Handverwarming op motor of niet?

Heb ook de KOSO handvatverwarming, vind het heerlijk :)
Daarnaast ook handkappen die helpen tegen de rijwind.
En als het echt koud is heb ik ook nog handmoffen liggen die ik erover kan trekken..(ja dat is lelijk, maar heeeerlijk tropisch warm :t)

Ik heb 2 verschillende modellen handmoffen geprobeerd maar ik vind het niks.
- moeilijk om erin te komen
- moeilijk om de knoppen te kunnen bedienen (misschien te klein?)
- het waait er langs de achterkant in omdat de aansluiting met de mouw niet zo goed is, dus niet echt warm. Ik hoopte met zomerhandschoentjes te kunnen volstaan, maar dat is absoluut niet zo.

heb jij een specifiek model wat je mij kunt aanraden?
 
Dat handvatverwarming minder werking heeft dan verwarmde handschoenen of jas geloof ik wel, maar het voelt lekker en je hebt het altijd bij je.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Ik heb 2 verschillende modellen handmoffen geprobeerd maar ik vind het niks.
- moeilijk om erin te komen
- moeilijk om de knoppen te kunnen bedienen (misschien te klein?)
- het waait er langs de achterkant in omdat de aansluiting met de mouw niet zo goed is, dus niet echt warm. Ik hoopte met zomerhandschoentjes te kunnen volstaan, maar dat is absoluut niet zo.

heb jij een specifiek model wat je mij kunt aanraden?
Ik heb een model van Givi welke over handkappen gemonteerd kan worden. Werkt bij mij prima, draag het hele jaar zomerhandschoenen!

Knoppen bedienen is even wennen maar uiteindelijk kijk je zonder die moffen toch ook niet telkens naar je stuur om op en knopje te drukken. Het model met de handkappen zijn ruim, doordat de moffen op de handkap hangt en niet op je handen rust.
 
Koop geen 12V accu verwarmde handschoenen van Klan-e is mijn advies.

Nadat ze voor de 2e keer retour gingen naar de importeur (andere naad liet los) besloten ze die niet ook te repareren en te houden, geen nieuwe te sturen en te crediteren. Maar het accu pack kon vervolgens niet retour en geld terug.
"Want die zijn niet stuk"... :-(
 
Ik heb 2 verschillende modellen handmoffen geprobeerd maar ik vind het niks.
- moeilijk om erin te komen
- moeilijk om de knoppen te kunnen bedienen (misschien te klein?)
- het waait er langs de achterkant in omdat de aansluiting met de mouw niet zo goed is, dus niet echt warm. Ik hoopte met zomerhandschoentjes te kunnen volstaan, maar dat is absoluut niet zo.

heb jij een specifiek model wat je mij kunt aanraden?
Ik heb moffen van Husqvarna en die krijg ik goed sluitend, weinig last van wind in mijn moffen voor zover ik kan voelen. Erin komen heb ik eigenlijk ook geen problemen mee. Draag wel dunne handschoenen eronder en geen dikke winterhandschoenen, wellicht helpt dat?
 
Vind handvat verwarming icm handkappen wel lekker, reed vorig winter op m'n V-Strom gewoon met zomerhandschoenen. Geen probleem. :)

Zonder handkappen heb je dat de buitenkant van je hand alsnog koud word, dan is handvat verwarming eigenlijk meer geschikt voor lente/herfst of een koude zomerochtend zodat je ff je handen kan opwarmen.
 
Handvatverwarming en handkappen hiero; ideaal.
Ook tijdens frisse ochtenden of gewoon voor tussendoor.:t
 
Kijk dat is van belang. Ik heb kleine handen.....
Ik ook. Er is dan ook geen Oxford op gezet, maar een variant met dunnere handvaten. Die zijn wel iets duurder.
En er zitten handkappen op, dat scheelt ook een hoop.
 
Paar jaar terug waren de 'gewone' handvatten van de FZ versleten.
Toen dus op zoek neer een set nieuwe. Ineens zag ik bij Aliexpress een setje HVW incl. handvatten te koop voor €12.😵
Ik dacht toen, voor zo weinig geld dat zal wel nix zijn. Maar voor zo'n laag bedrag kan je jezelf er nooit een buil aan vallen.
De 'gewone' handvatten van Yamaha waren duurder dan de HVW-set van Alie.

Spul op de motor geschroefd en werkt prima! Vorige week nog gebruikt bij 3-5' C
Meestal gebruik ik alleen de stand 'normaal'. Dat is tot 't vriespunt voor mij meestal wel voldoende.
De stand 'heet' dat is ook werkelijk heet. Nee, koude vingers hoef je niet meer te hebben.
In de hoge stand ga je het handvat met de blote hand niet lang vasthouden.

De HVW zit er nu 3 jaar op met ca 45k km. De HVW werkt nog steeds prima naar behoren.
De rubberen verdikkingen aan zijde stuurgewichten beginnen nu iets in te scheuren.
Maar dat doet niets af aan de werking. Hooguit visueel is het iets minder. Kan nog vele jaren mee!

Er zijn voor mij maar weinig nadelen aan deze HVW.
1. Bij langer stationair draaien met HVW op AAN dan trekt ie de accu leeg.
Blijkbaar trekt ie zo veel stroom dat de dynamo dat stationair niet trekt. Motor slaat op gegeven moment dan af. Effe eraan denken!!
Betere en duurdere setjes hebben een automatische afschakeling als de accu-spanning onder een bepaalde grens komt.
2. Soms in de zomer raak je ongewild het schakelaartje aan. Gelukkig geeft een LED-je aan dat ie is ingeschakeld.
Dan wordt ie in zeer korte tijd heel erg heet. En in de zomer is ie dan nog niet snel weer koud!
Verschillende keren heb ik een stuk moeten rijden met alleen duim en wijsvinger aan het handvat om 'm weer te laten afkoelen.
3. Standen-schakelaartje zit aan onderzijde. Bij de FZ raakt ie iets de tank, klein deukje nu. Ach, met 35 jr zijn er wel meer krasjes.
Verder heeft ie slechts 2 standen en UIT. Mooier is traploos regelbaar met een schuifje.
Inmiddels heb ik een set met schuif gekocht voor de Blackbird. Paar euries duurder. Moet die er nog een keertje opschroeven.
 
Ik ook. Er is dan ook geen Oxford op gezet, maar een variant met dunnere handvaten. Die zijn wel iets duurder.
En er zitten handkappen op, dat scheelt ook een hoop.
Hoi Elvie, welke handvatverwarming heb je dan? Ik kan niet vinden welke dunner zijn.
 
ik heb een ali express wrap om handvat heen type. Nadeel is dat ie iets dikker wordt (4 mm). Voordeel: 15 euro. 3 standen hitte. Dit is mijn 2de seizoen dat ik ze gebruik. Wat je ook kiest: het zal echt helpen. Met koude handen (zelfs bevroren als je te lang doorgaat) is link.

Naast extra handvatverwarming heb ik ook extra 2 led lampen. Mijn dynamo kan zonder problemen die extra stroom leveren.... Wat je zou kunnen doen, is bepaalde onderdelen wisselen met LED. LED trekt minder stroom voor dezelfde lichtopbrengst. Je lokale shop kan in dat geval adviseren. Vertel dit omdat er mensen zijn waar de accu leeggetrokken wordt, dat is ook niet prettig helaas....
 
Paar jaar terug waren de 'gewone' handvatten van de FZ versleten.
Toen dus op zoek neer een set nieuwe. Ineens zag ik bij Aliexpress een setje HVW incl. handvatten te koop voor €12.😵
Ik dacht toen, voor zo weinig geld dat zal wel nix zijn. Maar voor zo'n laag bedrag kan je jezelf er nooit een buil aan vallen.
De 'gewone' handvatten van Yamaha waren duurder dan de HVW-set van Alie.

Spul op de motor geschroefd en werkt prima! Vorige week nog gebruikt bij 3-5' C
Meestal gebruik ik alleen de stand 'normaal'. Dat is tot 't vriespunt voor mij meestal wel voldoende.
De stand 'heet' dat is ook werkelijk heet. Nee, koude vingers hoef je niet meer te hebben.
In de hoge stand ga je het handvat met de blote hand niet lang vasthouden.

De HVW zit er nu 3 jaar op met ca 45k km. De HVW werkt nog steeds prima naar behoren.
De rubberen verdikkingen aan zijde stuurgewichten beginnen nu iets in te scheuren.
Maar dat doet niets af aan de werking. Hooguit visueel is het iets minder. Kan nog vele jaren mee!

Er zijn voor mij maar weinig nadelen aan deze HVW.
1. Bij langer stationair draaien met HVW op AAN dan trekt ie de accu leeg.
Blijkbaar trekt ie zo veel stroom dat de dynamo dat stationair niet trekt. Motor slaat op gegeven moment dan af. Effe eraan denken!!
Betere en duurdere setjes hebben een automatische afschakeling als de accu-spanning onder een bepaalde grens komt.
2. Soms in de zomer raak je ongewild het schakelaartje aan. Gelukkig geeft een LED-je aan dat ie is ingeschakeld.
Dan wordt ie in zeer korte tijd heel erg heet. En in de zomer is ie dan nog niet snel weer koud!
Verschillende keren heb ik een stuk moeten rijden met alleen duim en wijsvinger aan het handvat om 'm weer te laten afkoelen.
3. Standen-schakelaartje zit aan onderzijde. Bij de FZ raakt ie iets de tank, klein deukje nu. Ach, met 35 jr zijn er wel meer krasjes.
Verder heeft ie slechts 2 standen en UIT. Mooier is traploos regelbaar met een schuifje.
Inmiddels heb ik een set met schuif gekocht voor de Blackbird. Paar euries duurder. Moet die er nog een keertje opschroeven.

Soms is goedkoop geen duurkoop. Hier ook: Alie express koper. Heb een andere type dan jij. Ga mijn 2de jaar in qua gebruik. Geen gebruiksschade te zien tot nu toe. De mijne heeft 3 standen. De microship zit in de schakelaar die ook licht geeft: groen (low power), blue (medium), rood (high)
 
Ik heb die van ali ook eens gekocht maar ik kreeg die niet passend op mijn stuur (Triumph). Uiteindelijk voor Oxford gegaan.
 
Heb handvatverwarming van Oxford en via Ali een set verwarmde handschoenen gekocht. Daarnaast via Ali ook een verwarmd vest wat via een powerbank werkt.
Hvv is ook lekker in het voor en najaar als het net wat frisser is en je dunnere handschoenen hebt.
Op mijn CBR gaat ook binnenkort hvv.
 
Op mijn eerste motor zaten ze niet. Met echt koude winterritten legde ik bij een stop vaak even de handen op het motorblok, waren ze weer eventjes warm. Sowieso had ik dan vaak de dikke winterhandschoenen aan. Ik heb tegenwoordig de Oxford-variant op de Strom zitten (zat er al op toen ik hem kocht), en nu het kouder word heb ik ook de handkappen er maar weer opgezet. Het is voor mij een beetje hetzelfde als airco in de auto vroeger, toen ik het niet had miste ik het niet/dacht ik het nooit nodig te hebben, tegenwoordig zou ik niet meer zonder willen. Ik rij nu in principe het hele jaar met mijn zomerhandschoenen; die zijn dunner en geven dus meer feeling aan het stuur, en tegelijkertijd blijven de handjes lekker warm door de verwarming en de sterk afgenomen luchtstroom vanwege de handkappen. Wintervoering in het pak ritsen en gaan!
 
Hoi Elvie, welke handvatverwarming heb je dan? Ik kan niet vinden welke dunner zijn.
Ze zijn erop gezet bij MP Rockanje. Ik kan op de bon helaas niet zien welke. 82,60 excl BTW.
En geen geen kastje op je stuur. Aan/uit schakelaartje zit verwerkt in het handvat. Dat vind ik er wel mooier uit zien.
 
Dikke handschoenen werken niet echt goed vind ik. Daardoor kan je de handvatten nauwelijks goed vasthouden en de kou kruipt er iets langzamer toch via je vingertoppen in. Het vertraagd het alleen een beetje.

Daarom handvat verwarming. Gebruik daarnaast een GTX handschoen met leer op mijn handpalm. Kunststof handschoen wordt misschien iets te heet....geen idee of dat je handschoen wel / niet beschadigd...
 
Tot nu toe, 27 november, gewoon met mijn zomerhandschoenen gereden. Wordt het kouder dan heb ik nog mid-season (lente/herfst) en zelfs winterhandschoenen liggen.
Winterhandschoenen zijn overigens te koop wegens "bijna nooit gedragen".
 
Dikke handschoenen werken niet echt goed vind ik. Daardoor kan je de handvatten nauwelijks goed vasthouden en de kou kruipt er iets langzamer toch via je vingertoppen in. Het vertraagd het alleen een beetje.

Daarom handvat verwarming. Gebruik daarnaast een GTX handschoen met leer op mijn handpalm. Kunststof handschoen wordt misschien iets te heet....geen idee of dat je handschoen wel / niet beschadigd...
HVW en Goretex samen dat werkt niet. Het vocht wat er is gaat 'de verkeerde kant' op.
Richting van (micro) druppels gaat altijd van warm naar koud.
Maw als HVW op aan staat gaan de druppels in de goretex van een nat heet handvat naar binnen op 'koude' hand.
Hierover is (ook hier op MF) al vaak genoeg gesproken.
 
Wat ik er op gebouwd heb , Oxford verwarmde handvaten en verwarmde handschoenen.
De Oxford rechtstreeks op de accu aangesloten.
De Oxford controller meestal op 50% ingeschakeld.
Handschoen van Gerbing ook via kabel op de accu en stand 1.
Superrrrrr.

Dit vind ik ook
 
1606508478715.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan