Grote beurt Ducati Monster

dirtydogg

MF'er
28 mrt 2007
102
0
breda
hoi allemaal,

Ik heb in mijn omgeving (breda) is eens rondgekeken naar de prijzen voor een grote beurt. Voor een Ducati Monster 600.

Aangezien zeker de distributieriemen vevangen moeten worden komt het bedrag al snel op ongeveer 600 euro uit.

nu vroeg ik mij af of er mensen ervaring hebben met Ducati dealers in de omgeving van breda, het lijkt me wel handig om zo ook wat ervaringen van andere te horen voordat ik haar een beurt laat geven :+ \

hartelijk dank alvast! *O*
 
Het is wel duidelijk wie jullie de beste vinden ;)
hebben jullie ook nog een onderbouwing hierop?

danku danku :Y
 
Het is wel duidelijk wie jullie de beste vinden ;)
hebben jullie ook nog een onderbouwing hierop?

danku danku :Y

Ze hebben verstand van motoren én van Ducati's O-)

Wat wil je nog meer?

:)


Goede zaak, gastvrij, vakwerk, helaas niet goedkoop (welke goede garage wel?), veer kennis in huis (hebben ook iets van een raceteam).
 
Zoek gewoon een goede monteur met een eenmanszaak. Zo bijzonder is een duc monster nu ook weer niet. Scheelt je zeker een hoop geld.
 
Hoewel ik niet zal ontkennen dat B te O een erg goeie garage is met veel verstand van Ducati, ben ik het toch wel een beetje met latm eens... Zeker voor een monster 600 is het gewoon zonde om 600 euro uit te geven voor een grote beurt. Ik was voor alleen de beurt iets van 350 euro kwijt bij Van Heerdt motoren, goeie zaak en gespecialiseerd in Ducati. Maar die zitten nou niet bepaald bij jou in de buurt :P .
 
Laatst bewerkt:
Distributieriem vervangen? Dat komt niet eens voor in mijn onderhoudsboekje. -O-

Mag ik vragen om hoeveel kilometerbeurt dit gaat?
 
ze moeten naar mijn weten na 2 jaar, of na 20.000 kilometer vervangen worden.
Het is wel belangrijk dat ze niet breken want dan trekken ze de binnenkant kapot, zuigers tuimelaars en kleppen. en ik ben 2 jaar verder nu, en die riemen die zijn nog veel langer niet vervangen.

repareren achteraf kost gewoon belachelijk veel geld :(


Ja moto place breda is er ook ja, maar dan ben ik wel eens eerder geweest en zijn naar mijn gevoel wat minder lief tegen de klant. die willen namelijk altijd alles laten vervangen. ik mis het vertrouwen en eerlijkheid daar -O-
 
Laatst bewerkt:
Distributie vervangen is niet het duurste, kleppen stellen da's pas duur. Bij Biggelaar doen ze dat wel grondig want de klep wordt weer op de klepzetel ingeslepen en is dan weer goed voor 20000 km of meer afh bjr. Dan betaal je wat meer maar dan heb je ook wat. Het mooie is dat je gewoon in de werkplaats de monteur op z'n vingers kunt kijken onder het genot van koffie en motorpraat. *O*
 
Een ketting heeft een veeel langere levensduur :] en bij stilstand van een motor slijt een ketting ook niet, maar een riem moet of om de zoveel km vervangen worden of na een aantal jaren.
 
Vroeger heb ik een cardan gehad.....nooit problemen in de winter ermee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Suzuki en heb nu al meer uitgegeven aan onderhoud dan wanneer ik een Ducati zou hebben gehad. Waar moet het heen zeg ;)

Biggelaar is goed; en duurder. Ik vind het gevoel wat je hebt over Motoplace niet raar, heb in die hoedanigheid nog geen zaken met ze gedaan maar het voldoet aan mijn verwachtingspatroon.

Hoe zit het met Ducati Zaltbommel? Ook redelijk in de buurt!
 
Distributie vervangen is niet het duurste, kleppen stellen da's pas duur. Bij Biggelaar doen ze dat wel grondig want de klep wordt weer op de klepzetel ingeslepen en is dan weer goed voor 20000 km of meer afh bjr. Dan betaal je wat meer maar dan heb je ook wat. Het mooie is dat je gewoon in de werkplaats de monteur op z'n vingers kunt kijken onder het genot van koffie en motorpraat. *O*

dat verhaal heb ik al meer gelezen over Biggelaar.
elke 20.000km de koppen lichten en kleppen slijpen |(
wil Biggelaar Ducati nu een slechte naam bezorgen of zijn ze daar dik geld aan het verdienen?
je koopt toch geen motor waar je na 20.000km al moet reviseren?

ik kan me ook niet voorstellen dat Ducati zulke beroerde fietsen maakt.
elke sportfiets loopt tegenwoordig zonder grote problemen 50.000km.
laat Biggelaar lekker zijn magische instralingen doen, ik zou gewoon naar de lokale dealer gaan.
 
Je slaat de spijker op zijn kop! *O*

Dat was dus ook wat ik dacht. de monster heeft nu op zijn 10e verjaardag zon 15000 km gelopen. (vorige eigenaar had niet zo veel gereden :P )
Leek me dus ook wel erg hardhandig om dan meteen te laten slijpen.
 
dat verhaal heb ik al meer gelezen over Biggelaar.
elke 20.000km de koppen lichten en kleppen slijpen |(
wil Biggelaar Ducati nu een slechte naam bezorgen of zijn ze daar dik geld aan het verdienen?
je koopt toch geen motor waar je na 20.000km al moet reviseren?

ik kan me ook niet voorstellen dat Ducati zulke beroerde fietsen maakt.
elke sportfiets loopt tegenwoordig zonder grote problemen 50.000km.
laat Biggelaar lekker zijn magische instralingen doen, ik zou gewoon naar de lokale dealer gaan.

Ik gehoord van een monster eigenaar dat het makkelijkst kleppen stellen van een monster is door er de kop los te halen en dan te stellen. Aangezien de kop dan al los is kun je net zo goed ff de kleppen inslijten, das een werkje van 10 minuten.

Lijkt me vrij duidelijk toch?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan