HELLUP!! Ik moet 28 juni AVB examen doen!!!!!!!!!!

Wegrijden uit parkeervak: Geef een beetje gas (dat hij op één toon bromt) en laat je koppeling opkomen dat je hem voelt trekken. Als je genoeg gas geeft moet je alleen het volgende doen> Voordat je wegrijdt al naar links leunen, voorizchtig, en dan de koppeling SOEPEL laten opkomen terwijl je links mikt op de pion die dan een beetje links achter is voor je gevoel. Het enige enge is dat je al vrij snel leunt. Als je durft te leunen en dan het vermogen gebruiken om je weer recht te trekken, kom je in combinatie met naar de pion kijken wel goed uit.

Langzame slalom: gas op 1 constante houding, datie lekker bromt. Koppeling dat hij nét wel jou vooruit duwt. Ver vooruit kijken. Niet bang zijn dat het bij je lessen niet lukt: sterker nog, probeer maar wat geks (van die fouten leer je het best wat je wel/niet moet doen)

succes
 
In Anrhem, Gelredome....

Daar heb ik ook examen gedaan.
De mensen die het examen afleggen zijn wel relaxt. Ik deed 2x een oefening fout maar dat werd me gewoon normaal verteld zo van; het was net niet helemaal goed, doe het nog maar een keertje over.
Als je gestresst en zenuwachtig overkomt, merkt een examinator dat zeker wel.
 
Relax. Als je weg moet rijden uit dat parkeervak verziek je die oefening gewoon, de rest lukt wel en je hebt je examen gehaald. Geen reden tot paniek.

[me]ScubaRider heeft wel moeten wegrijden uit het parkeervak bij zijn examen. Ook langzame en snelle slalom, noodstop en remproef staan me nog bij.[/me]
 
Mijn AVB, in de juiste volgorde:

Stapvoets rijden
Langzame slalom
Lopend inparkeren
Snelle slalom
Uitwijkoefening
Normale stop
Noodstop

Et voila, papiertje binnen.

Erg schappelijk van die man om met stapvoets te beginnen. Had ik direct een langzame oefening gehaald waardoor ik mijn altijd mislukkende langzame slalom met vertrouwen tegemoet kon gaan.

Ik had dus een relaxte examinator maar er waren ook examinatoren die lagen te zeiken tegen een andere van, ja was niet helemaal wat ik wilde zien etc. Maar dan wel laten slagen.

Ik was zelf ook zenuwachtig maar na een paar goeie oefeningen ging het soepeltjes.

Ik wens je iig succes woensdag.......

Ik begin overigens ook steeds meer te beven naarmate de donderdag (AVD) er aan komt.
 
Hey monique, waar heb je les in Tiel? En van welke instructeur? Woon zelf in Tiel en heb daar les gehad van Roel bij Augustin.

Over dat examen hoef je je geen zorgen te maken, als je alles beheerst zoals je zegt komt het vanzelf goed. De meeste examinatoren stellen je ook wel gerust. Daarbij als je eenmaal een oefening gedaan hebt is de spanning eraf.
De oefeningen die ik moest doen waren voor zover ik me kan herinneren de volgende, maar het is al bijna 2 jaar geleden...
Langzame slalom
Noodstop (waar ik een noodstop van maakte + terugschakelen, dat was alleen maar een pluspunt)
Halve draai links
Halve draai rechts
Snelle slalom
Lopen met motor

Veel succes woensdag!!!
 
Ik ben morgen aan de beurt voor AVB, 15.30 uur. En 's ochtends vroeg moet ik m'n mannetje om 4.00 naar Schiphol brengen, dus ik kan heeeeeerlijk de hele dag stressen. Heb wel de kriebels nu, maar een beetje spanning doet juist wonderen en dan lever je juist een goede prestatie (maak ik mezelf wijs tenminste haha).
Succes voor iedereen die deze week op moet!!!
 
Hey monique, waar heb je les in Tiel? En van welke instructeur? Woon zelf in Tiel en heb daar les gehad van Roel bij Augustin.

Over dat examen hoef je je geen zorgen te maken, als je alles beheerst zoals je zegt komt het vanzelf goed. De meeste examinatoren stellen je ook wel gerust. Daarbij als je eenmaal een oefening gedaan hebt is de spanning eraf.
De oefeningen die ik moest doen waren voor zover ik me kan herinneren de volgende, maar het is al bijna 2 jaar geleden...
Langzame slalom
Noodstop (waar ik een noodstop van maakte + terugschakelen, dat was alleen maar een pluspunt)
Halve draai links
Halve draai rechts
Snelle slalom
Lopen met motor

Veel succes woensdag!!!

Ik les bij Richard van Eck. Ik heb les van Pascal.
Als ik aan woensdag denk krijg ik kriebels in m'n buik..... :r
 
Ik les bij Richard van Eck. Ik heb les van Pascal.
Als ik aan woensdag denk krijg ik kriebels in m'n buik..... :r
Gewoon zo rijdens, zoals je anders ook doet... je mag immers alles een keertje overdoen. Valt best mee joh, als je de kans hebt, misschien van te voren nog een paar oefeningen oefenen en er gewoon voor gaan.

mijn oefeningen:
- lopen met de motor en inparkeren (moest 2 keer, deed het opbokken te snel volgens examinator |( , hij stond toch :? )
- halve draai
- langzame slalom
- snelle slalom
- uitwijkoefening
- remproef
- noodstop (2x het slippende achterwiel was iets te extreem :+ , toen maar op aanraden van m'n instructeur noodstop zonder achterrem gedaan 8-) (ging tijdens lessen ook bijna altijd verkeerd))

zijn er geschikte gasten, die examinatoren hoor, ze begrijpen ook wel dat je zenuwachtig bent.

veel suc6 in ieder geval!!!
 
Gewoon je best doen en niet te onzeker van je zelf zijn dan haal je het heus wel.
En achteraf zeg je misschien wel heb ik me daar zo druk over gemaakt!
Dus veel succes 2van2 woensdag,met AVB :]
En laat je ons wel even weten dat je bent geslaagt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen zomer toen het 30 graden was mijn AVB moeten halen. Was niet echt relaxed rijden in volledige bepakking (verplicht). Kan je zeggen dat ik door de hitte niet helemaal helder was.

De eerste oefening, lopen met de motor aan de hand, moest ik twee keer doen omdat ik de bij het opbokken niet eerst zorgde beide poten van de bok de grond raakte.

Vervolgens kreeg ik het achtje en bij het insturen dacht ik (weet ook niet waarom) dat ik met de halve draai bezig was :) Wist het nog wel te corrigeren maar dat achtje mocht ook een keer over. Tweede keer had ik mijn kop er wel bij :)

Vanaf toen ging het wel goed, vooral omdat de 'snelle' oefeningen voor wat frisse lucht zorgden.


maar iig, moet het AVB niet al te moeilijk zijn. Je mag iedere oefening 2 keer doen en dan mag je geloof ik nog 2 oefeningen fout doen zolang ze maar niet in dezelfde groep zitten. Dus als je het achtje 2x verneukt heb je bij b.v. de halve draai nog 2 kansen.
 
Tanx voor alle succes wensen.
Ik hoor iedereen over de motor op de bok zetten. Is bij mij ook een probleem. Het lukt mij gewoon niet. Ik heb hierover contact gehad met het CBR en die zeiden dat als je een lichamelijke beperking hebt (daaronder geldt dus blijkbaar ook dat je weinig weegt, beetje klein bent, te weinig kracht hebt) je de motor op de zijstandaard mag zetten. Dit is ter beoordeling aan de examinator. Ik krijg andere motoren wel op de bok, maar de motor waarop ik mijn kunstjes het beste kan lukt het dus gewoon niet. Het is een Honda, misschien heeft dat er iets mee te maken??
Ik heb geprobeerd op een andere motor te lessen, maar daar kreeg ik plotseling allerlei andere foutjes tijdens de kunstjes...dus vandaar dat ik maar op de Honda ben blijven lessen.
Dus al met al nog steeds stress, stress, stress!! :? ;(
 
Hoi,

Maak je niet te druk zou ik zeggen. Als het tijdens de lessen lukt dan moet het op het examen ook wel lukken.

Ik had de volgende oefeningen:

wegrijden uit parkeervak (niet geoefend en niet gehaald :o ))
langzame slalom (tijdens lessen bijna nooit gelukt bij examen wel, pilonnen staan toch verder uit elkaar dan tijdens de lessen)
Noodstop
Precisiestop
Uitwijken
remproef met slalom (terug geschakeld naar z'n 1, achterwiel geblokkeerd maar
niet gevallen, tweede keer gewoon te langzaam gereden en gehaald)
O ja en parkeren (zijstandaard niet aanwezig?)

Twee bananen van te voren en je haalt het zeker :Y

Succes en laat nog even iets van je horen!
 
Tanx voor alle succes wensen.
Ik hoor iedereen over de motor op de bok zetten. Is bij mij ook een probleem. Het lukt mij gewoon niet. Ik heb hierover contact gehad met het CBR en die zeiden dat als je een lichamelijke beperking hebt (daaronder geldt dus blijkbaar ook dat je weinig weegt, beetje klein bent, te weinig kracht hebt) je de motor op de zijstandaard mag zetten. Dit is ter beoordeling aan de examinator. Ik krijg andere motoren wel op de bok, maar de motor waarop ik mijn kunstjes het beste kan lukt het dus gewoon niet. Het is een Honda, misschien heeft dat er iets mee te maken??
Ik heb geprobeerd op een andere motor te lessen, maar daar kreeg ik plotseling allerlei andere foutjes tijdens de kunstjes...dus vandaar dat ik maar op de Honda ben blijven lessen.
Dus al met al nog steeds stress, stress, stress!! :? ;(

Het is ook zeker een gedeelte techniek. Ik deed het eerst altijd puur op kracht dus letterlijk proberen de motor over de bok te gooien. Dat werkt wel op lichte motoren maar niet op de echt zware (tenzij je wel sterk genoeg bent). Mij lukte het iig wel makkelijk met een GS500 maar een bandit 600 was al een stuk zwaarder (ook een hogere bok).

De techniek die ik geleerd heb is dat je eerst de bok goed met beide poten op de grond moet zetten. Dan staat de motor dus al stabiel en kan hij in principe niet omvallen. Dus gewoon met je rechtervoet de bok uitklappen en dan even de motor goed recht op zijn bok zetten zonder echt kracht op de bok uit te oefenen. Met je rechterhand heb je dan de kont van de motor vast (zit altijd wel een beugel ofzo om hem vast te pakken).

Je kunt jezelf dan optillen door kracht uit te oefenen in je rechterarm en je rechterbeen (die op de bok staat). Je kunt mooi je lichaam en je linkerbeen gebruiken om in evenwicht te blijven. Over de motor (omvallen) hoef je je geen zorgen te maken zolang je niet te veel naar achter gaat hangen, hij staat immers al stabiel.

Als het goed is komt de motor dan vanzelf over de bok heen, zo niet dan kun je nog wat meer op de bok gaan hangen door je lichaam wat richting de kont van de motor te bewegen. Ik merkte iig dat het veel makkelijker werd om de motor te bokken op deze manier.
 
Laatst bewerkt:
Maak je je om andere dingen ook zo druk??? :N
Is nergens voor nodig, hou de gedachte vast van het eerste moment dat je op je eigen motor zit met een rijbewijs A in the pocket :Y
 
Maak je je om andere dingen ook zo druk??? :N
Is nergens voor nodig, hou de gedachte vast van het eerste moment dat je op je eigen motor zit met een rijbewijs A in the pocket :Y

Ken je dat van die mug en die olifant?
Heb ik uitgevonden.....hihi :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan