help, bang om te rijden

Koop voor een tijdje een off road / all road motor. Geen snel machientje maar een 250 cc ofzo. Hiermee zit je meer rechtop en door het bredere stuur heb je misschien meer het gevoel van meer contole op de slechte stukken weg.
Je zal het gevoel ( ook tussen de oren ) weer moeten hervinden, en dat kan alleen wanneer je rijdt.
Succes man!
 
Laatst bewerkt:
vering goed afstellen op je gewicht

banden op spanning en voldoende profiel

lekker ontspannen

veel rijden , op verschillende wegen maar wel in je eigen tempo

en genieten :]
 
Ik zou er vooral mee naar een professional gaan, goeie tips kunnen onbedoeld de zaak alleen maar erger maken.
 
ik weet niet waar je zit in Turkije maar als het vergelijkbaar is met Istanbul waar ik regelmatig kom zou ik ook bang zijn op de motor. dat heeft niks met de bochten te maken maar vooral met al die idioten op de weg. maar ik vermoed dat je daar blijer gaat van een ander type motor. maarja motor die geen problemen hebben met de wegen daar halen die snelheid niet en motoren die wel die snelheid halen zijn nooit echt geschikt voor turks wegdek. en dan heb ik het nog niet eens over de bochten.
 
ik woon in het zuiden wel goede snelweg maar af en toe ...... tja je moet hier met veel dingen rekening houden das waar. Mensen bedankt ik neem al jullie adviezen en ga er mee aan de slag. erg tof dat jullie geantwoord hebben.
 
Erg vervelend is het als je angst ondervind in het verkeer. De beste tip (en die is al vermeld): blijven rijden. Na een crash durfte ik niet meer in te halen, ik heb het rustig opgepakt door te oefenen op een industrieterrein. 1 van mn beste vrienden is er na een motorongeluk met flink hersenletsel vanaf gekomen. Dat heeft me weliswaar aan het denken gezet of ik nog wel zou willen rijden. Maar ik heb meteen het rijden weer opgepakt! Ik vond het op dat moment fijn om met meerdere mensem te rijden, misschien een tip?
Succes verder!
 
heb zelf na een zware crasch toch de draad weer opgepakt en doe zelfs weer een aantal circuitdagjes per jaar .
het kost gewoon heel veel tijd en rijden , om het vertrouwen weer te vinden .
helemaal weg is het bij mij ook niet .....maar heb ,t een plekje gegeven waar ik mee om kan gaan.
heeft me al bij al dik 5 jaar gekost maar was zeker de moeite waard ! want ik kan eindelijk weer genieten van het rijden .

dus geduld en het lukt wel weer succes !
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor weinig een MZ Kanuni kopen. Prima voor slechte wegen. Heb zelf de MZ ETZ 250 gehad toen ik op 18 jarige leeftijd begon te rijden en dat ding was heel comfortabel. :]
 
Laatst bewerkt:
ik woon in het zuiden wel goede snelweg maar af en toe ...... tja je moet hier met veel dingen rekening houden das waar. Mensen bedankt ik neem al jullie adviezen en ga er mee aan de slag. erg tof dat jullie geantwoord hebben.
ik heb ongeveer 30.000 km door Turkije gereden en kan je alleen zeggen dat je daar niet moet rijden als je ook maar iets twijfelt aan jezelf. Geef het wat meer tijd.
 
Misschien ligt inderdaad het probleem niet zozeer bij het motorrijden maar is het een uiting van dat het je niet lukt om met het verlies van je vriend om te gaan. Ben jij soms bij dat ongeluk van je vriend geweest? Wellicht kan je met een professionele psychotherapeut je angsten wat leren relativeren. Door er aan toe te geven (en niet motor te rijden), worden ze nl alleen maar sterker.
 
heb zelf na een zware crasch (waardoor ik nu thuis zit ) toch de draad weer opgepakt en doe zelfs weer een aantal circuitdagjes per jaar .
het kost gewoon heel veel tijd en rijden , om het vertrouwen weer te vinden .
helemaal weg is het bij mij ook niet .....maar heb ,t een plekje gegeven waar ik mee om kan gaan.
heeft me al bij al dik 5 jaar gekost maar was zeker de moeite waard ! want ik kan eindelijk weer genieten van het rijden .

dus geduld en het lukt wel weer succes !


Kun je niet beter gaan werken i.p.v. circuit dagjes doen?

:+
 
gecondoleerd met je maatje!

Een vriend van me heeft een aantal gelden een ongeluk gehad, en had ook moeite met opstappen, we zijn gewoon veel samen gaan rijden, en heb hem onderweg (communicatiesysteem) bij bochten verteld wat je altijd in een bocht doet... Na ongeveer 1500 km rijdt hij weer als vanouds. Nu schat hij de bochten alleen wat reëler in :D


Hij is overigens wel overgestapt van Ducati 848 naar BWM K1300s
 
Laatst bewerkt:
hallo motorvrienden,
ik heb een groot probleem en wil jullie mening / hulp.
ik rij al meer dan 5 jaar en heb nu een hayabusa. 4 maanden geleden is een vriend van mij tijdens een rit op een vrachtauto geknald en overleden. aantal maanden geen motor gereden maar de laatste 2 weekenden was een catastrofe voor mij. ik kon geen enkele bocht fatsoenlijk nemen en vandaag was het zo erg dat ik midden in de bocht in paniek raakte terwijl er niks aan de hand was. dit baart mij zorgen en heb er een naar gevoel aan overgehouden. het is net of ik een bochten fobie er aan heb overgehouden. wat kan ik hieraan doen. het is echt een klote gevoel en voel me ook erg k.. wat moet ik doen mensen?


er u zo snel mogelijk overzetten en anders alles verkopen, ge zijt een gevaar voor uzelf maar vooral ook voor anderen..
het moment dat ik bang krijg (heb) op de motor stop ik, zeker weten..
en ook ik heb een goede vriend van mij zich zien doodrijden, ik hing er 20m achter. verleden jaar ook nog bij een dode gezeten..
zelf heb ik verscheidene valpartijen gehad (circuit) waarvan één aan 200+ de eerst volgende maal ik op hetzelfde circuit reed was ik telkens sneller dan mijn pb ipv trager..
op de weg ben ik er ooit afgemaaid door een tegenligger die in slaap was gevallen :(
zet er u over of stop dat is het enige juiste maar harde oordeel volgens mij..

succes..
 
Laatst bewerkt:
er u zo snel mogelijk overzetten en anders alles verkopen, ge zijt een gevaar voor uzelf maar vooral ook voor anderen..
het moment dat ik bang krijg (heb) op de motor stop ik, zeker weten..
en ook ik heb een goede vriend van mij zich zien doodrijden, ik hing er 20m achter. verleden jaar ook nog bij een dode gezeten..
zelf heb ik verscheidene valpartijen gehad (circuit) waarvan één aan 200+ de eerst volgende maal ik op hetzelfde circuit reed was ik telkens sneller dan mijn pb ipv trager..
op de weg ben ik er ooit afgemaaid door een tegenligger die in slaap was gevallen :(
zet er u over of stop dat is het enige juiste maar harde oordeel volgens mij..

succes..

Dus iedereen die een ongeluk heeft gehad of er eentje van nabij meemaakte en waarvan het zelfvertrouwen een tik(je) heeft gehad moet maar stoppen met rijden?
En hoe moet dat eroverheen zetten volgens jou dan? Gaat dat gepaard met wennen en weer rustig opbouwen of van het ene op het andere moment?
Als je denkt dat het van het ene op het andere moment gaat, dan zal je nog vaak teleurgesteld gaan worden.

Volgens mij probeert TS er juist overheen te komen en vraagt hij om tips om dit proces te bevorderen.
 
er u zo snel mogelijk overzetten en anders alles verkopen, ge zijt een gevaar voor uzelf maar vooral ook voor anderen..
het moment dat ik bang krijg (heb) op de motor stop ik, zeker weten..
en ook ik heb een goede vriend van mij zich zien doodrijden, ik hing er 20m achter. verleden jaar ook nog bij een dode gezeten..
zelf heb ik verscheidene valpartijen gehad (circuit) waarvan één aan 200+ de eerst volgende maal ik op hetzelfde circuit reed was ik telkens sneller dan mijn pb ipv trager..
op de weg ben ik er ooit afgemaaid door een tegenligger die in slaap was gevallen :(
zet er u over of stop dat is het enige juiste maar harde oordeel volgens mij..

succes..

IK weet niet wat voor de andere weggebruikers beter is...is dat hij stopt of dat jij stopt ?
 
IK weet niet wat voor de andere weggebruikers beter is...is dat hij stopt of dat jij stopt ?


lul jij maar uit je nek jongen, maar ik hoop niet voor jou wanneer je een bocht neemt dat je een tegenligger op je helft krijgt omdat ie niet durft insturen..
is kijken of je je dan nog afvraagt wat het beste is ik van de weg of je tegenligger..
 
Dus iedereen die een ongeluk heeft gehad of er eentje van nabij meemaakte en waarvan het zelfvertrouwen een tik(je) heeft gehad moet maar stoppen met rijden?
En hoe moet dat eroverheen zetten volgens jou dan? Gaat dat gepaard met wennen en weer rustig opbouwen of van het ene op het andere moment?
Als je denkt dat het van het ene op het andere moment gaat, dan zal je nog vaak teleurgesteld gaan worden.

Volgens mij probeert TS er juist overheen te komen en vraagt hij om tips om dit proces te bevorderen.

noem jij dit een tikje?
mij lijkt het veeleer op een mokerslag..
trouwens, zeg ik dat hij moet stoppen? ik zeg dat hij zich er zo snel mogelijk moet overzetten en anders moet stoppen. ik bedoel daarmee als de schrik blijft je beter stopt want in dat geval ben je een gevaar voor jezelf en anderen..
trouwens hier uitleg komen vragen hoe hij er zich moet overzetten is net hetzelfde als vragen of er op de zuidpool ijs is je schiet er niks mee op je moet het tenslotte toch zelf doen en iedereen gaat er anders mee om..
het feit blijft wanneer je met schrik op de motor kruipt je een "en ik zal me nuanceren" potentieel gevaar bent voor jezelf en voor anderen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan