Lees de negatieve ervaringen op motordealer.info en op dit forum en als je het beter doet, dan bouw je een goedlopende zaak op. Dat kost veel tijd en energie.
- Een tevreden klant komt terug.
- Geef de klant aandacht.
- Leg hem dingen uit.
- LUISTER NAAR HEM
- Stel de juiste vragen (begin met open vragen, en besluit met een gesloten vraag, waar hij alleen 'ja' op kan zeggen)
- Geef een concreet advies (niet: ik heb 100 motoren staan, zoek er maar 1 uit)
- Laat hem uiteindelijk kiezen uit 2 mogelijkheden, maar vertel wel de consequentie van zijn keuze (bijv. Deze twee motoren komen het dichtst bij wat u zoekt. Bij dit model zit u wat rechterop, zodat u wat langere ritten kunt maken, maar is wat minder sportief, en dit model is wat sportiever, maar u moet wat vaker stoppen bij lange ritten, welke mag ik voor u inpakken?
)
- Vergeet niet af te rekenen.
- Bereken de echte kosten.
- Leg uit waarom die kosten nodig waren
- Probeer niet altijd het duurste te verkopen, maar als iets goedkopers beter is voor een klant verkoop dat.
- Noteer telefoonnummer van de potientiele klant en bel hem na een paar dagen na een proefrit op.
Enz. enz.