)scooterrijders ook een kansrijke groep waren, wat mijn ego betreft. Maar alleen de zeldzame motorscooterrijder, die ook een motor heeft, zwaait terug. En dat is tevoren niet uit te maken. Dus dat risico neem ik niet B| .
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai naar iedereen op 2 wielen en meer dan 50cc.

Wanneer ik ergens stop en er staat/stopt een andere motorrijder, wordt er toch wel vaak enkele woorden gewisseld of er wordt onderling gegroet.

Afgelopen weekend wilde de motor, uiteraard voor een vol terras, niet meer starten.
Probeerde hem dus aan te duwen en 1 man kwam van het terras af om mee te helpen duwen.
Uiteraard een motorrijder (die met de auto was)
 
Terug
Bovenaan Onderaan