Halflive heeft weer een Guzzi

Ik heb dit jaar nog contact met ze gehad. Ze zitten echt goed in de voorraden en alleen maar Moto Guzzi zover ik weet. In juli hadden ze nog allerlei prijslijsten met originele onderdelen op de Site.

grtz,

Cees
 
Die Dell'Orto PHM 40 carburateurs zijn redelijk bullitproof (ik heb ze al drie jaar (ruim 50.000 km,) op mijn R100.

Met mijn nieuwe LM1000 had ik een vervelend hoog frequent piepje tijdens het rijden/voor een stoplicht staan. En ik kon de oorzaak maar niet achterhalen...
Motor starten, er omheen lopen, niks. Weer rijden en ja, af en toe een irritant toonje. Het zal er wel bij horen...
Tot ik er mij weer aan begon te irriteren, ik naar mijn lokale motorzaak. Zij konden ook niks vinden...
Tot ik opstapte en ja daar was het weer... Aan de rechterbuitenkant van de linker carburateur ging een kabeltje (vd choke geloof ik) naar binnen. En zodra ik met binnenkant been daar tegenaan kwam....

Aaahhh the good old days of Guzzi ownership!


Suc6 met je zoektocht!
 
Nog even niet. Ik vind dat frame waar je doorheen kunt kijken zo gaaf. Het zou zonde zijn als dat niet meer kan omdat er een bak naast hangt.
 
Kleine update, ik heb een cilinder en een zuiger gescoord. De kop ga ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe zitting in laten plaatsen, de paar pitjes kan ik wel mee leven. Het ergste/hoge zal ik even wegschuren.
Die paar pitjes zal het niet deren,..thisoldtractor,..
 
Nog even niet. Ik vind dat frame waar je doorheen kunt kijken zo gaaf. Het zou zonde zijn als dat niet meer kan omdat er een bak naast hangt.
IMG_20210214_102528_180.jpg


Niet helemaal mee eens. Deze was best goed gelukt. Al vond ik het bakje wat minder. Niet gekocht trouwens, o a. vanwege de open cardan en ik mocht geen uitgebreide proefrit maken
 
Het ding stond bij HP, dat vond ik al een beetje, wat zou er aan mankeren. En zonder goede proefrit zijn we dan helemaal uitgepraat.
Maar ik kan me altijd nog bedenken, met een lage bak er naast is het ook wel een heel gaaf ding. Misschien als ik over twee jaar nog eens tegen een leuke Choda of zo aan loop.
 
Ja precies, wel een laag bakje dan inderdaad. Zo'n type bak als Kwastert heeft past wel mooi bij het guzzi frame/blok lijkt me.
 
Ik heb intussen het originele owners manual gevonden. En dat is geen domme instructie. Kleppen stellen, olie verversen, alles staat er in. Een prachtig naslagwerk.

IMG_20210225_143954253.jpg
IMG_20210225_144047763.jpg

Her workshop manual heb ik digitaal maar dit is leuk om er bij te hebben.
 
Ik rij motoren op. En de motoren die ik wel weer verkoop zijn al zoveelstehands, die hadden al geen boekje.
Bij mijn K75 zat een boekje, die ga ik maar verkopen en dan weer een BMW /6 boekje terug kopen. Er zit gouden handel in die boekjes. Mijn werkplaatshandboeken verkoop ik niet, maar de user manuals doen me niet veel. Behalve voor deze motor dan, die spreekt emotioneel aan.
 
Ik koop mijn motoren graag van mensen die (te) zuinig zijn op motoren, dan zitten de boekjes de aankoopnota's er vaak nog bij.
 
Progressie.
De BMW is bijna gereed, ik kan weer verder aan de Guzzi. Om de kop te reviseren of een andere kop is vrijwel onbegonnen werk of enorm kostbaar door de exclusiviteit van de 1100 Sport carb. We gaan dus voor plan B, transplantatie.

IMG_20210404_114938312.jpg


Ik heb gisteren is een dorpje onder Brugge een Cali 1100 blok gehaald. Op de koppen en zuigers na is dat hetzelfde blok maar met minder topvermogen door de kleinere kleppen. Het koppel is vrijwel gelijk, en dat rijdt wel het lekkerst.
Cali 1100Sport 1100
75.00 HP (54.7 kW) @ 6400 RPM​
90.00 HP (65.7 kW) @ 7800 RPM
91.20 Nm (9.3 kgf-m or 67.3 ft.lbs) @ 5000 RPM
95.00 Nm (9.7 kgf-m or 70.1 ft.lbs) @ 6000 RPM​

Ik kan nu dus gaan bouwen. De enige aanpassing die ik moet en ga doen is het inlaat traject. Ik hou de 40mm carburateurs. De inlaat spruitstukken van de cali zijn kleiner en de kop ook. Ik moet dus ergens een vloeiende overgang tussen de carburateur en de kop maken. De makkelijkste optie lijkt me in de spruitstukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan