Zijn de nokkenassen wel hetzelfde? Of is de jappanner op een nog andere manier geknepen? En de canadees alleen via de carb afstelling?
Het beste kan je de carburateurs afstellen volgens het europese model, de canadese en Japanse modellen hadden veel strengere milieueisen en waren/zijn daardoor wat schraal afgesteld.
Er is inderdaad verschil in het rijden van deze twee, het europeese model rijdt soepeler. Ik heb daarom ook de sproeierbezetting van mijn Canadees aangepast, hij reed daarna een stuk soepeler..De Japanner die ik heb, was al snel voor de sloop
Het is voor de naalden ook moeilijk aan te geven welke groef, mijn beide motoren hebben dezelfde sproeierbezetting, maar de naaldposities verschillen.
Zijn de nokkenassen wel hetzelfde? Of is de jappanner op een nog andere manier geknepen? En de canadees alleen via de carb afstelling?
Er zit best een behoorlijk vermogensverschil tussen mijn twee GSX'en.
GSX750ES schreef op 07 februari 2011 @ 09:38:
[afbeelding]
Rustig hier, iedereen aan het[afbeelding]?
Openingspagina is klaar, nog meer GSX-en?
Weet iemand wat de verschillen (motorisch) zijn tussen een gsx van voor 1985 en van na 1985.
Ik heb zelf een 83-er en een 88-er, het rijgedrag is verschillend (wielbasis e.d is verschillend), maar je kan ook heel goed het verschil in vermogen voelen, de 88-er is veel soepeler.
Zijn de nokkenassen anders, compressie, carburateurs, wie weet wat er verandert is?
Soms sta je wel raar te kijken als er iets niet lijkt te passen. Dit keer iets simpels als een oliefilter. Heeft het oude oliefilter een veel groter gat dan het filter wat ik moet monteren. En het filter wat ik moet monteren is hetzelfde als uit de andere GSX 750 ES kwam dus hoe kan dat nu?
[afbeelding]
Rustig hier
Op beginpagina een link voor WPH bijgeplaatst, of hij verschillend is aan de ander weet ik niet, nog niet vergeleken, hij is 145MB
Van het oude filter was het achterste deksel losgelaten en dit zat dus nog in het motorblok. Zoals je het op de onderste foto ziet liggen. In eerste instantie denk je dus dat er een ander filter in moet want als er nog wat in het blok blijft zitten past het nieuwe filter natuurlijk niet. Het gat in het oude filter lijkt groter.
Kwestie van kijken natuurlijk, maar ik had het nog niet meegemaakt dat het filter op deze manier uit elkaar viel.
Nou, dat was dan geen overbodige handeling. Waarom is de olie van een luchtgekoelde motor trouwens zo "zwart" als je in het peilglas kijkt, terwijl dat bij een watergekoelde motor lang zo snel niet gebeurt, wordt de olie in een luchtgekoelde motor heter? Op de olietemperatuurmeter zou je denken van niet, maar wellicht op sommige plekken. Ik weet dat bij deze GSX'en de middelste 2 zuigers met een oliestraaltje tegen de zuigerbodem worden gekoeld, wellicht daar olie erg warm?Dan heeft ie er lang genoeg ingezeten
Nou, dat was dan geen overbodige handeling. Waarom is de olie van een luchtgekoelde motor trouwens zo "zwart" als je in het peilglas kijkt, terwijl dat bij een watergekoelde motor lang zo snel niet gebeurt, wordt de olie in een luchtgekoelde motor heter? Op de olietemperatuurmeter zou je denken van niet, maar wellicht op sommige plekken. Ik weet dat bij deze GSX'en de middelste 2 zuigers met een oliestraaltje tegen de zuigerbodem worden gekoeld, wellicht daar olie erg warm?
Dat idee had ik ook. Alleen kocht ik in 1986 zo'n ding nagelnieuw. Bij 800 km bij 1600 km en bij 3000 km olie ververst. Altijd na 10 km zwart.........Verkleuring komt door opname van "rommel".
zo te zien voorrem en koppeling schakelaars?, waar koop je deze?