GSX750ES de verbouwing

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Al een tijd ben ik van plan om een GSX te verbouwen tot..........................., ja tot wat.

De kont moet in iedergeval korter en de kuip moet vermaakt tot een klein stuurkuipje.
Dit idee kwam tot stand, omdat het (misschien, ik weet het nog niet) gewoon kan en ik een aantal GSX-en heb en een garage vol onderdelen.

De verbouwing moet, in eerste instantie met onderdelen van de GSX, omdat ik daar nogal wat van heb.
Nu is de GSX-ES niet de meest makkelijke en voor de hand liggende motor om te gaan verbouwen, doordat als je de originele onderdelen wil gebruiken, je vast zit aan de tank, waaraan de kappen weer vast zitten en zo nog wel meer dingen. Maar ik ga gewoon beginnen en zie wel waar het schip strandt.

Dit is de "basismotor", een tijd geleden voor 40 euro gekocht, vooral voor het kenteken.
full



Wat te doen en gedaan lijst GSX MF:


- van kuip, stuurkuipje maken KLAAR

- zadel inkorten pffffffff KLAAR

- onderkuip aanpassen, schuren plamuren spuiten

- tank, schuren plamuren spuiten

- alle kuipdelen schuren, plamuren spuiten

- letters plakken, de hele boel in de blanke lak

- achterveer MK ruilen met MF, MK heeft een WP veer, hier zitten geen
bedieningskabels aan, zodat ik het kaler kan maken boven het achterwiel

- alle gespoten delen op de motor zetten om een beeld te krijgen

- hele motor weer kaalslopen

- frame schuren, plamuren, spuiten

- ander blok inbouwen 88-er zwarte blok

- 37 mm clip ons zoeken???? Misschien ziet dat er mooi uit

- nieuwe kering linker vorkpoot

- open filters erop? (ben ik niet zo’n fan van, voor de looks?)

- Clip ons aanpassen, meer rechtop KLAAR

- inkorten achterkant KLAAR

- achterkant verhogen KLAAR

- uilaat inkorten KLAAR

- stepjes eraf, inkorten KLAAR

- uitlaat schuren plamuren spuiten, ik wil eens proberen om de uitlaat elektrolytisch te ontroesten

- duostep steunen zwart spuiten
 
Laatst bewerkt:
Hieronder een aantal motoren welke ik mooi/minder mooi vind en gebruik om een idee op te doen

Deze hebben de GSX750ES als basis
Van Zurp11, mf-er, met deze motor is het idee geboren, maar ik wil de kont korter, dat wordt dus zagen
full


Hiervan vind ik het kontje ok
full


Nog een paar
full



full



full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met de stuurkuip te verbouwen

Van het proces heb ik helaas niet zo veel foto's, omdat het eerste kuipje waar ik de zaag door heen joeg een probeersel was, in eerte instantie :X
Maar ik was zo tevreden over het resultaat, dat dit hem geworden is

Zo was de kuip, foto van een andere motor,

full


Zo is hij na veel tijd, zagen en lassen en monteren en demonteren geworden

full

full
 
Zo ziet het geheel er nu uit

full


Volgens mij wel ok, ik vind een klein stuurkuipje mooi. Plus dat ik onderdelen welke ik heb wil gebruiken. Ik heb ook de koplamp zonder kuip op de motor gehad, helaas geen foto van gemaakt. Dat vind ik er niet zo mooi uitzien, zo'n vierkante koplamp en de tellerunit die daar achter zit :N, beetje lomp.
Bijkomend voordeel is, dat je de bedrading weg kan werken.

Als ik zo naar de foto kijk, moet ik ook wat met het stuur, de ellende is, dat de GSX geen kroonplaat heeft om bv een SBK stuur er op te zetten. Da's voor later, ga ik over nadenken.

Zo, nu bedenken wat de volgende stap zal zijn, ik zeg: de flex *O*
 
Moet zeggen dat ik het kontje van de rode voorbeeld motor een stuk mooier vind dan de van de zwarte. De lijn van de motor komt veel beter tot zijn recht. Kuipje is netjes aangepast btw!
 
Moet zeggen dat ik het kontje van de rode voorbeeld motor een stuk mooier vind dan de van de zwarte. De lijn van de motor komt veel beter tot zijn recht. Kuipje is netjes aangepast btw!


Ben er ook nog niet helemaal uit hoe het er uit moet zien, die rode (van zurp) ziet er wat lijnen betreft inderdaad mooi uit. Het uiteindelijke resultaat van zurp ziet er ook goed uit, zal eens zien of ik daar een plaatje van kan vinden.
Het wordt w.s Trial and error, maar dat geeft niet, want ik heb een paar kontjes liggen :)

Ik weet al wel, welke kleur hij moet worden; ORANJE :Y een plaatje om het idee te laten zien

full
 
Toch maar niet begonnen met slijpen, omdat ik het kontje een andere hoek wil geven, moet de achterkant van het zadel ook een andere hoek krijgen en ingekort worden natuurlijk. Ik weet dus niet hoeveel er van het frame af moet.
Zie het allemaal nog niet direct hoe het moet :X , maar begonnen met een stuk tussen het zadel uit te zagen.
De stukken weer aan elkaar gezet.

Ook direct de achterkant van het zadel, met de vlam, omgebogen, dus wat meer rechtop.
Ik wil graag de orginele bevesting van het zadel weer gebruiken.
Met dit als resultaat 8-)

full
 
deze ga ik volgen ,keb er 2 gehad zeer goede motoren reden altijd *O*
vondt nog een fotootje op het net in oranje misschien is dit iets
full
 
deze ga ik volgen ,keb er 2 gehad zeer goede motoren reden altijd *O*
vondt nog een fotootje op het net in oranje misschien is dit iets [afbeelding]


Da's een mooie, ja zo oranje :)
Die handemade zijkappen zien er wel goed uit, vraag me wel af waarom de bouwer onder het kontje die praktische haakjes heeft gemaakt :?
 
:9~ :9~

full


Ook heb ik er over gedacht om de achterbrug te verbouwen voor 2 schokkers, door deze motor blijft het een monoschokker, die ruimte tussen achterwiel en zadel :}
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor zit bij mijn gsx 750 ef/es ook te denken om de kont in te korten, heb je nog meer foto's van je korte zadel en kont ?????
 
Mooi hoor zit bij mijn gsx 750 ef/es ook te denken om de kont in te korten, heb je nog meer foto's van je korte zadel en kont ?????


Ben bezig met het zadel, best wel lastig :X aan het uitdokteren waar bevistiging van de buddy moet komen en dan de zaag er in

full


Zo kan je ook zien dat de achterkant van het zadel wat rechterop staat
 
Aha een beetje omhoog dus, ik had bij mijn Ratana een kontje van een z650 erop zitten,
stond ook wel mooi


HPIM1867.jpg


HPIM1874.jpg


HPIM1872.jpg


HPIM1871.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben heel benieuwd wat hier voor moois uit gaat komen.
Begin is alvast erg goed met stuurkuip zolas je die hebt gemaakt. Mooi!!
Uiteraard ga ik deze volgen.
 
Ben heel benieuwd wat hier voor moois uit gaat komen.
Begin is alvast erg goed met stuurkuip zolas je die hebt gemaakt. Mooi!!
Uiteraard ga ik deze volgen.


Misschien zie je de spiegels nog terug 8-)


Even kijken waar te zagen :)

full


Onduidelijke foto's van de telefoon
 
Nog een onduidelijke, om het wat duidelijker te maken :)
voorbereiding op de flex

full
 
En hopsakee :z
Van zurp11 wist ik dat cv pijp precies in de ronde buis van het frame past, direct maar geprobeert

full


Dit is er af gegaan


full
 
Zo daarna met het bekleden van het zadel aan de slag gegaan, ik heb daar niet veel foto's van, maar dat valt nog niet mee als je het nog nooit eerder hebt gedaan.
Ik heb wat op het internet en hier op het forum rondgesnuffeld en allerlei handige tips opgedaan, zoals het flink warm maken van de bekleding.
Dit is het eerste resultaat (eerste ja :$ )

full


Deze op de motor gezet, gaan proefzitten en |( |( |( |( , de bevesting van het zadel komt een stuk omhoog en dat zit heel vervelend -O-

full


De verhoging halverwege de zadelpan -O- -O- -O- best veel werk geweest...............
Troep aan de kant gegooid en gestopt, ik denk dat ik helemaal overnieuw moet beginnen met het zadel.
Laat ik nou net niet veel zadels hebben, hier mag ik niet al te veel fouten mee maken.
Wel veel geleerd over het bekleden *O*
 
Misschien is het beter om de orginele zit positie aan te houden
en niet te veel omhoog te gaan met de achterkant,
dus de zelfde hoek als een orgineel zadel


@ De Ratana is niet meer in mijn bezit die is voor veel te veel geld verkocht aan een kroeg eigenaar uut Belgie, had ik noooooooooooit moeten doen maar ja dat was toen
 
Misschien is het beter om de orginele zit positie aan te houden
en niet te veel omhoog te gaan met de achterkant,
dus de zelfde hoek als een orgineel zadel


@ De Ratana is niet meer in mijn bezit die is voor veel te veel geld verkocht aan een kroeg eigenaar uut Belgie, had ik noooooooooooit moeten doen maar ja dat was toen


Dat zou wel het meest makkelijk zijn, om de orginele zitpositie aan te houden, maar dat vind ik niet zo mooi. Waarom makkelijk als het moeilijk kan :+

De punt van het orinele kontje is best lang en komt dus al vrij snel tegen het zijkapje aan. Door deze punt "minder scherp" te maken, kan je de achterkant nog korter maken, da's wat ik graag wil.

Maar misschien moet ik hier later op terug komen, we zien wel. Het is wel frustrerend wanneer je iets verkl**t -O- -O-

Nou ja je heb in ieder geval goed geld voor je Katana gehad -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan