Von
Die hard MF'er
Bij een beetje goede monteur/eenmanszaak moet een grote beurt incl. Kleppen stellen toch wel voor 450/500 euro kunnen?
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en wat heeft dit met het topic te maken ?Bij een beetje goede monteur/eenpitter moet een grote beurt incl. Kleppen stellen toch wel voor 450/500 euro kunnen?
en wat heeft dit met het topic te maken ?
aaah, ik vond het al een raar berichtMet een eenpitter kan ook een eenmanszaak worden bedoeld.
Aangepastaaah, ik vond het al een raar bericht
Niet te vergeten alle schroeven die ze kwijt raken die jij nieuw moet kopen. Zogenaamde bijkomend klein materiaal.Dat is 250 euro, het moet ook weer in elkaar en dan vergeet je nog een schroefje. Dus zit je zo aan de 500 euro.
In welke plaats was dat?Nou die motorzaak bij mij monteerde kuipdelen erop en draaide ze erna lekker vast met luchttol.
Maar rekende voor erop en eraf halen lekker 380€ dat sloeg nergens op.
Afdek kapjes binnen kant kuip pastte niet goed want hij lette totaal niet op dat er lipjes zaten die in een gleufje moesten.
Dan maar met geweld vastdraaien.
Ook moeren en bouten bij remklauwen en moer achteras - van enig aandraai moment had die motorzaak nooit gehoord.
Moer van de achteras zat zo vast gedraaid ik moest een verlenging van anderhalf meter gebruiken op de dop eer de moer eens los kwam.
Zat er gvd locktide op gesmeerd ook nog ontdekte ik..nou ja zeg.
Je raad het al-alles stuk en kapot.
De motor stond bij ophalen al kletsnat veregend buiten ergens achter af geparkeerd daar.
Bij thuiskomst ondekte ik verkeerd gemonteerde kuipdelen en scheuren erin.
En als antwoord toen ik ermee terug ging kon ik een hoop gezeik en gescheld krijgen.
Nee grote en kleine beurten doe ik nu daarom na zulke slechte ervaringen lekker zelf.
Werkplaatshandboek-juiste gereedschap-geduld en tijd dan komt het goed.
En ik word erna niet opgezadelt met schades veroorzaakt door een motorzaak en dure arbeidskosten.
Moraal van het verhaal aan TS:
Je kunt vaak meer dan je denkt.
Tis uit eindelijk niet meer dan schroefje los en schroefje weer vast
Met shims moeten de nokkenassen worden uitgebouwd...
Tis uit eindelijk niet meer dan schroefje los en schroefje weer vast
Niet altijd, bij een V-Max kun je met een stukje gereedschap de bekers naar beneden drukken en de shims aan de bovenkant eraf halen.Met shims moeten de nokkenassen worden uitgebouwd...
Bijna altijd dan.Niet altijd, bij een V-Max kun je met een stukje gereedschap de bekers naar beneden drukken en de shims aan de bovenkant eraf halen.
Bekijk bijlage 1860408
Oeh..en wat heeft dit met het topic te maken ?
Als je heel het topic gelezen hebt begrijp je mijn verwarringOeh..
Ja wat heeft dat met dit topic te maken. Ga dat maar eens even uitleggen aan Janbros.
Alle motoren die ik ken hebben wel een klemmetje of een neerhoudertje dat je op de bussen kunt zetten om de shims te verwisselen. Ik ken nokkenassen uitbouwen alleen via dit forum. Maar ik kan me voorstellen dat je buckets zoals op een BMW K1100 er niet zomaar uit krijgt. Uitbouwen is zeker niet de norm.Met shims moeten de nokkenassen worden uitgebouwd...
Het is leuk om bedragen hier neer te zetten , maar is de duurste is dan de slechtste of de goedkoopste800,- valt me nog mee... Heb eind vorig jaar wat offertes opgevraagd voor een 40K beurt (dat is ook incl. kleppencontrole/stellen) voor mijn Street Triple (2010). Meeste begon vanaf 700,- en Roke spande de kroon met een inschatting van 1000,- tot 1200,- . Volgens hen doen ze dan wat Triumph voorschrijft (wat dat ook mag zijn). Maar dus geen nieuwe banden of iets.
Offertes voor die van mij:
Roke: 1000/1200,-
Brabant motors: 600/700,-
Goedhart: 900,-
P.s. Silverline, waar mijn motor staat gestald, heeft een inspectie gedaan (kwam weinig uit) + kleine beurt + ketting schoonmaken/smeren/spannen en kwam in totaal op 100,-. Daar doe ik het voor. Alleen die kleppen controle/stellen moet nog...