Als er “genoeg” bpm betaald is dan was jouw motor dus geen wrak. Die Amerikanen documenteren alles wel goed en er zullen zelfs foto’s zijn hoe die het land is ingekomen/ bij hun is uitgevoerd.Dat is inderdaad wel waar hij hoeft daar niet op de hoogt van geweest zijn, maar de juredisch advies zei wel als het iets gemakkelijk te ondervinden was zal de rechtzaak zeggen dat ik in fout ben, maar als het bv is dat ik grote sommen erna moest betalen of ervoor om hier achter te komen krijg ik wel gelijk, grote sommen zijn dan dat ik 20 euro moest betalen voor een vin checkup, 80 euro voor een homologatie dienst en 200 euro aan harley garages om uiteindelijk geen Coc te kriijgen, ik vroeg me af of het zou werken moest ik een Coc laten kopieren van een andere road king en de vin laten aanpassen op het document en zo laten inschrijven maar dat is dan wel illegaal
Hier zitten techneuten en advocaten.Sorry maar dan zit je hier verkeerd. Hier zitten techneuten, geen advocaten.
Ik snap niet hoe dit een antwoord is op mijn bericht maargoed, zal aan mij liggenhet lijkt me gewoon dat precies heel nederland graag illegale zaken doen als een nieuwe frame erop zetten met vervalste documenten, of het onder een ander schuiven en dergelijke, 1 iemand stuurt me de hele informatie over een andere road king met info en verwacht dan dat ik daarme kan gaan en de mijne kan inschrijven.. hier in belgie werkt dat niet zo,er zou zeker wel iemand moeten zijn dat dit heeft meegemaakt
Deze koop is wellicht via de rechter te ontbinden als je daartoe de juiste argumenten aanvoert en de rechter meekrijgt en als topicstarter er niet uitkomt met de verkoper.Ik ben bang dat een verkoop tussen 2 particulieren niet meer ongedaan gemaakt kan worden.
De enige oplossing is kijken of je hem weer kan verkopen aan een nederlander.
Of volledig in onderdelen en hopen dat je er het geld weer uit krijgt
Alles is onderhand al gezegd.het lijkt me gewoon dat precies heel nederland graag illegale zaken doen als een nieuwe frame erop zetten met vervalste documenten, of het onder een ander schuiven en dergelijke, 1 iemand stuurt me de hele informatie over een andere road king met info en verwacht dan dat ik daarme kan gaan en de mijne kan inschrijven.. hier in belgie werkt dat niet zo,er zou zeker wel iemand moeten zijn dat dit heeft meegemaakt
ik wil dit wel allemaal doen, maar omdat het een amerikaanse salvage import was, kan ik nergens een officieel document krijgen van de coc, wat je ook post het kan gewoon niet, motor was als salvage verklaard in amerika, voor 1HD1 motoren hebben ze geen Coc attesten daarom doen ze nu alle motoren 5HDTs wil niet het werk van hebben om de Harley alsnog in België ingeschreven te krijgen.
Het Europese toelating nummer heb ik hier al gepost en in 1 van zijn postings staat geschreven dat hij ervoor moet zorgen dat er een officiële verklaring van een onafhankelijke instantie of bedrijf moet komen waarin staat dat het frame conform de maatvoering van Harley is.
Dit wil hij allemaal niet doen en wil alleen zijn geld terug
De Belgische bureaucratie kun je de verkoper niet verwijten.Mijn probleem is da ik hem op geen enkel manier kan inschrijven, en dat hij erover loog dat de motor perfect was, terwijl wie weet wat ze allemaal hebben gedaan met de motor..
Bent u een advocaat of iemand gespecialiseerd hierin? want ik kan u een seriueze vraag stellenDe Belgische bureaucratie kun je de verkoper niet verwijten.
Dat 'de motor perfect was', is vatbaar voor interpretatie. Als ie netjes gerepareerd is na een schade, is die motor gewoon netjes. Als ie prima loopt en rijdt en geen achterstallig onderhoudt heeft, is die motor gewoon netjes.
Maar waarom een al meer dan 10 jaar in Nederland gekentekend voertuig niet klakkeloos in België op kenteken gezet wordt verbaast me. Je hebt de Nederlandse papieren toch die 1 op 1 overgenomen kunnen worden.
Iets met EU-wetgeving ofzo.
Maar wel een retestrakke Harley!
Dit hele topic maakt gelijk duidelijk dat 1 europa, 1 grote farcade is en ook de reden waarom ik geen motor, auto, boot of ander kentekenplichtig voertuig aan iemand uit Belgie verkoop.
Ik zou zeggen het nederlandse kenteken / export bewijsis er misschien een kans dat ik een document kan krijgen van de RDW dat deze is gekeurd en daarme naar de DIV ga?
Nee, dat ben ik niet.Bent u een advocaat of iemand gespecialiseerd hierin? want ik kan u een seriueze vraag stellen
hallo, ik heb al gevraagd aan 2 harley dealers voor deze document, ze zeggen dat het niet te verkrijgen is omdat het eeb 1HD is, deze zijn gemaakt volgens de amerikaanse normen en niet europees.. dus dat is een verloren zaakEen coc attest is hetzelfde als een cvo wat dus het Europese toelating nummer is.
Deze wordt afgegeven voor de complete productie serie. Niet per voertuig.
Neem nu gewoon contact op met Harley België of Nederland en laat je helpen.
En het gaat je sowieso extra geld en tijd kosten
hey, ik heb al 2 motors gekocht uit nederland zonder probleem, ik kan niet weten dat er zo veel word gespeeld met harleys, zoals je ziet staat er niets over een goedkeurings nummer, maar die is dus wel blijkbaar verplicht nodig. Normaal gezien dacht ik dat ik zoals gewoonlijk de motor kon inschrijven, ik heb zelf ook een eigen garage, gewon voor reparaties wel en ik verkoop mijn eigen scooter merk uit china, die kan ik zelf laten homologeren maar de harley nietAls ik hier zo lees ben je een compleet verkeerd pad ingeslagen met je invoer.
Een bromfiets, motorfiets of speedpedelec overbrengen van een EU…
Misschien heeft @Martell nog wel iets nuttigs te zeggen? Weet veel van Harley en zit in België.
hallo, ik heb al gevraagd aan 2 harley dealers voor deze document, ze zeggen dat het niet te verkrijgen is omdat het eeb 1HD is, deze zijn gemaakt volgens de amerikaanse normen en niet europees.. dus dat is een verloren zaak
ik ben ondertussen ook 24u bezig met al dees gedoe, het probleem is elke ingeschreven harley hier start met een 5HD en niet een 1HD zoalng ik het weet, en ook de op de CoC attest staat altijd de Vin nummer, als deze niet overeenkomt met de mijne kunnen ze me beschuldigen met valse papieren. En ook hoe kan ik zo een persoon vinden...Iemand zoeken met een in België toegelaten road king van hetzelfde bouwjaar en deze ter vergelijking mee nemen naar de voertuig toelating instantie?
Ik gaf het niet zo snel op.
HEY, zeer bedankt ik zal het eens proberen, hopelijk lukt hetGoed nog ff verder gezocht voor je.
Zie volgende link
Verklaring typegoedkeurings- gegevens | VWE
Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, is dezelfde dag gemaild naar jou!www.vwe.nl
Daar kun je een coc/cvo aanvragen.
Hey ik heb het zonet bekeken maar dit is blijkbaar voor auto's plus het vraagt de nummerplaat, ik kan normaal gezien nog de oude invoeren, maar het gaat ervan uit dat ik in nederland woon maar dat is niet.. hoe zou ik dit kunnen oplossenGoed nog ff verder gezocht voor je.
Zie volgende link
Verklaring typegoedkeurings- gegevens | VWE
Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, is dezelfde dag gemaild naar jou!www.vwe.nl
Daar kun je een coc/cvo aanvragen.
Nee, of jij moet de enige ambtenaar kennen die zin heeft in werken. Waarom zullen die zover terug gaan in de historie van een voertuig als ze al een EU kenteken onder de neus geschoven krijgen?Dus normaal val je onder punt 2, maar die 'salvage' steekt stokken in de wielen?