Als je de voorste nokkenas op z'n plaats legt moet je de ketting aan de voorzijde strak houden door de nokkenas naar achteren gedraaid onder spanning te houden. Klinkt simpel maar wellicht is de ketting flink versleten en kom je net niet lekker uit. Dan moet je ook nog eens kleppen indrukken om te kunnen monteren dus kan je het met monteren niet precies zien. Maar met gespannen nokkenasketting moet eea kloppen. Hoeveel scheelt het dan? Misschien eens een paar goede detail foto's maken.Bij montage staat de krukas netjes op positie T. De op de nokkenas aan de uitlaatkant staat de 1 precies gelijk met de bovenkant van de kop. De 2 wijst recht omhoog. Ik tel 20 pennen en kom precies op de 3 uit aan de inlaat kant. De 3 wijs recht omhoog. So far, so good.
Echter, als ik vervolgens de NAKS monteer en handmatig twee rondjes met de krukas draai, staan de markeringstekens iets 'achter'. Het lijkt alsof de timing dan een hele schakel achter is gaan lopen ten opzichte van de T-positie van de krukas. Ik denk dat de motor hierdoor niet start. Doe ik iets fout? Of moet ik de nokkenassen "één schakel naar voor" monteren?
Gewoon wel posten!!!!! (alstublieftIk durf hier niet zo goed meer te posten, nu ik zelf geen GSX meer heb
Gaat iets niet goed met je plaatjes?Bobine's en kabels heb ik al gecheckt. Zo ging ie er in.
[afbeelding]
En zo is ie na een volledig rotatie:
[afbeelding]
Je ziet het niet heel goed maar de nokkenassen staan dus een of twee tandjes achter.
Gaat iets niet goed met je plaatjes?
Nu wel plaatjes, maar zoals je zelf al zag is dat niet goed zo......Nu gaat 'ie goed denk ik?
Nu wel plaatjes, maar zoals je zelf al zag is dat niet goed zo......
Ik zou er eerst voor zorgen dat je timing in orde is. Dus een of twee ? tanden opschuiven? Is die eerste foto gemaakt met alle lagerkappen vastgedraaid?
Bobine's en kabels heb ik al gecheckt. Zo ging ie er in.
[afbeelding]
En zo is ie na een volledig rotatie:
[afbeelding]
Je ziet het niet heel goed maar de nokkenassen staan dus een of twee tandjes achter.
Volgens mij hoor je 4 aansluitingen te hebben, 1 x benzine, 1 x vacuüm voor de kraan en 2 beluchtingsslangen, die lopen vanaf daar naar boven over het luchtfilterhuis langs de vrij lucht in.Bezig laatste hand aan mijn oude brikkie te leggen maar toc nog even een twee tal vragen.
De koppelingshandle gaat allemachtig zwaar, na demonteren deksel alles gereinigd en opnieuw ingevet.
Binnenkabel gaat soepel door buitenkabel enz.
Koppelingshuis, alle platen even uitgenomen en nagegaan maar geen gekke dingen te zien of te voelen.
Wat wel vreemd is vind ik is dat het huis waarin de hevel een kwart slag maakt enorm veel speling heeft in horizontale richting. Dit huis is gefixeerd middels lippen die gebogen zijn aan de binnekant en buitenkant van het deksel.
Is dit bij jullie ook het geval, het is het huis met de losse kogeltjes erin.
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de carbs zitten 2 kleine slangaansluitingen en 1x benzine aansluiting.
Nu gaat de benzine uiteraard naar de kraan en 1 van de andere aansluitingen als vacuum op de kraan.
Word de ander afgedopt of gaat er een slang op die open blijft>
zie in de cirkel wat ik bedoel.
[afbeelding]
Vacuum carb 1
Hoop dat jullie raad weten met de koppeling want zo een dag rijden heeft geen zin, gaat zo zeer doen.
Ja, kan ook via Photobucket. Succes en hopelijk vind je wat!Tomcat.
Ik ga zo naar mijn sleutelplek toe, is niet van dat beste weer, sta buiten welliswaar droog maar toch.
Ga nogmaals de koppelingsplaten demonteren, eerst effe olie aftappen.
Zal nagaan of er bramen op de korf zitten en de platen gemakkelijk glijden over de spline.
Filmje zal ik maken weet alleen niet hoe dit te posten, misschien ook via photobucket?
PB gestuurdAan de koppelingsplaten geen enkele oneffen heid te vinden, alles weer dicht gebouwd.
Maar heb wel het probleem te pakken, denk ik!
In het huis waarin de hevel draait (foto eerder post) missen een aantal kogeltjes die de as lageren bij drukken pen.
Hierdoor gaat de as wringen (denk ik)
Nu zou het fijn wijn een aantal kogeltjes te scoren want een nieuwe via e-bay komt op ca. €70,00 compleet.
Kan ook even bij Biggelaar langs wat zag dat mijn rechter voorklauw olie lekte, ben dus lekker opgeschoten.
Iemand hier nog in goede staat verkerende remklauw ander koop ik een revisie setje.
Wordt vervolgt.
Ik zou nieuwe rvs remslangen kopen, tweedehands is allemaal veel te oud.......Heb ook weer even een vraagje:
De remslangen voor zijn niet de beste meer, die zwellen wat op volgens mij. Remdruk is niet het beste meer. Heeft iemand nog een paar goede remslangen liggen? Of word het toch maar overgaan op staalomvlochten remleidingen?
En een 2e vraag, vanavond haal ik de carbs ff los om te kijken wat voor sproeiers er in zitten.
Wil namelijk een maatje groter monteren dit ivm andere lucht filters. (En niet warm lopen van het blok)
Enig idee waar deze te koop zijn?
Alvast senks!
Je kan de anti-duik aansluitingen afblinden met een paar M10x1 boutjes. (nooit verschil in anti-duikeffect kunnen ontdekken, rem wordt iets minder vaag door afkoppelen) Als je dan een lange banjobout aan de rempomp gebruikt heb je nog maar 2 leidingen nodig. Nadeel is dan alleen dat je geen hydraulische remschakelaar meer aan je rempomp kan monteren.@Tom, was er al bang voorZal eens speuren naar stalen remleidingen. Gezien je er 5 moet hebben voor de antieduik voorvork.