KICK!
Afgelopen weken is het 's ochtends vroeg (denk aan half 8 enzo) aardig koud aan het worden
Dus ik kreeg nogal koude klauwen (moet een uur over de snelweg -> bevriezing in de vingers).
Dus; mijn oplossing; ik heb een nieuw windscherm gemaakt van een stuk polycarbonaat dat ik nog had liggen
Inspiratiebron; mn vorige winterbrommer (RIP): CX500 met Vetter Windjammer:
Ok; het was nogal lelijk.. maar je zat echt goed uit de wind. Geen koude handen + als het regent raakten mn handschoenen niet doorweekt!
Dus;
Uit de losse pols de contour schetsen.
[img=400]http
/www.motorstek.nl/download/51307/e4dd6233e23d01a6fca15dbd36cedc98[/img]
Deze boven een kaars verhitten tot je hem kan buigen op de getekende lijnen.
Na de eerste paar buiglijnen:
[img=400]http
/www.motorstek.nl/download/51308/e67ee74e887cda9a0f8359087677c67d[/img]
Binnenkant:
[img=400]http
/www.motorstek.nl/download/51309/111541f2b668abbf97be01261ea38f7d[/img]
Na het nodige tweak/stelwerk.
[img=400]http
/www.motorstek.nl/download/51310/ce60120c2167a4971cdcdd3407093c4d[/img]
[img=400]http
/www.motorstek.nl/download/51311/d698f71fec10343d007e961a357599e6[/img]
Blik van achter
[img=400]http
/www.motorstek.nl/download/51312/ee7ebd8939aa2a7652791c30e20c2617[/img]
Op de foto's lijkt hij uit drie grote vlakken te bestaan, maar er zitten ook knikjes in de vleugels (thv de uitsparingen waar de ruit hoger wordt en de spiegels zitten).
Ok, moet nog afgewerkt worden, magoed.
Zit ook nog te twijfelen of ik de 'handkapvleugels' zwart ga spuiten ofzo bijvoorbeeld of dat ik het maar zo laat allemaal.
En misschien dat ik nog iets van de zijkanten afhaal (hem smaller maak). Maar eerst wat meer testrijden
Hij zit dus vast op de 5 originele bevestigingspunten (twee zitten door die flapjes die aan de binnenkant omhoog gevouwen zijn).
Het kan wel wat buigen enzo, maar volgens mij blijft het wel heel zo
Moet nog even kijken hoe het zit houdt op de snelweg natuurlijk
Die windvetter van de CX boog zeker 15cm naar achteren bij 120km/u
Edit; deze kwam ook wel veel naar achteren/omlaag. Nu dus een extra steuntje gemaakt die de ruit rechtop houdt. Van het midden van de ruit omlaag tot vlak voor de tellers. Werkt perfect
Alles is btw dus uit de pols en op het oog gedaan. Nog verbazend recht geworden ook
Totale tijd bezig;
uur of 4? 6 uur inclusief extra steuntje
Met koffers erop en deze 'autoruit' lijkt/wordt het een behoorlijk toerbuffel zo