Ehhh pardon €800 voor een 12000km beurt???

Het is leuk om bedragen hier neer te zetten , maar is de duurste is dan de slechtste of de goedkoopste
Wat doet men voor dit geld krijg je ervoor.

Ik vind het echt op zijn Hollands zo
In alle gevallen gevraagd om een offerte voor een 40K beurt (grote beurt + kleppencontrole/stellen). Het kan zijn dat elke dealer hier een ander beeld bij heeft wat het inhoud, maar lijkt me sterk?
 
Alle motoren die ik ken hebben wel een klemmetje of een neerhoudertje dat je op de bussen kunt zetten om de shims te verwisselen. Ik ken nokkenassen uitbouwen alleen via dit forum. Maar ik kan me voorstellen dat je buckets zoals op een BMW K1100 er niet zomaar uit krijgt. Uitbouwen is zeker niet de norm.
dan heb je weinig ervaring met allerhande moto's. de meerderheid is echt met de shims onder de buckets. grote voordeel daarvan is dat de shims zelf praktisch niet slijten
 
dan heb je weinig ervaring met allerhande moto's. de meerderheid is echt met de shims onder de buckets. grote voordeel daarvan is dat de shims zelf praktisch niet slijten
Goed, ik sleutel alleen aan oude barrels, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit een nokkenas heb hoeven uitbouwen. Wel dat soort motoren gecontroleerd, maar het stond altijd nog prima.

Met schroefjes en borgmoeren is wel de no1 om te moeten stellen. Dat lijkt altijd te verlopen.
 
dan heb je weinig ervaring met allerhande moto's. de meerderheid is echt met de shims onder de buckets. grote voordeel daarvan is dat de shims zelf praktisch niet slijten
Dat kan, de enige motor waarbij ik nokkenassen uit heb moeten bouwen was de F650.
 
download.jpeg


download (1).jpeg
 
wat is toch die bucket waar jullie het allemaal over hebben ?
Bucket = bus onder de shim.
De shim zelf lijkt wel wat op een muntje.

Vanaf 3.00 voor de uitleg zonder shim.
En vanaf 4.00 het vervangen van de shim.
 
En vervolgens laat je er iemand tegen aan schoppen voor 100 euro.

Het blijft een bijzondere vergelijking waar je niks uit kan opmaken.

Vergis je niet dat van alle users op mf maar een handje vol echt iets van techniek weet en begrijpt. En een nog kleiner deel snapt hoe dat weggezet kan worden tov tarieven waar wen garagist van kan leven met z'n ups en downs en milieuregelingen.
 
Bucket? Gewoon een klepstoter in ons Nederlands.

als functie zou je het een klepstoter kunnen noemen, maar het is niet de klassieke klepstoter. Een klepstoter heeft namelijk de vorm van een staafje of buisje. En als je klepstoter naar het Engels vertaald kom je niet op bucket.
Ik denk dat het bucket heet omdat het de vorm van een emmer heeft, moeilijker is het niet.
 
In alle gevallen gevraagd om een offerte voor een 40K beurt (grote beurt + kleppencontrole/stellen). Het kan zijn dat elke dealer hier een ander beeld bij heeft wat het inhoud, maar lijkt me sterk?
Je bent fout.
Wat er moet gebeuren bij een bepaalde km stand is door de fabrikant bepaald,en is bij elk merk/type anders.
Voor €100 kan er onmogelijk uitgevoerd zijn wat voorgeschreven is bij 40.000km,zelfs zonder kleppen controle/stellen.
Ik ben vrij zeker dat bij die km stand ook bougie's en luchtfilter vervangen moeten worden + nog wat zaken controleren en smeren (hendels,rem/schakelpedaal enz).
Voor €100 zal er buiten olie + oliefilter niet veel gedaan zijn,of ze moeten gratis werken.
 
Stoterstang.....
Een stoterstang heb je alleen bij onderliggende nokkenassen. Denk dat een naam als nokvolger wel aardig Nederlands is, maar ook die ken ik van de onderliggende nokkenas (tussen de stoterstang en de nokkenas).
Bucket is echt de naam die in de motortechniek gebruikt wordt voor dit onderdeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan