Helm en snelweg

mlvnc

MF'er
21 sep 2015
91
73
Even kort gezocht op dit onderwerp maar kon zo gauw geen antwoord vinden.

Ik heb een Shark Speed-R 2 in maat M maar als ik op de snelweg (120/130km/h) mijn dode hoek controleer heb ik het gevoel dat hij erg naar één kant geduwd wordt. Hebben jullie hier ook last van of heb ik mij een maat te groot aan laten praten? Ik wil ook nog wel eens de helm naar beneden trekken omdat ik het gevoel heb dat hij te ver naar achter "wegdraait".
 
zijwaard heb ik geen last van, maar het "naar achter waaien" heb ik soms wel last van bij hard acceleren.
Komt volgens mij gewoon om je helm net te groot is. In mijn geval was de helm een maatje kleiner echt te strak dus ik draag er een balaclava oid onder zodat de omtrek van mn kop net wat groter is en de helm goed zit.
 
Klinkt als een half maatje te groot ja. Wellicht kun je de wangstukken of voering van een maatje S in deze schaal plaatsen. Anders kan een helmmuts opdoen inderdaad ook al veel verschil maken.
 
Daar was ik al bang voor, gezien ik hem nog maar kort heb en het dus alleen maar erger zal worden toch maar even voor een S gaan kijken. Pasvorm verder is namelijk wel erg fijn.

Ik ben bang dat een balaclava niet zo heel veel zin heeft omdat ik denk dat er zeker een vingerbreedte ruimte ontstaat aan één zijde van de helm.

Zou het zin hebben om de winkel waar ik de helm heb gekocht ~2 maanden geleden aan te schrijven omdat ik me door hun heb laten voorlichten? Tevens een pak, laarzen en handschoenen gekocht tegelijkertijd.
 
Zeker terug gaan. Vriendelijk aankaarten wat het probleem is en kijken wat ze er van zeggen. Als je niks vraagt krijg je zeker niks
 
Daar was ik al bang voor, gezien ik hem nog maar kort heb en het dus alleen maar erger zal worden toch maar even voor een S gaan kijken. Pasvorm verder is namelijk wel erg fijn.

Ik ben bang dat een balaclava niet zo heel veel zin heeft omdat ik denk dat er zeker een vingerbreedte ruimte ontstaat aan één zijde van de helm.

Zou het zin hebben om de winkel waar ik de helm heb gekocht ~2 maanden geleden aan te schrijven omdat ik me door hun heb laten voorlichten? Tevens een pak, laarzen en handschoenen gekocht tegelijkertijd.
Als er nog geen krassen op de helm zitten, het vizier nog kraakhelder is, en je het aankoopbewijs hebt, zeker proberen!
 
Ik ga het dan zeker proberen. Bedankt voor de reacties!
 
Ik heb de Shark S900 en daar zit een pomp systeem voor de wangen in. Zit dat er bij die van jou niet in?
Even kort gezocht op dit onderwerp maar kon zo gauw geen antwoord vinden.

Ik heb een Shark Speed-R 2 in maat M maar als ik op de snelweg (120/130km/h) mijn dode hoek controleer heb ik het gevoel dat hij erg naar één kant geduwd wordt. Hebben jullie hier ook last van of heb ik mij een maat te groot aan laten praten? Ik wil ook nog wel eens de helm naar beneden trekken omdat ik het gevoel heb dat hij te ver naar achter "wegdraait".
 
zit je niet gewoon een beetje ruim in je vel? :X

nee, maar alle gekheid op een stokje. ik zou doen wat anderen ook al geopperd hebben, probeer eens te rijden met een helmmuts. misschien wordt het dan beter.
 
Een helm moet nieuw zo krap mogelijk zitten zonder druk punten en zonder dat je op je wangen bijt als je je mond open en dicht doet.
 
Helm opzetten, van achter naar voren drukken dan moet er een wijsvingertje tussen je voorhoofd en de helm kunnen.
En zover ik heb begrepen, moet je juist wel op je wangen bijten (in het begin). Anders gaat ie na verloop van tijd lubberen.
 
Mijn ervaring met 3 shark helmen is dat de binnenvoering erg snel uitlubbert waardoor een hele krappe maat al snel aan gaat voelen als te groot. Ik koop mijn Shark helmen nu ook zo strak mogelijk en de eerste 2-3 weken knelt het op sommige stukken maar dat gaat snel over.
 
Helm opzetten, van achter naar voren drukken dan moet er een wijsvingertje tussen je voorhoofd en de helm kunnen.

Dat lijkt mij wat veel,ik heb het nl niet.
En zover ik heb begrepen, moet je juist wel op je wangen bijten (in het begin). Anders gaat ie na verloop van tijd lubberen.

Dat klopt weer wel,had ik in het begin ook wat maar de helm past nu perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan