Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, ik ben niet bijgelovig, maar soms lijkt het er op of het universum mij wat duidelijk wil maken..Het zit jou ook nooit echt eens mee , volg dit project al vanaf het beging maar lees veel tegenslagen , juist daarom waardeer ik dit project zo omdat je maar doorgaat ook al zit het tegen
Net even met de boost controller aan het klieren geweest, ik kom zo ergens tussen de 10 en 12 psi, maar het lijkt er op dat de boost even piekt en dan terug valt, het turbootje zal wel aan zijn max zitten.
Ook lijkt het er op dat ik detonatie heb bij hogere boost, het klinkt wat als een lekke koppakking wat je met de brommer had vroeger.
Toch maar eens de bank op denk ik, want hier zijn geen rechte wegen om heb even goed los te trekken.
Motor trekt mij hard genoeg zoals het nu is. Ik ben op de een of andere manier altijd bang dat ket blok uit elkaar knalt met de druk wat opgeschroeft en vol in toeren.
Volgende keer 98 tanken en even luisteren of dat geluid weg is, de retard staat op 4 graden, en er zit 95 in de tank op het moment..
Toen de drie muskeiers nog met z'n vieren waren had ik een Z1R, 1360 wiseco, met de hele rambam..
Let er op dat 98 langzamer verbrand, dus als je op de top van een motorvermogen met andere brandstof gaat experimenteren, dan moet je eigenlijk ook de ontsteking vervroegen, of je ontsteking staat nu goed voor 98 en krijg je juist problemen door het gebruik van 95....
Maar ik begrijp heel goed wat je voelt, elke verandering uitproberen tot de max, en dan hoor je plotseling van alles, voor dat ik de N2O goed had, en probleemloos kon gebruiken, was ik ook 3 setjes zuigers verder, maar prutste er met N2O wel 290 PK uit
toen ik de motor verkocht, was ik net terug van Spa Francorchamps, en 10 minuten nadat ik hem op internet ging de telefoon, hij had mijn motor daar gezien, en wilde hem kopen.... maar kon hem pas over 3 maanden ophalen, en zonder verdere problemen maakte hij het geld al vast over ....Ik heb de ontsteking volgens het boekje gezet, ik weet dat hoe hoger het octaangetal is hoe trager de benzine verbrand.
Ik ga eerst met 98 rijden, kijken wat ie doet, als het dan weg is laat ik het zo, is het niet weg gooi ik er weer 95 in en zet ik de retard op 8 graden en kijken wat ie dan doet.
Ik rij liever op 95 omdat 95 hier goed verkrijgbaar is, de tankstations die 98 verkopen is twijvelachtig, hele goedkope benzine, maar $50 van de goedkope tankstation brengt je net zo ver als $50 van de duurdere merken, Je motor loopt wel veel mooier/beter op de duurdere benzine.
290pk is niet slecht! Ik vind ruim 100pk minder al snel genoeg.
toen ik de motor verkocht, was ik net terug van Spa Francorchamps, en 10 minuten nadat ik hem op internet ging de telefoon, hij had mijn motor daar gezien, en wilde hem kopen.... maar kon hem pas over 3 maanden ophalen, en zonder verdere problemen maakte hij het geld al vast over ....
Zei dat ie met een grote auto of aanhanger moest komen, had er bergen onderdelen bij ( 3 cilinderkoppen, 4 krukassen in de doos etc..)
Na drie maanden kwam hij, vriend nam alles mee hij de motor..vroeg of ie wilde bellen als ie thuis was, hij had er tenslotte nooit op gereden ( rickman frame, zx10 wielen en voorvork etc..)
Hij belde niet , dus dacht zal wel...
Na 3 maanden belde hij op, hij had de motor weer terug, was op de weg naar huis met 270 door een radarcontrole gereden hahahahha had er 50 km op gereden
oh dan moet ik gaan zoeken ben niet zo'n nostalgisch type, ik zat op een gegeven moment ook aan mijn taks, en had altijd octane boost bij me voor als de brandstof slecht was, en op een gegeven moment was ik dat " schrik wat hoor ik nu weer" helemaal zat, en dan krijgt het van mij een figuurlijke trap na...dan is het tijd voor wat nieuwsHeb je een foto van die motor?
Ow ow, mazzel dat je niet een blokkerend wiel had. AF 13 is niet zo slecht, al weet ik niet hoeveel een turbo moet hebben. 12,5 wordt aangehouden voor MAX vermogen, dus iets rijker zou mogen. geen idee of dat detonatie beinvloedt??
Dan doe jij het nauwkeuriger dan ik, ik jas er een 1.6mm boortje door heen, wel voorzichtig..Allright 11,5 / 12 is wel rijk. Maar beter iets rijker dan te arm. Dat vintie niet leuk.
Sproeiers kun je heel fijn ruimen. Ik heb een malletje gemaakt waar ze in gedraaid worden met een aanslagje erachter zodat je ze precies even groot ruimt. Het wachten op van die kleine bestellingen is zo irritant... dus vandaar het ruimen. Kwestie van wat maatjes aanschaffen in een keer en van daaruit verder proberen. Wel goed opschrijven wat het is geworden
Ruimers: KLIK ik heb deze, fijn gereedschap
Achterrem is wel fijn als die NIET kan blokkeren ik had de ervaring dat dat wel lukte op een nat circuit.... bummer....
Toch werkt zo'n klein boortje in messing beter dan je zou denken. ik heb het ook wel eens gedaan als noodgreep op circuit. Motor op de testbank geweest, alles prima. Kom je aan op circuit, alles lijkt prima, na 3 rondjes knallen... AF op meer dan 16 dan ros ik er wel een boortje doorheen aangezien dat de grootste sproeiers uit het doosje waren....
Wat ik wel apart vind is dat de motor nu ineens een stuk armer loopt dan eerder, het enige verschil is de andere turbo.
Turbootje gaf vandaag meer druk dan laatst, ook hield ie beter z'n druk, ging hard! Voorwiel kwam weer een aantal keren los in de 3de.