Helm op of af, als je gaat tanken .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
en toch zie ik vaak genoeg dat een politieagent op motor ook met helm op afrekent.
:X



:+
 
Laatst bewerkt:
Tja..... als ik naar binnen loop gaat de helm uiteraard af. Geen enkele reden om 'm op te houden en dan wil ik de pompbediendes best ter wille zijn.

Maar als ik sta te tanken vind ik het afzetten van die helm knap onhandig. Ik heb het wel eens gedaan, maar omdat je geen plek hebt waar je 'm ff kwijt kan, kletterde die helm op straat. Dát vind dus ook niet zo heel prettig......
 
Tijdens tanken hou ik hem ook altijd op, veel praktischer.
Maar handschoenen op mn tank, sleutel in de tankdop. Dus wel zegmaar te zien dat ik geen enkele intentie heb weg te rijden zonder te betalen.
 
Tijdens tanken hou ik hem ook altijd op, veel praktischer.
Maar handschoenen op mn tank, sleutel in de tankdop. Dus wel zegmaar te zien dat ik geen enkele intentie heb weg te rijden zonder te betalen.

Klopt.

Is overigens wat lastig, tanken zonder sleutel in de tankdop...... :+
 
Tja..... als ik naar binnen loop gaat de helm uiteraard af. Geen enkele reden om 'm op te houden en dan wil ik de pompbediendes best ter wille zijn.

Maar als ik sta te tanken vind ik het afzetten van die helm knap onhandig. Ik heb het wel eens gedaan, maar omdat je geen plek hebt waar je 'm ff kwijt kan, kletterde die helm op straat. Dát vind dus ook niet zo heel prettig......
Dus omdat die helm een keer gevallen is door onhandigheid....


:N


Bij mij ging de pompgewoon niet aan. Dan maar geen omzet van 10 liter benzine met een winst van 2 cent per liter ...






Net als ergens binnen stappen of iemand aanspreken met een zonnebril op. Erg onfatsoenlijk naar mijn idee.
 
Tsja, ik lees nu dus overal dat ik een aso ben. Ik heb een cross helm, die is dan wat opener dan een "gewone" helm. maar ik hou hem echt altijd op, behalve als ik er ook naar het toilet moet of als ik koffie neem. Het is altijd snel ff tanken en weg. En eerlijk gezegd is mij nog nooit gevraagd of ik hem af wil zetten.
 
Tsja, ik lees nu dus overal dat ik een aso ben. Ik heb een cross helm, die is dan wat opener dan een "gewone" helm. maar ik hou hem echt altijd op, behalve als ik er ook naar het toilet moet of als ik koffie neem. Het is altijd snel ff tanken en weg. En eerlijk gezegd is mij nog nooit gevraagd of ik hem af wil zetten.
Dan weet je nu waarom je dat wel zou moeten doen ;)



Nooit bij stilgestaan of ga je het nu nog niet doen?
 
Dus omdat die helm een keer gevallen is door onhandigheid....

:N

Bij mij ging de pompgewoon niet aan. Dan maar geen omzet van 10 liter benzine met een winst van 2 cent per liter ...


Net als ergens binnen stappen of iemand aanspreken met een zonnebril op. Erg onfatsoenlijk naar mijn idee.

jij hebt gewoon te veel issues

ik zet m'n helm ook niet af (tenzij ik met een groepje rij, dan praat je toch altijd wat met elkaar.

Tot nu toe één tankstation dat vroeg of ik m'n helm af wilde zetten. 't Is dat ik toen niet gepast had anders wist ik het wel. Ik kom daar nu overigens nooit meer.
 
Dus omdat die helm een keer gevallen is door onhandigheid....

Nee hoor, is me al meerdere keren gebeurd. Er is nu eenmaal weinig plaats te vinden op een normale motor om een helm enigszins degelijk aan op te hangen. Hoef je niet onhandig voor te zijn.

Uiteraard zal jou dat nooit zijn overkomen......
 
Nee hoor, is me al meerdere keren gebeurd. Er is nu eenmaal weinig plaats te vinden op een normale motor om een helm enigszins degelijk aan op te hangen. Hoef je niet onhandig voor te zijn.

Uiteraard zal jou dat nooit zijn overkomen......
:N tot nu toe nóg niet, maar zeg nooit nooit 8-)
 
Klopt.

Is overigens wat lastig, tanken zonder sleutel in de tankdop...... :+

Valt wel mee, bij mijn Yamaha en Honda's moet ik de sleutel in de tankop hebben zitten om de tankdop los te kunnen hebben, maar bij mijn Suzuki kon ik de sleutel er uit halen als de tankdop los was...
 
:^
Kan hier ook gewoon (bij de zxr) maar dat zou ook kunnen zijn omdat m'n slot vd tankdop een petit peu verrot is.

Voorderest: Helm af. Ik vind het net zo irritant als mensen die luid bellend afrekenen bij de kassa of onnodig links rijden. Beetje aso dus.
 
Ik zet 'm altijd af. Da's toch gewoon veel prettiger?
 
}) })


Leg hem effe in of op het zijspan.

Ik dacht net dat daarom zo veel motorrijders tegenwoordig met van die gigantische topkoffers rondrijden, om hun helm in of op te leggen.

Maar het beste is ... meestal mag de vrouw betalen, is ook goedkoper (voor mij dan).


:] :W
 
Blijft een leuke discussie. Op zich vind ik het ook een tikje asociaal, maar het is ook een tikje onhandig. Dus tja. En die vergelijking met de supermarkt gaat niet op. Bij een supermarkt kom je om boodschappen te halen, bij een benzinepomp om te tanken. Met andere woorden, daar kom je ook OMDAT je weggebruiker bent. Ik heb begrip voor de reacties dat het gewoon socialer is hem af te zetten, maar ik vind tegelijkertijd dat ze niet zo moeten zeuren. Motorrijders zijn ook klanten, die moeten een helm op, accepteer dat gewoon.

Overigens vermijd ik bemande pompen zoveel mogelijk, mede om dit dubbel gevoel te vermijden. De Tango ligt gelukkig op de route :Y Is nog goedkoper ook ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit blijft ook een eeuwige discussie he...

Verplaats je even in een medewerker van het benzinestation. Vorig jaar heb je nog 's avonds om 10u een pistool op je gericht gehad, de dader had een helm op en was dus onherkenbaar, nooit gepakt. Gelukkig is het goed afgelopen en sinds een halfjaar durf je weer te werken. Maar bij iedere motorrijder die nu z'n helm ophoudt komt dat beeld weer terug, en dan weigert hij/zij ook nog eens z'n helm af te zetten...

Lijkt mij zeer angstig, en om dit te voorkomen zet ik gewoon m'n helm af. Gelukkig is dit niet bij iedere medewerker het geval... Ik vind het ook gewoon sociaal om ff die helm af te zetten (ik heb een integraal) en een otoplastiek uit m'n oor te frunniken zodat ik hoor wat er gezegd wordt. Anders sta ik ook zo stom te grijnzen als ze vragen of ik een bonnetje wil omdat ik het niet hoor.

Overigens heb ik nog nooit gehad dat ik m'n helm niet weg kon leggen, meestal is er wel ruimte naast de pomp waar normaal gesproken de reclame oid ook op staat, plek genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Recht op privacy, t moet niet gekker worden _O- _O-

Ga dan lekker met een doos op je hoofd rondlopen de hele dag als je bang bent om iemand je gezicht te laten zien.

Buiten het feit om dat het bedreigend zou kunnen zijn, vind ik het sowieso al een raar idee, beetje onbeleefd vind ik het altijd persoonlijk om het te doen. Dus ik zet altijd gewoon standaart mijn helm al af.
:^

Maar beleefdheid en sociale vaardigheden worden een steeds zeldzamer iets in dit land vol ego's. En ja, ook onder motorrijders.

Maar ik houd meestal ook gewoon m'n helm op tijdens het tanken..... lang leve pinnen aan de pomp. Zodra dat niet kan en ik moet naar binnen... petje af.
 
.... en een otoplastiek uit m'n oor te frunniken zodat ik hoor wat er gezegd wordt. Anders sta ik ook zo stom te grijnzen als ze vragen of ik een bonnetje wil omdat ik het niet hoor.
:')
Oom agent: "mompel mompel mompel"

Fazero: "Ja"

Oom agent kijkt me zeer verbaasd aan, ik doe m'n oordoppen uit.

Oom agent herhaalt: Heeft u gedronken?

Fazero: "Ow, ik dacht dat u vroeg of ik al eerder geblazen had" :9
 
Tsja, ik lees nu dus overal dat ik een aso ben. Ik heb een cross helm, die is dan wat opener dan een "gewone" helm. maar ik hou hem echt altijd op, behalve als ik er ook naar het toilet moet of als ik koffie neem. Het is altijd snel ff tanken en weg. En eerlijk gezegd is mij nog nooit gevraagd of ik hem af wil zetten.

Geen probleem hoor! Als je hem vervolgens ook maar op houd met koffie drinken :+
 
Dit blijft ook een eeuwige discussie he...

Verplaats je even in een medewerker van het benzinestation. Vorig jaar heb je nog 's avonds om 10u een pistool op je gericht gehad, de dader had een helm op en was dus onherkenbaar, nooit gepakt. Gelukkig is het goed afgelopen en sinds een halfjaar durf je weer te werken. Maar bij iedere motorrijder die nu z'n helm ophoudt komt dat beeld weer terug, en dan weigert hij/zij ook nog eens z'n helm af te zetten...

Lijkt mij zeer angstig, en om dit te voorkomen zet ik gewoon m'n helm af. Gelukkig is dit niet bij iedere medewerker het geval... Ik vind het ook gewoon sociaal om ff die helm af te zetten (ik heb een integraal) en een otoplastiek uit m'n oor te frunniken zodat ik hoor wat er gezegd wordt. Anders sta ik ook zo stom te grijnzen als ze vragen of ik een bonnetje wil omdat ik het niet hoor.

Overigens heb ik nog nooit gehad dat ik m'n helm niet weg kon leggen, meestal is er wel ruimte naast de pomp waar normaal gesproken de reclame oid ook op staat, plek genoeg.


Juist Jessica, daarom is het en een hele kleine moeite.
 
Blijft een leuke discussie. Op zich vind ik het ook een tikje asociaal, maar het is ook een tikje onhandig. Dus tja. En die vergelijking met de supermarkt gaat niet op. Bij een supermarkt kom je om boodschappen te halen, bij een benzinepomp om te tanken. Met andere woorden, daar kom je ook OMDAT je weggebruiker bent. Ik heb begrip voor de reacties dat het gewoon socialer is hem af te zetten, maar ik vind tegelijkertijd dat ze niet zo moeten zeuren. Motorrijders zijn ook klanten, die moeten een helm op, accepteer dat gewoon.
Helm moet je op als je rijdt, loop je ook een motorzaak binnen met je helm op aangezien je later toch weer weg rijdt?
Bij een pomp heb je binnen altijd ruimte om je helm ff neer te leggen.
Of zijn er mensen die consequent zijn en ook de handschoenen aanhouden als ze pinnen? Vizier dicht want er kunnen vliegjes in vliegen. Rij dan ook gewoon met de motor naar binnen om aan de kassa te pinnen, je rijdt immers motor dus dan hoor je op een motor te zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan