Ja ja, ik ben weer terug van het iberische schiereiland, ff 7500Km rondgetuft met het Guzzi span.
Ondertussen zijn er weer vorderingen op het goebied van de HD
van de week is de achterbrug er weer in gezet plus twee nieuwe schokbrekers, deze laatste zijn 30mm korter dan stock.
Verder heb ik gisteren de balhoofdplaten opgehaald en het stuur (dragbar), deze heb ik laten maken bij L&L.
De voorvork wordt iets breder maar beslist geen wideglide (vind ik niet mooi), 200mm is vergelijkbaar met een gemiddelde Honda en toch wat breder dan een Sportster.
Ik ben nog op zoek naar vorkpoten van 39mm die geschikt zijn voor dubbele schijfremmen, het mag ook bijvoorbeeld van een Honda GL1100 zijn (harley onderpoten zijn erg duur). Of zou het een idee zijn om aan de bestaande onderpoten een paar beugels te (laten) lassen zodat er meteen Brembos op kunnen?
Nu het motorblok.
Het is een 883 Evo blok maar vanaf het moment dat ik hem kocht werd er beweerd dat er een 1200kit op is gezet, de enige manier om erachter te komen of het zo is openmaken en opmeten. Feit is dat het blok waarschijnlijk altijd te heet werd en daardoor bougies vrat (verbruik ca 1 set per 300Km), aanvankelijk werd gedacht aan te schrale afstelling (motor liep 1 op 27 bij 100km/h) en er werd een S&S carb opgezet. De oude carburateur had geen accelleratie pomp en dat was volgens de locale HD specialist een nadeel, ook is de ontsteking helemaal nagekeken en zijn er beter bobines opgezet in combinatie met puntjes. Na deze aanpassingen liep de motor wel wat beter en nam het bougies verbruik wat af maar bleef toch een probleem.
Ik kan me voorstellen dat een aanpassing zoals ombouw naar 1200 gevolgen kan hebben, wellicht moet je ook nokkenas en kleppen aanpassen om er alles uit te halen. Is het niet aangepast en het blok nog steeds 883 dan wil ik zelf de 1200 ombouw doen, welke kit is het beste? Ik wil dan de prestaties naar Buell nivo brengen of een enid in die richting, dat is ergens tussen de 80 en 100Pk
Ik heb al een Supertrapp 2in1 uitlaat, ook de carburateur is geschikt voor 1200 (S&S type E) Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat er ondeskundig geknoeid is, misschien wel in de VS. De motor is af fabriek geleverd volgens California specs (strenge milieu eisen), en daarna in NL ingevoerd.
Als je genoeg bougies bij je hebt dan valt er bestw el leuk mee te rijden, genoeg power en nagenoeg geen olieverbruik.