Gs 750 1978

Armin589

Rookie
19 mei 2016
6
0
Hallo,
Ik ben bezig om een suzuki gs 750 1978 om te bouwen naar een cafe racer.
Nu heb ik het volgende probleem. Volgens mij werken cilinders 3 en 4 niet. Die kant blijft kouder dan de andere kant. En als ik de motor laat draaien en ik trek de bougiedop van 3 of 4 af dan gebeurd er niks als ik 1 of 2 af trek dan valt de motor uit. Ik heb op alle 4 de cilinders een vonk.
Is het dan da afstelling of krijgt hij geen benzine? Of nog iets helemaal anders?
 
Misschien dat je bougiekabels niet goed zitten,1 bobine is voor cilinder 1-4 en de andere 2-3,zitten ze wel goed dan
zullen er wel 2 carbs verstopt zitten.Maar er zijn nog veel meer oorzaken te verzinnen,oa te lage compressie, synchronisatie die
niet klopt,bougiekappen doorgeslagen enzzzzzzzzzzzzzzzzz.
 
Bedankt voor uw reactie RG-gamma.
Maar de kabels zitten goed en de carbs zijn ultra soon gereinigd.

Is er een manier om de benzine toevoer te testen?
 
Een vonk buiten het motorblok om hoeft niet krachtig genoeg te zijn om ook daadwerkelijk wat te laten ontbranden.
Persoonlijk zou ik eerst de bobines, kabels en doppen testen door deze af te wisselen je kunt dan ook gelijk ontstekingstijdstip grofweg controleren.
Op het moment dat je 1 cilinder minder hebt zou je op 3 nog moeten lopen, mijn gok is dat 1 cilinder niet genoeg is om het blok draaiend te houden.
Kortom 1/2 doen er hoogstwaarschijnlijk standaard niet mee en als je er nog 1 weghaalt slaat de boel af en dat is meestal elektra.

Gewoon eerst de boel standaard aansluiten met versie bougies en kijken welke uitlaten warm worden, dan bougies schoonmaken en de boel volledig uitwisselen vanuit de bobine naar het blok (denk wel om het wisselen van de voedende draad van de bobine).
Welke uitlaten worden dan warm bij welke combinatie? Worden andere uitlaten warm heb je uitgesloten dat het brandstof is, zoniet heb je een ander probleem of een combinatie van problemen.

Zelf begin ik altijd te testen vanuit dingen/combinaties waarvan ik weet dat ze werken. Uitsluiten is altijd het gemakkelijkst.
Het gebruik van nieuwe bougies en het schoonmaken van de bougies voor het omwisselen zal je ook genoeg tips geven of er uberhaupt brandstof komt.
 
Laatst bewerkt:
Die oude Soesjes hadden wel eens last van kapotte condensatortjes. Of je al moet elektronische ontsteking hebben, dan heb ik niks gezegd.
 
Die oude Soesjes hadden wel eens last van kapotte condensatortjes. Of je al moet elektronische ontsteking hebben, dan heb ik niks gezegd.
De vorige eigenaar heeft die al omgebouwd naar een elektronische ontsteking. Toch bedankt.
 
Hoe lang heeft hij stil gestaan?
Heb je de carbs er af gehad en de vlotterbakken er af en alle sproeiers en kanaaltjes in de carbs schoon gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan