Ehhh pardon €800 voor een 12000km beurt???

En vervolgens laat je er iemand tegen aan schoppen voor 100 euro.

Het blijft een bijzondere vergelijking waar je niks uit kan opmaken.

Daar ga je dus de mist in :)

Vergis je niet dat van alle users op mf maar een handje vol echt iets van techniek weet en begrijpt. En een nog kleiner deel snapt hoe dat weggezet kan worden tov tarieven waar wen garagist van kan leven met z'n ups en downs en milieuregelingen.

Je bent fout.
Wat er moet gebeuren bij een bepaalde km stand is door de fabrikant bepaald,en is bij elk merk/type anders.
Voor €100 kan er onmogelijk uitgevoerd zijn wat voorgeschreven is bij 40.000km,zelfs zonder kleppen controle/stellen.
Ik ben vrij zeker dat bij die km stand ook bougie's en luchtfilter vervangen moeten worden + nog wat zaken controleren en smeren (hendels,rem/schakelpedaal enz).
Voor €100 zal er buiten olie + oliefilter niet veel gedaan zijn,of ze moeten gratis werken.
Ok even een aanvulling en/of correctie op mijn vorige bericht. Die kleine beurt van 100,- zie ik NIET(!) als vervanging van de grote 40K beurt die ook nog moet gebeuren dit of volgend jaar. Staat er volledig los van en ik had de kleine beurt/inspectie in deze context beter niet kunnen benoemen want zorgt nu voor verwarring...

Verder heb ik de dealers gevraagd om een offerte obv wat Triumph voorschrijft bij 40K. Misschien ben ik dan te makkelijk of goedgelovig dat garages daar andere ideeën bij hebben. Maar goeie feedback, ik zal specifiek gaan vragen wat ze voor de prijs gaan doen.

(De 100,- beurt was inderdaad olie- en filter + inspectie (75,-). Daar is uitgekomen dat de claxon niet werkte (gratis opgelost) en ketting onderhoud nodig had (25,-))
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk allang al overbodig aangezien er 10 pagina’s zijn.

Grote beurt bij 14k kostte me in totaal 625€. Aangezien dat al ruim 2 jaar geleden is weet ik niet meer exact wat ze hadden gedaan. Wel kleppen gesteld. Kosten gehad voor ophalen en brengen; €50. Nieuw voorruitje (volgens mij 90?) en ze hadden een onderdeel opnieuw geschuurd en gespoten omdat ik er schade had. Dat waren de ‘extra’ dingen naast het onderhoud. Anders was het rond de 450€ dacht ik. Ook hebben ze haar helemaal gewassen en ingesmeerd zodat ze schoon haar winterslaapje kon doen.

Misschien ook deels de inflatie waar je last van hebt?
 
Dit is internet waar je informatie deelt.

Vind het wel fijn die prijzen. Zo zie je maar dat goede namen ook goede prijzen hebben.
 
Definieer een goeie zaak..definieer een goeie prijs.

Ik zelf zou voor jouw werkzaamheden, die jij hierboven schetste, wegblijven bij die zaak. Jij bent er weer blij mee..waarbij de prijs erg belangrijk lijkt. Ik zelf kijk eerder naar de redelijkheid bij de prijs. Dat is voor mij meer doorslaggevend. Jij zou bij mijn manier weer denken..je bent opgelicht. Veel te duur. Dus niet goed.
Er valt voor alles veel te zeggen. Bv het gevoel wat je erbij over houd. :)
En die is onbetaalbaar en voor iedereen weer anders

En het klein materiaal waar je over hebt .
Wat dacht je van zeep, reinigingsmiddellen, papier, schuurpapier, doekjes, vetten en smeermiddelen. Maar ook handroekrollen, bezem, dweilen , emmer etc etc. Allemaal bijkomende kosten. Of moet ie met vieze vingers naar bed, een smerige werkplek hebben etc etc.
 
Ok even een aanvulling en/of correctie op mijn vorige bericht. Die kleine beurt van 100,- zie ik NIET(!) als vervanging van de grote 40K beurt die ook nog moet gebeuren dit of volgend jaar. Staat er volledig los van en ik had de kleine beurt/inspectie in deze context beter niet kunnen benoemen want zorgt nu voor verwarring...

Verder heb ik de dealers gevraagd om een offerte obv wat Triumph voorschrijft bij 40K. Misschien ben ik dan te makkelijk of goedgelovig dat garages daar andere ideeën bij hebben. Maar goeie feedback, ik zal specifiek gaan vragen wat ze voor de prijs gaan doen.

(De 100,- beurt was inderdaad olie- en filter + inspectie (75,-). Daar is uitgekomen dat de claxon niet werkte (gratis opgelost) en ketting onderhoud nodig had (25,-))

Ook niet duur....
Want 75 inspectie betekent 25 euro aan 3 liter olie en een filter. Beste marge gun je de motorzaak dan :P
 
Waarschijnlijk allang al overbodig aangezien er 10 pagina’s zijn.

Grote beurt bij 14k kostte me in totaal 625€. Aangezien dat al ruim 2 jaar geleden is weet ik niet meer exact wat ze hadden gedaan. Wel kleppen gesteld. Kosten gehad voor ophalen en brengen; €50. Nieuw voorruitje (volgens mij 90?) en ze hadden een onderdeel opnieuw geschuurd en gespoten omdat ik er schade had. Dat waren de ‘extra’ dingen naast het onderhoud. Anders was het rond de 450€ dacht ik. Ook hebben ze haar helemaal gewassen en ingesmeerd zodat ze schoon haar winterslaapje kon doen.

Misschien ook deels de inflatie waar je last van hebt?

Die 625 zal nu gauw 750 zijn ja ;)

Regelen prijs:)
 
Die 625 zal nu gauw 750 zijn ja ;)

Regelen prijs:)

Ja, alleen beetje scheef met wat TS schrijft aangezien die beurt bij mij 450€ was. Die 625 was met allemaal extra dingen. Denk inflatie gericht zou het misschien 600€ zijn, niet 800 wat TS aangeeft..

Maarja. Misschien toch gevalletje inflatie + prijsverschillen onderling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan