Hello Kitty on the road again

Oma maar eventjes wegsturen hier,
Hoe kan ik dit probleempje oplossen?
In ieder geval mooi dat je bent wezen sturen. *O*

Remmen ben ik bang dat de zuigertjes vast zitten. Rem blokjes en schijven die gaan niet heel hard achteruit van een tijdje stil staan.

De zuigertjes er een eindje uit knijpen en kijken hoe dat eruit ziet. En dan evt opkuisen en met remmen vet er weer in drukken.
 
In ieder geval mooi dat je bent wezen sturen. *O*

Remmen ben ik bang dat de zuigertjes vast zitten. Rem blokjes en schijven die gaan niet heel hard achteruit van een tijdje stil staan.

De zuigertjes er een eindje uit knijpen en kijken hoe dat eruit ziet. En dan evt opkuisen en met remmen vet er weer in drukken.


Moet ik dan dat hele remmen gedoe los maken van de schijf??
 
Moet ik dan dat hele remmen gedoe los maken van de schijf??
Jep. Twee boutjes los, blokjes er uit en dan met een tandenborstel en WD40 of diesel lekker schrobben. Jij hebt van die halve klauwen die over pennen glijden. Die pennen moeten ook weer gangbaar gemaakt. Kost allemaal niets, lekker op een krukje in het zonnetje.
 
Ja, remklauwen loshalen van de vorkpoten ( 2 bouten ), stuk voor stuk doen, niet allebei tegelijk (voor de beginner ;) )
Als de klauw niet makkelijk van de schijf komt zit er waarschijnlijk een ingesleten rand in de schijf, beetje -voorzichtig- "wrikken" en dan komt'ie er wel af.
Plankje tussen de remblokjes en dan de remhendel inknijpen zodat de remcilinders wat naar buitenkomen ( plankje om te voorkomen dat ze er te ver uitkomen en eruit vallen :o )
Remcilinders schoonmaken ( vaak wel lastig om er goed bij te komen ) met borsteltje en héél eventueel heel fijne staalwol ( héél fijne zoals 00 ) en dan WD 40 ofzo erop. Let goed op dat dat niet op de remblokken komt !!!. Ik doe dat eerst met de klauw op de ene kant, laat het inwerken en wrijf de meeste WD40 eraf , draai dan de klauw om en doe de andere kant, zodat het niet overloopt van de ene naar de andere kant en overal op en in de klauw komt.
Remhendel inknijpen en met de plank een beetje wrikken zodat de cilinders er weer in gaan. Paar keer herhalen totdat ze weer makkelijk bewegen.
Remcilinders in de klauw drukken zodat de klauw weer over de schijf gaat, alles goed vastzetten en de andere kant doen.

Laat tijdens de werkzaamheden de klauw niet aan de remslang hangen maar ondersteun hem altijd.

NIET VERGETEN NA MONTAGE VAN BEIDE KLAUWEN EERST EEN PAAR KEER DE REMHENDEL IN TE KNIJPEN TOT DE REMBLOKJES WEER TEGEN DE SCHIJF AAN ZITTEN !!

Denk dat ik alles gehad heb,iemand nog aanvullingen ?
 
Als je de zuiger te ver naar buiten perst of ze er uit laat komen moet je het systeem opnieuw vullen en ontluchten. Ik zou van de rempomp afblijven.
Grote kans dat opkuisen van de glijpennen al voldoende is.
 
Vandaar het plankje ertussen en per kant werken ;)

Glijpennen was ik inderdaad vergeten te noemen ja.

Als je die eruit haalt komen de blokjes er ook uit, moet je van tevoren goed kijken hoe de "klemveer" er bovenlangs precies in zit anders krijg je het niet meer goed in elkaar.
Als de blokjes eruit zijn kun je wel weer makkelijker overal bij ;)

Ik ken de Goldwing remklauwen natuurlijk niet exact qua type maar de meeste klauwen werken hetzelfde.

~[edit] Of bedoel jij de glijpennen waar de klauw op heen en weer schuift Halflive ? Ik had het hierboven over de pennen die de blokjes in de klauw houden. ~[edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan