Hello Kitty on the road again

Ik heb vandaag nog een keer geprobeerd om te starten
met een volle accu. Maar ik hoorde 1 keer 'klik' en daarna
helemaal niets meer. :N
Het is dat het kreng te zwaar is om te duwen, maar anders
ging hij zo naar de fam. Onderwater. :(
 
We zijn vanmiddag bij Hello Kitty langsgeweest. Ik heb stelselmatig geprobeerd delen te overbruggen. Eerst het startrelais. Dat is heel gek als je een dikke vonk verwacht en er gebeurt niets :?
Accu aan de lader, helemaal barstensvol.
Met een dik stuk snoer massa gemaakt, direct van de accu naar de startmotor, niets. -O-
Met een dik stuk snoer van de plus, direct naar de aansluiting van de startmotor, niets -O-
Voor mij blijft dan over dat er in de startmotor een onderbreking zit.
Ik ben aan het slopen geslagen. Draad los, startmotor los. Dat is zo gebeurt. Maar de startmotor kan er alleen uit als de uitlaatbocht los is. En daar zitten korte moertjes in de wartel. Mooi dat ik geen dopje of pijpsleuteltje heb dat dun genoeg is om daarin te komen. Geen wartel los, geen startmotor eruit. |(
Volgens Hello Kitty wist Ootje nog een manier om bij die moertjes te komen, anders moeten we een dopje dunner slijpen.
We wachten even op Ootje.
 
We zijn vanmiddag bij Hello Kitty langsgeweest. Ik heb stelselmatig geprobeerd delen te overbruggen. Eerst het startrelais. Dat is heel gek als je een dikke vonk verwacht en er gebeurt niets :?
Accu aan de lader, helemaal barstensvol.
Met een dik stuk snoer massa gemaakt, direct van de accu naar de startmotor, niets. -O-
Met een dik stuk snoer van de plus, direct naar de aansluiting van de startmotor, niets -O-
Voor mij blijft dan over dat er in de startmotor een onderbreking zit.
Ik ben aan het slopen geslagen. Draad los, startmotor los. Dat is zo gebeurt. Maar de startmotor kan er alleen uit als de uitlaatbocht los is. En daar zitten korte moertjes in de wartel. Mooi dat ik geen dopje of pijpsleuteltje heb dat dun genoeg is om daarin te komen. Geen wartel los, geen startmotor eruit. |(
Volgens Hello Kitty wist Ootje nog een manier om bij die moertjes te komen, anders moeten we een dopje dunner slijpen.
We wachten even op Ootje.


Weet ootje ook al dat je op hem wacht??

:P
 
Ootje schijnt deze weken met gezin in een vakantieparadijs te zitten. Ik weet zeker dat hij hier meekijkt als hij weer terug is. Anders weet die narrige Laverda rijder misschien wel iets, de wonderen zijn de wereld niet uit.
 
Ootje schijnt deze weken met gezin in een vakantieparadijs te zitten.

Jep, het zelfde vakantieparadijs als jij: het heet 't leven

Wat je vakantie noemt: van vrijdag 8.30 tot zaterdag 21.00 wakker geweest en ondertussen als verkeersjoker een estafette-hardloop wedstrijd over 180 km. helpen begeleiden tussen Nijmegen en Enschede.
Dus net terug en dwarsaf ;)
Wel genoten *D

Halflive: thanks voor de analyse; ik geef me gewonnen, het lijkt erop dat de startmotor idd. stuk is.
't Probleem is niet zo erg groot: achterin het Oot-span rijdt een uit bits en pices samengestelde startmotor mee. Deze is uit Meneemblikse overtollige meuk samengesteld.

Vorige keer heb ik de startmotor van mijn reserveblok geschroefd en op het Kittyspan gezet. Daar het mijn reserve was dacht ik: laat Kitty er maar even van genieten. Helaas te kort. -O-
Deze week heb ik vast wel een gaatje om de startmotor te monteren. (Ik zal em eerst nog effe testen)
Die uitlaat is te demonteren met Meeneembliks gereedschap. Eerst snapte ik ook niet hoe, maar er is een trucje voor.

Toch wil ik er wel een voetnoot bij plaatsen: de uit restanten samengestelde startmotor is van abominabele kwaliteit: eigenlijk samengesteld uit schroot.
Het lijkt mij wijs om toch op zoek te gaan naar een andere startmotor. Ik denkt dat ie 't wel een tijdje doet, maar hoelang, geen idee.

Kitty: ik hoop dat je deze dag een beetje doorgekomen bent ;)
 
Deze week heb ik vast wel een gaatje om de startmotor te monteren. (Ik zal em eerst nog effe testen)
Die uitlaat is te demonteren met Meeneembliks gereedschap. Eerst snapte ik ook niet hoe, maar er is een trucje voor.

Toch wil ik er wel een voetnoot bij plaatsen: de uit restanten samengestelde startmotor is van abominabele kwaliteit: eigenlijk samengesteld uit schroot.
Het lijkt mij wijs om toch op zoek te gaan naar een andere startmotor. Ik denkt dat ie 't wel een tijdje doet, maar hoelang, geen idee.

Kitty: ik hoop dat je deze dag een beetje doorgekomen bent ;)

Dat zou mooi zijn, dan kan Kitty misschien nog rijden als het weer opknapt :}

Zou zo'n eerder genoemde revisieset wat zijn? Aan het huis en de wikkelingen zal niet snel wat mankeren. Als ik deze howto zo lees is het een rechtoe-rechtaan motortje dat met een schoonmaakbeurt, een lagertje en een setje koolborstels weer gelukkig gaat spinnen.

~[edit] reminder: repair kit 50 dollar HONDA MOTORCYCLE STARTER REPAIR KITS
 
Laatst bewerkt:
Ootje schijnt deze weken met gezin in een vakantieparadijs te zitten. Ik weet zeker dat hij hier meekijkt als hij weer terug is. Anders weet die narrige Laverda rijder misschien wel iets, de wonderen zijn de wereld niet uit.
Die Laverda rijder heeft heel andere prive zaken z'n hoofd en werkt van morgens vroeg tot s'avonds laat.... anders was ik allang ingesprongen richting Kitty zoals jullie mogen verwachten ;)
Helaas......het komt wel weer eens. In Juni of zo -O-
:P
 
Ja, Italiaanse snelheid ........











Potvolkoffie,

startmotor opgezocht, 12v eraan, niks.

Ik moet em gaan ontleden :/
 
Laatst bewerkt:
Zo, een tijd bezig geweest met de startmotor.
Om de ramen heel te houden ben ik er maar mee gestopt :(

Ik ga nu Ootmans dingen doen, anders is mw.Ootje teleurgesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan