Heren vd KLPD bedankt!

vr 26 jan 2007, 14:42
Hoger beroep in „fuck you“-zaak
LELYSTAD - „Fuck you” roepen naar een agent kan volgens het Openbaar Ministerie (OM) echt niet. Justitie gaat daarom in hoger beroep tegen de uitspraak van de politierechter in Lelystad. Dat maakte een woordvoerder van het OM vrijdag bekend.

De rechter sprak de 30-jarige S.J. uit Almere maandag vrij van belediging van een ambtenaar in functie. De politierechter vond zijn uitroep geen belediging. Het OM denkt hier anders over en eiste een boete van 300 euro.
Officieel is het natuurlijk geen belediging, puur taalkundig gezien. (Vind ik niet althans). Je maakt iemand niet ergens voor uit. Maarja, je kan ook anders beledigd worden.

En hoe zit het dan met vrijheid van meningsuiting? Als ik nou zeg 'ik vind je een klootzak', mag dat dan wel? Ik mag toch immers voor mijn mening uit komen...
Jah stoer he, nee dit is niet om stoer te doen. Maar om de draad met ze te steken, het is een sport geworden hierzo. Mijn broertje en ik worden constant aangehouden. Nu weer vanwege dat het achterraam was bevroren, dus ik dat mag. Hun: dan mag niet. Dus ik zeg ik heb 2 buitenspiegels, toen kropen ze weer terug in hun koekblikje.
Vind het gewoon steeds leuker worden dat ze er steeds de moeite voor nemen maar dat ze niks kunnen maken. Dus ben benieuwd of ze hier over beginnen.
Aangezien er vorige week een meisje was die bekeurt was omdat ze zo'n sticker op d'r jas had zitten :} :o *O*
Nou moet ik wel zeggen dat ik en mijn broertje de enigste 2 auto's hebben in het dorp van dat model (1979) dus makkelijk uitzoeken :P
De politie heeft vast wel een reden om jullie zo graag te willen pakken :Y heb je het er echt niet naar gemaakt?
 
En hoe zit het dan met vrijheid van meningsuiting? Als ik nou zeg 'ik vind je een klootzak', mag dat dan wel? Ik mag toch immers voor mijn mening uit komen...

Dat mocht, maar baksteen en co schrijven daar voor. Dit valt niet meer onder de vrijheid van menings uiting. Het is iets met beledinging van een ambtenaar in functie......
 
Laatst bewerkt:
Dat mocht, maar baksteen en co schrijven daar voor. Dit valt niet meer onder de vrijheid van menings uiting. Het is iets met beledinging van een ambtenaar in functie......
Dacht al, het is eigenlijk allebei, maargoed, dan word je dus ook beboet voor het uiten van je mening... wat best tegenstrijdig is :P

Ach, ik heb nog nooit een grote mond gehad tegen meneer agent, dus het zal me een worst wezen :P.

Ook al was het moeilijk me in te houden toen ik een boete kreeg toen ik op de bagagedrager van mijn fiets door een winkelstraat LIEP.(Liep zelfs nog een vriend naast me).
Ik fietste, volgens meneer agent....
 
Ehhhhhhh bijna :W
Nog eenmaal raden, maar goed degene die dit niet mee maken zien de lol er niet van in. Ach ja iedereen zij :z n deugt



Nog nooit een Artikel 5 gekregen vanwege de kleur? O-)

2004305880173129616_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee dat niet, maar wel een paar keer aangehouden vanwege mijn 4 puntgordels, ze dachten dat ik geen gordel om had. Wel degelijk en nog beter als elke andere wagen.
Dus hadden ze weer niks ;)

4-puntsgordel, mag je die gebruiken tijdens het rijden? Is een 3 punts niet de verplichte gordel?
 
En hoe zit het dan met vrijheid van meningsuiting? Als ik nou zeg 'ik vind je een klootzak', mag dat dan wel? Ik mag toch immers voor mijn mening uit komen...?



"ik vind" mag wel, dat is een mening......

Maar.....


"jij bent" mag niet.... das gericht naar de persoon toe


tis maar hoe je het formuleert.....


@ TS

:} :} :}

Taart naar driebergen gestuurd...... O-)
 
Denk trouwens als je zo door het oog van de naald kruipt, je ALS DANK
beter niet zo precies moet omschrijven waar wanneer en hoe laat dat is
gebeurt.
Dan krijgen die KLPD's daar behoorlijk problemen mee als hun afd. hier
meeleest.
En als je je normaal opstelt bij aanhouding heb je nog een kans op een
mazzeltje zo niet, jij was toch degene die in de fout ging niet zeuren dan.
 
Woensdag 13.10 uur onderweg naar Terschellling over de Afsluitdijk. Net na de Stevinsluizen vrij baan geen ander verkeer, even kijken hoe hard 'ie kan. Bij 200+ gas maar weer dichtgedraaid met de gedachte; loopt idd als een turbine, rest doe ik wel een keer in de heimat. Binnen 10 sec zie ik zo'n volvo V70 met feeststriping naast me rijden!!!. Ik denk alvast hoe kom ik thuis??? Maar goed bijrijder doet het geldgebaar met duim en wijsvinger en gebaart dat ik het iets rustiger aan moet doen. Ik nederig m'n duim opgestoken en m'n adrenalinegehalte laten dalen.
Heren bedankt!
:} :} :}

JS 8-)

Het lijken af en toe net mensen :] O-)
 
Laatst bewerkt:
De t*ring, dan heb je echt mazzel. Ik moest inderdaad bijna lopen, ik reed 48 km/h te hard, dit was weliswaar op de ring Alkmaar (met de auto). Maar ik moest flink in de buidel tasten, nu heb ik deze sticker op mijn auto (en mijn broertje ook), ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik aangehouden wordt :9 *O*
Ja sorry, mijn broertje en ik hebben nou eenmaal wat om de politie te treiteren ;), hier in het dorp houden ze ons constant aan maar ze kunnen steeds niks maken, misschien nu wel :P

[afbeelding]


Pas maar op hoor, is hot-news... Beleding van de politie cq smaad. Justitie heeft politie laten weten dit aan te gaan pakken.. :X

[me="Unforgiven_NL"]vindt het zielig als je zo'n stickertje op je auto hebt, maar vindt het helemaal mooi als je voor zo'n stickertje de kans loopt een boete te moeten betalen...[/me] :+
 
"Unforgiven_NL"vindt het zielig als je zo'n stickertje op je auto hebt
dat heb ik nou met zo`n visje , ik mag graag op roof vis vissen en heb dan een sticker met visje waar een grote vis achter aan zit.
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik nou met zo`n visje , ik mag graag op roof vis vissen en heb dan een sticker met visje waar een grote vis achter aan zit.

Die is goed, ik heb nog ergens zo'n visje met 2 pootjes en de tekst 'Darwin' in het midden... :P
Ik heb hem nooit opgeplakt eerlijk gezegd, maar kon de humor er wel van inzien... ;)
 
Jij hebt je geluk voor dit jaar alweer opgebruikt.
Wel erg tof van die KLPD-ers dat ze je RBW niet hebben ingenomen. Misschien hadden ze er geen zin in of vonden ze het toch wel sneu voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan