Brammo
Elektronen verslinder
- 12 feb 2007
- 2.602
- 336
Al een tijd ben ik van plan om een GSX te verbouwen tot..........................., ja tot wat.
De kont moet in iedergeval korter en de kuip moet vermaakt tot een klein stuurkuipje.
Dit idee kwam tot stand, omdat het (misschien, ik weet het nog niet) gewoon kan en ik een aantal GSX-en heb en een garage vol onderdelen.
De verbouwing moet, in eerste instantie met onderdelen van de GSX, omdat ik daar nogal wat van heb.
Nu is de GSX-ES niet de meest makkelijke en voor de hand liggende motor om te gaan verbouwen, doordat als je de originele onderdelen wil gebruiken, je vast zit aan de tank, waaraan de kappen weer vast zitten en zo nog wel meer dingen. Maar ik ga gewoon beginnen en zie wel waar het schip strandt.
Dit is de "basismotor", een tijd geleden voor 40 euro gekocht, vooral voor het kenteken.
Wat te doen en gedaan lijst GSX MF:
- van kuip, stuurkuipje maken KLAAR
- zadel inkorten pffffffff KLAAR
- onderkuip aanpassen, schuren plamuren spuiten
- tank, schuren plamuren spuiten
- alle kuipdelen schuren, plamuren spuiten
- letters plakken, de hele boel in de blanke lak
- achterveer MK ruilen met MF, MK heeft een WP veer, hier zitten geen
bedieningskabels aan, zodat ik het kaler kan maken boven het achterwiel
- alle gespoten delen op de motor zetten om een beeld te krijgen
- hele motor weer kaalslopen
- frame schuren, plamuren, spuiten
- ander blok inbouwen 88-er zwarte blok
- 37 mm clip ons zoeken???? Misschien ziet dat er mooi uit
- nieuwe kering linker vorkpoot
- open filters erop? (ben ik niet zo’n fan van, voor de looks?)
- Clip ons aanpassen, meer rechtop KLAAR
- inkorten achterkant KLAAR
- achterkant verhogen KLAAR
- uilaat inkorten KLAAR
- stepjes eraf, inkorten KLAAR
- uitlaat schuren plamuren spuiten, ik wil eens proberen om de uitlaat elektrolytisch te ontroesten
- duostep steunen zwart spuiten
De kont moet in iedergeval korter en de kuip moet vermaakt tot een klein stuurkuipje.
Dit idee kwam tot stand, omdat het (misschien, ik weet het nog niet) gewoon kan en ik een aantal GSX-en heb en een garage vol onderdelen.
De verbouwing moet, in eerste instantie met onderdelen van de GSX, omdat ik daar nogal wat van heb.
Nu is de GSX-ES niet de meest makkelijke en voor de hand liggende motor om te gaan verbouwen, doordat als je de originele onderdelen wil gebruiken, je vast zit aan de tank, waaraan de kappen weer vast zitten en zo nog wel meer dingen. Maar ik ga gewoon beginnen en zie wel waar het schip strandt.
Dit is de "basismotor", een tijd geleden voor 40 euro gekocht, vooral voor het kenteken.
Wat te doen en gedaan lijst GSX MF:
- van kuip, stuurkuipje maken KLAAR
- zadel inkorten pffffffff KLAAR
- onderkuip aanpassen, schuren plamuren spuiten
- tank, schuren plamuren spuiten
- alle kuipdelen schuren, plamuren spuiten
- letters plakken, de hele boel in de blanke lak
- achterveer MK ruilen met MF, MK heeft een WP veer, hier zitten geen
bedieningskabels aan, zodat ik het kaler kan maken boven het achterwiel
- alle gespoten delen op de motor zetten om een beeld te krijgen
- hele motor weer kaalslopen
- frame schuren, plamuren, spuiten
- ander blok inbouwen 88-er zwarte blok
- 37 mm clip ons zoeken???? Misschien ziet dat er mooi uit
- nieuwe kering linker vorkpoot
- open filters erop? (ben ik niet zo’n fan van, voor de looks?)
- Clip ons aanpassen, meer rechtop KLAAR
- inkorten achterkant KLAAR
- achterkant verhogen KLAAR
- uilaat inkorten KLAAR
- stepjes eraf, inkorten KLAAR
- uitlaat schuren plamuren spuiten, ik wil eens proberen om de uitlaat elektrolytisch te ontroesten
- duostep steunen zwart spuiten
Laatst bewerkt: