Hét centrale TT topic

geweldige foto!! :}

jammer van zijn rondetijden..

pole tijd: 1;37 nogwa
Rossi's tijd: 1:58 nogwa :X

200 mm is leuk om ze vanaf de zijkant te pakken, maar het beperkt je om echt ook van uitkomen bochten etc. foto's te maken.. onderstaande foto is al een crop.

zit me net wel te bedenken dat ik er niet aan heb gedacht om ff nog vanaf de hoofdtribune het opkomen van het rechte stuk te nemen.. beetje zonde.. (voor volgend jaar ;-)

full


edit: Rossi is er in de eerste training ook erg hard vanaf gegaan.. hij reed ook ontzettend relaxt zn rondjes, hij zal niet meer gepushed hebben.
 
200 mm is leuk om ze vanaf de zijkant te pakken, maar het beperkt je om echt ook van uitkomen bochten etc. foto's te maken.. onderstaande foto is al een crop.

zit me net wel te bedenken dat ik er niet aan heb gedacht om ff nog vanaf de hoofdtribune het opkomen van het rechte stuk te nemen.. beetje zonde.. (voor volgend jaar ;-)

(Afbeelding)

edit: Rossi is er in de eerste training ook erg hard vanaf gegaan.. hij reed ook ontzettend relaxt zn rondjes, hij zal niet meer gepushed hebben.
tja.. wat je zegt.. voor volgend jaar..

maar ik vind dit al superfoto's
;)
 
tja.. wat je zegt.. voor volgend jaar..

maar ik vind dit al superfoto's
;)

Ik ben ook zeker niet ontevreden :+ , was mn 2e keer circuit en heb mn d50 pas sinds Januari (veel bijgeleerd sinds die tijd) Maar je moet ook kritisch op jezelf blijven om beter te worden.. ;) (voor 5 Euro extra had ik ze vanaf de hoofdtribune wheelieend het rechte stuk kunnen zien komen, daar kan ik dan met terugwerkende kracht van balen.. ;)

Een paar weken terug ben ik voor t eerst op Zolder geweest, daar bovenop een 2 meter hoog hek ook wat leuke plaatjes kunnen maken.. (1e keer circuitfotografie)
wat foto's daarvan kun je vinden op mn blog in opbouw: http://blog.roymulder.com (pas op, tis nog een beetje een rotzooi.. ben nog aan het bouwen & testen :X )
 
Ik vind dat je erg gave foto's maakt, die kleuren.. versterk je die later in fotobewerkingprogramma's (door bvb in raw te knallen?)
Ik heb er dan weinig sjoegel van, maar meestal zijn foto's rechtstreeks uit de camera een stuk kleurlozer..
 
Ga zaterdag,maat van mij heeft kaarten geregeld op tribune bij Molenaar :Y :Y :Y .
We gaan helaas wel met de bus. Kan ook nog in de pits en paddock.
 
Ik vind dat je erg gave foto's maakt, die kleuren.. versterk je die later in fotobewerkingprogramma's (door bvb in raw te knallen?)
Ik heb er dan weinig sjoegel van, maar meestal zijn foto's rechtstreeks uit de camera een stuk kleurlozer..

Het belangrijkste voor mooie kleuren in foto's is mooi licht, op de 2e plaats je materiaal. Goede lenzen in combi met een goede camera(body) eraan leveren betere betere prestaties qua kleuren en scherpte dan een willekeurige compact cam. Tov. van bijvoorbeeld een compact-camera ben je met een spiegelreflex (of een wat geavanceerdere camera) in staat om je lichtmeting te compenseren adhv het licht. Met de juiste fotograaf (lees: analyseren --> bijstellen) kan je je belichting goed afstemmen, dit voorkomt over / onderbelichting wat weer zorgt voor fletsere kleuren..

Ik heb ze in Jpeg geschoten, niet in raw vanwege de grotere hoeveelheid ruimte die dat inneemt en de tijd met nabewerken. In Jpeg moet je wel wat nauwkeuriger je belichting in de gaten houden ivm met minder sleutelruimte tov. Raw. Ik bewerk deze foto's wel na, door ze in 2 stappen te verscherpen (USM in photoshop voor de kenners) hiermee haal je de kleuren en het contrast ook iets op. Evt. per foto nog wat sleutelen aan de "curves" voor meer contrast.. de kunst is om dit niet te overdrijven (soms ga ik hier nog weleens de mist in ;-) )

djeez wat een gelul :+ --> samenvatting: de kleur is voor een deel goed materiaal met een tikkeltje afwerking in photoshop erbij.. (bij rossi heb ik er zelfs wat geel uitgehaald omdat het na het verscherpen teveel knalde ;)

edit: bij dit soort foto's (pannen/meetrekken om snelheid te behouden) gebruik je ook een iets langere sluitertijd (hier kies ik zelf voor) hierdoor kan de camera meer licht "vangen" wat volgens mij ook weer iets betere kleuren tot gevolg heeft tov van hele korte sluitertijden.. maar hier ben ik niet helemaal zeker van.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor de uitleg..me neef neemt morgen z'n 350D mee, zal vragen of ik ook wat kiekjes mag schieten *D
 
Het belangrijkste voor mooie kleuren in foto's is mooi licht, op de 2e plaats je materiaal. Goede lenzen in combi met een goede camera(body) eraan leveren betere betere prestaties qua kleuren en scherpte dan een willekeurige compact cam. Tov. van bijvoorbeeld een compact-camera ben je met een spiegelreflex (of een wat geavanceerdere camera) in staat om je lichtmeting te compenseren adhv het licht. Met de juiste fotograaf (lees: analyseren --> bijstellen) kan je je belichting goed afstemmen, dit voorkomt over / onderbelichting wat weer zorgt voor fletsere kleuren..

Ik heb ze in Jpeg geschoten, niet in raw vanwege de grotere hoeveelheid ruimte die dat inneemt en de tijd met nabewerken. In Jpeg moet je wel wat nauwkeuriger je belichting in de gaten houden ivm met minder sleutelruimte tov. Raw. Ik bewerk deze foto's wel na, door ze in 2 stappen te verscherpen (USM in photoshop voor de kenners) hiermee haal je de kleuren en het contrast ook iets op. Evt. per foto nog wat sleutelen aan de "curves" voor meer contrast.. de kunst is om dit niet te overdrijven (soms ga ik hier nog weleens de mist in ;-) )

djeez wat een gelul :+ --> samenvatting: de kleur is voor een deel goed materiaal met een tikkeltje afwerking in photoshop erbij.. (bij rossi heb ik er zelfs wat geel uitgehaald omdat het na het verscherpen teveel knalde ;)

edit: bij dit soort foto's (pannen/meetrekken om snelheid te behouden) gebruik je ook een iets langere sluitertijd (hier kies ik zelf voor) hierdoor kan de camera meer licht "vangen" wat volgens mij ook weer iets betere kleuren tot gevolg heeft tov van hele korte sluitertijden.. maar hier ben ik niet helemaal zeker van.. O-)
dankje voor het uitleggen *D zal na morgen ook eens wat klooien met die bewerkingsprogramma's..

k*teurosport :( :( zeggen ze dat ze MotoGP om 15:15 zouden uitzenden. én toch tennis uitzenden :(

en dan nog lezen dat Rossi laatste is -O-
 
Ik heb nog 2 kaartjes voor de winterdijktribune.
Normaal 65€ (excl.reserverings kosten)

Zijn te koop voor 55€ per stuk (geen reserveringskosten)
Afhalen zaterdag ochtend vroeg in Olst of Info center Circuit

Dit is eenmalig dus geen spam maar aanbieding !! ;) O-)
 
Ben ook geweest, gister bij de warmup was Rossi meer aant touren :X :+

Dat wel, maar hij was in de normale race toch mooi teruggekomen vanaf een 18e startplaats.

Ik had iig wel mooi zicht vanaf de Duikersloot/Meeuwenmeer, iedere keer als Rossi langskwam had ie er weer 1 of 2 ingehaald...en de rest natuurlijk kunnen volgen via een van de megaschermen.
 
B|


Wanneer is de herhaling?


[me]maarten_zxr is blij dat hij de start van de 250, en de laatste 2 rondes van de GP heeft gezien *O*
[/me]





En toch wil ik graag de herhaling zien :9
 
Zo, ff een impressie van de A-style TT-Assen 2006 en wát een race :9~

Startopstelling GP
Foto=4IQOMWTV


Foto=8VK88DT8


Foto=YMKXI83E


Foto=A3ACQEZX


Nakano :} voor zijn :]
Foto=R7Q6YSEE


De uiteindelijke winnaar *O* , maar '( voor Edwards *ik gunde het hem écht
Foto=A6DV6OA7


Vale olé olé olé oléééé tering, wat hebt tie weer goed ge- :]
Foto=FUFS7KSH


Foto=FS8ERVOB


Foto=GDTODTDY


Foto=XQ46W64W


Foto=UXH3QLHW
 
Terug
Bovenaan Onderaan