Ehhh pardon €800 voor een 12000km beurt???

Bij een beetje goede monteur/eenmanszaak moet een grote beurt incl. Kleppen stellen toch wel voor 450/500 euro kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Nou die motorzaak bij mij monteerde kuipdelen erop en draaide ze erna lekker vast met luchttol.
Maar rekende voor erop en eraf halen lekker 380€ dat sloeg nergens op.
Afdek kapjes binnen kant kuip pastte niet goed want hij lette totaal niet op dat er lipjes zaten die in een gleufje moesten.
Dan maar met geweld vastdraaien.
Ook moeren en bouten bij remklauwen en moer achteras - van enig aandraai moment had die motorzaak nooit gehoord.
Moer van de achteras zat zo vast gedraaid ik moest een verlenging van anderhalf meter gebruiken op de dop eer de moer eens los kwam.
Zat er gvd locktide op gesmeerd ook nog ontdekte ik..nou ja zeg.
Je raad het al-alles stuk en kapot.
De motor stond bij ophalen al kletsnat veregend buiten ergens achter af geparkeerd daar.
Bij thuiskomst ondekte ik verkeerd gemonteerde kuipdelen en scheuren erin.
En als antwoord toen ik ermee terug ging kon ik een hoop gezeik en gescheld krijgen.
Nee grote en kleine beurten doe ik nu daarom na zulke slechte ervaringen lekker zelf.
Werkplaatshandboek-juiste gereedschap-geduld en tijd dan komt het goed.
En ik word erna niet opgezadelt met schades veroorzaakt door een motorzaak en dure arbeidskosten.
In welke plaats was dat?
 
:t
Tis uit eindelijk niet meer dan schroefje los en schroefje weer vast

Uiteindelijk wel, maar er zijn natuurlijk niet voor niets monteurs die er jarenlang voor geleerd hebben. Laten we dat ff vooropstellen. 😅
 
Met shims moeten de nokkenassen worden uitgebouwd...
Niet altijd, bij een V-Max kun je met een stukje gereedschap de bekers naar beneden drukken en de shims aan de bovenkant eraf halen.

200FEB6B-02D2-43D8-B871-3B43D51FB791.png
 
Hier bij de Suzuki garage,

Hayabusa gen 1.

Olie (motul 5100) (+30 euro extra krijg je 300V)
Olie filter (oem)
Bougies (iridium)
luchtfilter (oem) (+45 euro extra K&N)
Vloeistoffen check.
Ketting schoonmaken Met vet in kwasten
Remmen loshalen en mooi schoonmaken
Door meten bobines.

450,- ongeveer. (Volgens mij geen geld)
All in. Heb geen 300V of K&N

@Janbros.
Dit is om een materiaal plus uitvoering / prijsverhouding te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
800,- valt me nog mee... Heb eind vorig jaar wat offertes opgevraagd voor een 40K beurt (dat is ook incl. kleppencontrole/stellen) voor mijn Street Triple (2010). Meeste begon vanaf 700,- en Roke spande de kroon met een inschatting van 1000,- tot 1200,- 😐. Volgens hen doen ze dan wat Triumph voorschrijft (wat dat ook mag zijn). Maar dus geen nieuwe banden of iets.

Offertes voor die van mij:
Roke: 1000/1200,-
Brabant motors: 600/700,-
Goedhart: 900,-

P.s. Silverline, waar mijn motor staat gestald, heeft een inspectie gedaan (kwam weinig uit) + kleine beurt + ketting schoonmaken/smeren/spannen en kwam in totaal op 100,-. Daar doe ik het voor. Alleen die kleppen controle/stellen moet nog...
 
Laatst bewerkt:
Met shims moeten de nokkenassen worden uitgebouwd...
Alle motoren die ik ken hebben wel een klemmetje of een neerhoudertje dat je op de bussen kunt zetten om de shims te verwisselen. Ik ken nokkenassen uitbouwen alleen via dit forum. Maar ik kan me voorstellen dat je buckets zoals op een BMW K1100 er niet zomaar uit krijgt. Uitbouwen is zeker niet de norm.
 
Helaas is bij veel motoren tegenwoordig uitbouwen wel de norm. Vaak worden de shims niet meer op de bucket geplaatst, maar er onder.
 
800,- valt me nog mee... Heb eind vorig jaar wat offertes opgevraagd voor een 40K beurt (dat is ook incl. kleppencontrole/stellen) voor mijn Street Triple (2010). Meeste begon vanaf 700,- en Roke spande de kroon met een inschatting van 1000,- tot 1200,- 😐. Volgens hen doen ze dan wat Triumph voorschrijft (wat dat ook mag zijn). Maar dus geen nieuwe banden of iets.

Offertes voor die van mij:
Roke: 1000/1200,-
Brabant motors: 600/700,-
Goedhart: 900,-

P.s. Silverline, waar mijn motor staat gestald, heeft een inspectie gedaan (kwam weinig uit) + kleine beurt + ketting schoonmaken/smeren/spannen en kwam in totaal op 100,-. Daar doe ik het voor. Alleen die kleppen controle/stellen moet nog...
Het is leuk om bedragen hier neer te zetten , maar is de duurste is dan de slechtste of de goedkoopste
Wat doet men voor dit geld krijg je ervoor.

Ik vind het echt op zijn Hollands zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan