Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De aansluitingen zijn misschien anders. Ik zie dat deze op het plaatje aan de achterkant een bevestigingsoog heeft, de GW heeft dat precies aan de andere kant.
"even"
Ik lees op het net een paar opties.
1. De motor draait zwaar, dat kan ik me niet voorstellen.
2. te lang doorstarten, misschien?
3. plakkend relais, waardoor de motor onderweg ingrijpt, misschien?
4. vervuiling, waardoor de startmotor zichzelf verbrand, niet onmogelijk.
Maar die Amerikaan waar ik eerder naar linkte vond het ook heel belangrijk om de planeetwielen zwaar in het vet te zetten, misschien gaat dat wel zwaar.
The following article submitted by Chris Olson on February 25, 1999
Subject: Sluggish Starter Motor
Electric motors are designed to develop a fairly constant amount of torque over a fairly broad voltage range. The DC starting motor used on the GoldWing will develop fairly constant torque on a voltage range of 10.2 to 14.5 VDC. If you are experiencing sluggish starter operation, and premature brush/commutator failure, 9 times out of 10 the culprit is severely eroded contacts in the starter relay. A solid electrical path is not established between the battery and starter motor contacts in the relay, which causes a severe voltage drop to the motor. Low voltage results in excessively high ampere draw (at the motor), which will cause sluggish operation, overheating, and heavy arcing at the brushes. If you are sure your battery is in good condition, and all connections are clean and tight, and the starter just doesn't last as long as it should - check the relay.
The following article submitted by Chris Olson on February 25, 1999
Subject: Overhaul of Starter Relay
If you are mechanically inclined, the GoldWing's starter relay can be overhauled as follows. Disconnect the negative lead on the battery. Disconnect the positive and starter motor leads at the relay, and the plastic multi-terminal connector. Remove the relay from the bike. Open the main fuse cover, loosen the fuse retaining screws and remove the fuse. Remove the plastic relay cover. Remove the two screws that retain the contact head to the coil body. Using a pencil soldering iron, and being very careful not to melt the plastic on the contact head, unsolder the coil leads and separate the two halves. You will note the relay is made up of an electromagnetic coil, plunger, copper alloy contact disc, return spring, and two copper alloy terminal studs. The head of the starter motor stud will always be more worn than the battery stud. I recommend switching positions of the two studs upon reassembly. Remove the studs, and dress the heads with a mill file to remove the area where the stud is worn/burned away. If it is necessary to remove more than .030" of material from the head, go to a rebuilder or auto parts store and install new studs. When milling the heads make sure both stud heads are within .010" of each other for thickness. Do not attempt to remove all the pitted areas on the starter motor stud - it will get too thin. Also dress the disc with the file to remove eroded areas and make the contact surfaces flat again. If the plunger is rusted/corroded, polish it with steel wool and lube this part with WD-40 when reassembling. DO NOT use any type of grease. Reassembly is the reverse of the disassembly procedure and should be obvious. There is an o-ring between the coil body and contact head. Make sure this seal is in good shape when you reassemble. A starter relay rebuilt in this fashion will last as long as a new one, if you have to replace the studs, you'll only have about $2.50 invested along with some time. There is absolutely no reason to replace the relay with a new one except in situations where the electromagnetic coil fails.
Omdat Uli al verscheidene startmotoren verbrand heeft lijkt het me zinnig om naar het relais te kijken.
Als hij eenmaal slecht begint te trekken gaat de startmotor natuurlijk ook inbranden.
Misschien is er meer mogelijk, laten we alle opties maar nalopen.
Zit er in zwaar transport misschien een 12v 120A relais?
Ah, je bedoeld met zwaar transport min werkgever.
Daar is alles 24 volt.
Ik ben vanmiddag lekker een stuk wezen
Heerlijk uitgewaaid.
Ik ben vanmiddag lekker een stuk wezen
Heerlijk uitgewaaid.
Vraagje: als ik van benzine naar gas wil, moet ik dan eerst
in de tussenstand wachten tot hij begint te stotteren en
dan naar gas?
En andersom moet ik dan eerst de leiding leeg rijden en
dan naar gas??
Van benzine naar gas, tussenstand tot hij inhoudt, en dan door naar gas.
Van gas naar benzine, mag in één keer. Het gas stopt meteen.
Ik ben vanmiddag lekker een stuk wezen
Heerlijk uitgewaaid.
Ik ben vanmiddag lekker een stuk wezen
Heerlijk uitgewaaid.
Vraagje: als ik van benzine naar gas wil, moet ik dan eerst
in de tussenstand wachten tot hij begint te stotteren en
dan naar gas?
En andersom moet ik dan eerst de leiding leeg rijden en
dan naar gas??