hee roger,constant vacuum carburateurs toch ?? ..hoeveel toeren gaat hij maken ?? aanzuigen van valse lucht kan ook een oorzaak zijn.
kan je omschrijven hoe het sneller lopen begint ?? bij stoplicht of als je abrupt je gas loslaat bvb ???
(ps 500T blok loopt inmiddels !! zij het op een motorsteun...maar hij doet het !!) had het blok niet geprobeerd toen hij nog in het frame zat..
dat doet die meestal als ik ff gereden heb ,dan is het blok ook goed warm.Als je start loopt hij normaal neem ik aan.
Dan gaat hij meer toeren draaien als hij warmer wordt. Is dat na 2 minuten of na een half uur. Hoeveel toeren gaat hij dan ongeveer draaien.
Daar heb ik met m'n XJ nou ook last van.dat doet die meestal als ik ff gereden heb ,dan is het blok ook goed warm.
weet je wat ook gek is bij dat blok als ik de koppeling iets op laat komen gaat hij wel ineens terug naar de normale toerenDaar heb ik met m'n XJ nou ook last van.
Heb de inlaatrubbers al gechecked met remreiniger, geen toerentalverhoging dus lijken me okay (als ze nu niet zijn opgevreten door de remreiniger tenminste)
Heb ook al eens gesynchroniseerd maar aangezien ik een Yamaha met YICS heb en niet het specifieke YICS-tooltje, zou dat misschien nog wat nauwkeuriger kunnen.
Kleppen zijn gesteld en de carbs hebben bij NitroMax in de ultrasoon gelegen.
Weet het verder ook niet meer
Daar heb ik met m'n XJ nou ook last van.
Heb de inlaatrubbers al gechecked met remreiniger, geen toerentalverhoging dus lijken me okay (als ze nu niet zijn opgevreten door de remreiniger tenminste)
Heb ook al eens gesynchroniseerd maar aangezien ik een Yamaha met YICS heb en niet het specifieke YICS-tooltje, zou dat misschien nog wat nauwkeuriger kunnen.
Kleppen zijn gesteld en de carbs hebben bij NitroMax in de ultrasoon gelegen.
Weet het verder ook niet meer
Dat heb ik inderdaad ook, alleen zonder belasting begint het toerental te jagen maar ook als ik rij en ik laat het gas los dan kachelt m'n motor vrolijk door (luxe hoor, cruisecontrol op een brik uit '81)weet je wat ook gek is bij dat blok als ik de koppeling iets op laat komen gaat hij wel ineens terug naar de normale toeren
ik weet niet of de sproeier bezetting is veranderd heb de motor zo gekochtje hebt er van die imi- luchtfilters op zitten, heb je de sproeierbezetting ook aangepast? en als ie kous id, heb je dan de choke vol open , of gedeeltelijk?
Ik denk bijvoorbeeld aan een te arm mengsel als ie warm is, en de choke niet meer gebruikt wordt.
Dat kan in kombinatie met bijvoorbeeld versleten gasnaalden waardoor er benzine aangezogen wordt als je het niet wilt, leiden tot hogere "stationaire" toerentallen bij een warme motor.
succes iig,
Jos
nee dan blijft hij hoge toeren maken.en als je even snel gas geeft en weer los laat, loopt ie dan ook weer langzamer?
Dat klinkt als typisch valse lucht..nee dan blijft hij hoge toeren maken.
...
Dat klinkt als typisch valse lucht..
die gedachtee had ik zelf ook maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden wat daar op zou kunnen wijzen.Denk ik ook.
Ik heb een keer een motor gezien waar je bij elk inlaatrubber een voelermaatje 0,05mm of 0,1mm tussen het rubber en blok kon schuiven. Die motor reed nog wel, maar wel heel slecht stationair.
ga vandaag ff aan de gang met de checkupValse lucht kan op een paar manieren:
1) Slangklemmen van de carbs naar de inlaatrubbers niet goed aangedraait (uit ervaring, 2 maand mee rondgereden en vond al dat het vreemd liep)
2) Inlaatrubber is oud en poreus.
3) Overgang van inlaatrubber naar het blok lekt.
2 en 3 kun je controleren door er een vloeistof tegenaan te spuiten (liefst iets wat ook nog brand bv.: siliconenspray, remmenreiniger, kruipolie, WD40)). De vloeistof zal namelijk in de openingen trekken en aangezien vloeistof slechter door kleine openingen gaat dan lucht zal het tijdelijk voor een afdichting zorgen. Hierdoor word er meer lucht door de carb aangezogen en dus ook een ander mengsel gemaakt. Dit kun je horen door een verschil in toerental voor enkele seconden.
De vloeistof die je erop spuit word ook meeverbrand en zorgt dus ook voor een verandering in mengesel & toerental.
Werkt als volgt:
1) Motor warmrijden.
2) Op middenbok zetten.
3) Alle inlaat rubbers 1 voor 1 onderspuiten met siliconenspray (rondom: onderkant, binnenkant). Goed luisteren of je een verandering hoort en pas als je helemaal zeker bent verder gaan met de volgende.
Poreuse rubbers kun je alleen vervangen (krijg je volgens mij nooit meer goed) en lekkende rubbers kun je loshalen en opnieuw monteren met een beetje vloeibare pakking tussen het rubber en het blok.