Heb je een motor of niet

Motor???

  • Minstens 1

    Stemmen: 352 97,0%
  • Nee

    Stemmen: 15 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    363
Ik heb heel lang geen motor gehad en er af en toe een gehuurd. Dat had te maken met budget en stallingsmogelijkheden. Sinds ik die 2 in voldoende mate heb, gaat er niets boven bezit van een eigen motorfiets. Sindsdien rijd ik 4000 a 7000 km per jaar (ook in de winter, tenzij het glad is).
 
Ah Facebook, daar doe ik niet aan.
Ik krijg iets van besloten groep te zien.
Daar kun je heel goedkoop motoren kopen bij de groepen motoren tot 750 euro of tot 1000, 1500 euro .
Stukken goedkoper dan MP etc .

Al diverse gekocht en opgeknapt en weer verkocht . (Voor mij is het hobby )
 
Dat is een bericht van mij. Maar als je het wil lezen kan ik het ook in een PB naar jou sturen.😉
Graag, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gelopen is en waarom het maar niet wou lukken.
Heb je in juli gesproken in Lelystad toen jouw motor helaas was afgekeurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar kun je heel goedkoop motoren kopen bij de groepen motoren tot 750 euro of tot 1000, 1500 euro .
Stukken goedkoper dan MP etc .

Al diverse gekocht en opgeknapt en weer verkocht . (Voor mij is het hobby )
Die verkoophoeken zijn dan ook het enigste wat ik mis daarvan.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Als het broem of zoem doet en meteen omflikkert zodra je het loslaat.
Als je een passagier naast je kunt hebben die in een soort van schoenendoos op een zeer vervelende manier geplaatst zijwiel met je meetrekt.
Al het bovenstaande met een bepaalde constructie snelheid. Ik dacht harder dan 45kmu.
telt dit kanon ook
dan heb ik er drie
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG-0221.jpg
    thumbnail_IMG-0221.jpg
    283,3 KB · Weergaven: 50
1. Ik heb een paar keer twee motoren te gelijk gehad, maar daar kreeg ik stress van. (Rijd ik de ene niet te weinig, straks wil die niet meer starten etc. etc.) Dus ik houd het bij 1 motorfiets.
Hier al enkele jaren drie recente injectie fietsen van hetzelfde merk met de propeller.
Ze doen het tot dusver :+ altijd, twee hebben een li-ion accu waaronder de superbike die stil staat van november tot april en het is zonder omkijken starten - lopen.

Soms rij ik dezelfde dag op alle drie.
Eentje in de ochtend 75 km naar een afspraak, de tweede naar Zandvoort voor twee korte circuitsessies en weer naar huis om vervolgens gelijk 70 kilometer te rijden met nummer drie en een duo (ophalen). :)
 
Laatst bewerkt:
1. Ik heb een paar keer twee motoren te gelijk gehad, maar daar kreeg ik stress van. (Rijd ik de ene niet te weinig, straks wil die niet meer starten etc. etc.) Dus ik houd het bij 1 motorfiets.
Ik heb ze beiden gewoon in orde, starten en rijden…..dus zeker geen stress, vind ik heerlijk omdat ze totaal verschillend zijn, Soepel rijdend vfr naar een hok van een motor…..:+

Overigens merk ik wel dat met dalende temperaturen ik minder goed rij op de 888, te stijf en minder ontspannen erop…..leeftijd hè, en Ik geef mezelf nog een jaar of 10…;)

BAB35098-8B84-40A3-A19C-F2820588B6EF.jpeg
 
Momenteel 6 maar ben bezig om wat uit te dunnen en vervolgens te upgraden 8-)
Ik heb er inmiddels nog maar 4.
Ik heb deze week één van mijn NX250's en mijn Transalp 600 'los' verkocht en vervolgens mijn Pan European ingeruild op een KTM 990 Adventure.

Het is wel lekker om méér dan 1 motor te hebben maar het kan ook wel aardig wat met zich mee brengen qua onderhoud etc. Met minder motoren is het overzichtelijker. Ik zal niet zeggen dat ik er stress van kreeg maar ik voelde wel wat druk om alle projecten af te ronden enzovoorts. En je moet er maar ruimte en budget voor hebben.

Nu ik de KTM heb, heb ik eigenlijk ook geen nut meer voor de Transalp 650 maar mijn oudste zoon is er verliefd op geworden en wil 'm gaan gebruiken zodra hij dat kan. Dus dan houd ik die maar even.

De NX250 is voorlopig te leuk en te licht om weg te doen dus die blijft ook nog.

En de Beta Rev3 270 is een trialmotor en die gebruik ik ook regelmatig.
 
Als ik de reacties zo lees zou het een leukere poll zijn om te kijken wie 'slechts één' motor heeft :P Men houdt er hele collecties op na.

Moest ik ook even denken aan die lawaaigroep die denkt dat als er ((aantal)) motoren geregistreerd staan met kenteken in Nederland dat ze ook allemaal individueel bereden worden elk weekend... _O-
 
Als ik de reacties zo lees zou het een leukere poll zijn om te kijken wie 'slechts één' motor heeft :P Men houdt er hele collecties op na.

Moest ik ook even denken aan die lawaaigroep die denkt dat als er ((aantal)) motoren geregistreerd staan met kenteken in Nederland dat ze ook allemaal individueel bereden worden elk weekend... _O-
Kies mij, kies mij, kies mij....

Ik heb er één 😏


Daar echte brommers niet mee geteld mogen worden, en anders heb ik toch wel dik 2😇
 
Als ik de reacties zo lees zou het een leukere poll zijn om te kijken wie 'slechts één' motor heeft :P Men houdt er hele collecties op na.

Moest ik ook even denken aan die lawaaigroep die denkt dat als er ((aantal)) motoren geregistreerd staan met kenteken in Nederland dat ze ook allemaal individueel bereden worden elk weekend... _O-
Bij mooi weer rol ik alles dat geen project is de stoep voor mijn huis op en ga ik met één voor één een stuk rijden *O*


Als ze nu op de stoep staan komt dat omdat ik ruimte nodig heb, in huis of in de tuin -O- B|
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
12 :t

Kom maar door met de lijst en foto's !

Ik heb er momenteel trouwens weer 5, heb een paar maanden geleden een Cagiva SST350 erbij gekocht:

 
kom er twee tekort,
maar ik mag er niet meer omdat ik anders in de garage mag gaan wonen..
🥳

maar één om mee te raggen (WR450),
de tweede omdat ik dacht, ik doe eens wat anders, (VT500)

MIS;
-een tweetakt (RD350yvps)
-motor om met m'n vrouw op rond te kunnen rijden
-één oudje, denk aan zo'n Oostblok boxer..
🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan