Nieuwe ketting (en tandwielen) kan ook en lijkt me wat veiliger
Bij 50.000 km met de ketting waren er schakels die moeilijk gingen draaien.
Er was echter geen speling en ook geen lengte toename.
Omdat de ketting dan ook nog niet versleten was
heb ik bedacht om de draaipunten op een andere plek te belasten
door de ketting om te draaien .
Zowel in richting als binnenste buiten.
Nu bij 57.000 zijn de harde stukken verdwenen
Veil jy ook profiel in je banden wanneer ze op zijn
sorry, kon het ff nie laten
btw, ik kan er niet over oordelen hoe die ketting is, maar wanneer je de ketting van het achterste tandwiel kan trekken (3/4 mm), dan is ie aardig versleten, en wanneer de tandwielen haaientanden zijn geworden ook, ook als je de ketting kan "wringen" en als er ongelijklopende stukken inzitten is ie aardig versleten.
Is dit allemaal niet zo, dan heb ik nix gezegd
Ja, op een veiling....Veil jy ook profiel in je banden wanneer ze op zijn
Iemand die 57.000 km met een ketting doet lacht om een cardanHoe moet dat met een cardan
Sja, hoeveel vet zou je nog mogen verwachten in een ketting van 57.000 km? Als het een o-ring is die niet permanent gesmeerd wordt met dunne olie dan zorgt vuil er wel voor dat de o-ringen al binnen 10.000 km aangetast beginnen te raken. X-ring is al een stuk sterker, maar ook dan is 57.000 wel extreem.Als dit een sealed ketting is...Je krijgt harde stukken in de ketting als je vet tussen de pen en de bus is gelopen, als het goed is houd je o-ring dit tegen. Zo niet, kan je straks wel eens met een gebroken ketting staan...
Als er geen speling op de schakels zit, de rollers goed zijn, tandwielen nog goed zijn... waarom niet? Volgens mij is het een heel aardig idee.
Ik meet de lengte tussen een aantal schakelsSja, hoeveel vet zou je nog mogen verwachten in een ketting van 57.000 km? Als het een o-ring is die niet permanent gesmeerd wordt met dunne olie dan zorgt vuil er wel voor dat de o-ringen al binnen 10.000 km aangetast beginnen te raken. X-ring is al een stuk sterker, maar ook dan is 57.000 wel extreem.
Aan de andere kant, wel fascinerend dat-ie nog niet opgerekt zou zijn, hoe is dat mogelijk en hoe weet je dat zo zeker? Onder trekbelastng naast een nieuwe gehouden?
Ik meet de lengte van een aantal schakels
en vergelijk ze met de meting van het vorige jaar.
Bovendien is de ketting bij achtertandwiel
nog geen milimeter naar achter te trekken.
...
Ik meet de lengte tussen een aantal schakels
en vergelijk ze met de meting van het vorige jaar.
Bovendien is de ketting bij het achtertandwiel
nog geen milimeter naar achter te trekken.
Bij 50.000 km met de ketting waren er schakels die moeilijk gingen draaien.
Er was echter geen speling en ook geen lengte toename.
Omdat de ketting dan ook nog niet versleten was
heb ik bedacht om de draaipunten op een andere plek te belasten
door de ketting om te draaien .
Zowel in richting als binnenste buiten.
Nu bij 57.000 zijn de harde stukken verdwenen