Mijn routine:
Voor het rijden:
- Visuele inspectie buitenkant op scheuren, krassen en droogte scheurtjes
- Visuele inspectie binnenkant op beestjes, gerafelde voering, vettigheid
- Even voelen of de piepschuim schaal geen deukjes heeft opgelopen aan de binnenkant
- Vizier mechanisme controleren (ff snel open/dicht klappen en voelen of er geen tandjes overgeslagen worden)
- Pinlock aansluiting checken, of het rubber nog tegen het vizier zit
- ventilatie sleufjes even snel doorblazen met een pompje/balgje/perlucht (lage druk)
- Dan zie je ook gelijk of ze nog goed vast zitten
- BELANGRIJKSTE: helm bandje controleren op rafels, sneetjes oid en DD sluiting checken op losse sticksels (hij zou maar afvliegen tijdens het rijden!!)
- Vervolgens zet ik hem even op (met oordoppen al in) en kijk ik of de pinlock nog goed werkt door even flink warm te ademen.
Na het rijden:
- eigenlijk dezelfde lijst als voor het rijden
Haha, no way
Gewoon rijden, en vervolgens de vliegen met papier/water van je helm weken.
Ojah, geen handschoenen erin tijdens opslag en liefst niet in zonlicht opslaan.