Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

https://www.autogereedschap.com/a-23554492/cilinderkop-gereedschap/klepslijper-set-laser-tools/

Gemaakt van hoogwaardige materialen
Houden door het gebruik van speciaal rubber betere grip op oudere kleppen.


Dus die blijft wel plakken? :)

EDIT: Daar gaan we vanzelf achter komen :t

En bij de goedkopies:
Als de kleppen veel oneffenheden of koolaanslag hebben, dan biedt de duurdere set van Laser betere grip.
 
Algeheel gehanteerde toleranties (vergelijk een Japanse Keihin carburateur met een China nepper als goed voorbeeld).

No clutch > Pin clutch > Twin hammer. En de kwaliteit/balans er van.

Motor: 3 lamellen van plastic in een rotor die op een metalen busje loopt, VS 8 lamellen van Polyurethaan in een gebalanceerde rotor die op SKF preciecielagers loopt.

Zitten echt grote verschillen in. Zelfs mijn huismerk "bijna Ingersoll Rand" model is leverbaar in 3 kwaliteiten.

Ik geef nog wel eens een gil jou kant op zodra t op geld uitgeven komt.
Want dat ding wat ik nu heb...
Naja.. bij vervanging zal voor de grap eens kijken hoe die er van binnen uitziet :)

( ben "fan" , maar .. tering.. wat is dat ding van Parkside, in dit geval, troep )

Had niet verwacht dat er zoveel verschil in zat.
 
https://www.autogereedschap.com/a-23554492/cilinderkop-gereedschap/klepslijper-set-laser-tools/

Gemaakt van hoogwaardige materialen
Houden door het gebruik van speciaal rubber betere grip op oudere kleppen.


Dus die blijft wel plakken? :)

EDIT: Daar gaan we vanzelf achter komen :t
Besteld en netjes de volgende dag in de bus :t

Maar in uiterlijk en gebruik kan ik nog geen verschil ontdekken (OK, behalve het merkje dan). Zal wel aan mijn (gebrek aan) techniek en/of de kleppen liggen...

20180904_153005.jpg
 
Van de huisleverancier o.a een mooi setje JIS schroevendraaiers binnengekregen.
Kan ik eindelijk het blok en carb van mijn Yamaha aanpakken zonder alles kapot te draaien.

full


Is het verder mogelijk om de blokbouten die de helften bij elkaar houden 1 voor 1 te verwijderen en te vervangen door inbus zonder dat er problemen optreden zoals lekkage's etc?
 
Van de huisleverancier o.a een mooi setje JIS schroevendraaiers binnengekregen.
Kan ik eindelijk het blok en carb van mijn Yamaha aanpakken zonder alles kapot te draaien.

[afbeelding]

Is het verder mogelijk om de blokbouten die de helften bij elkaar houden 1 voor 1 te verwijderen en te vervangen door inbus zonder dat er problemen optreden zoals lekkage's etc?
Mooi setje die Vessels, inderdaad een must. Ben er zelf ook zeer content mee :t
 
Vooral voor de looks. De bouten die er nu in zitten zijn gecorrodeerd en ik wil het hele blok spuiten. Nieuwe bouten zouden een stuk mooier staan.

Draai alle orginele bouten eruit en breng ze naar een verzinkerij.
Voor 3 tientjes bnen je weer helemaal de man, en orginele boutjes staat gewooon 1miljoenmiljard keer beter dan die gare kut inbussen.

edit:
Die inbussen kun je er uiteraard wel indraaien om de boel dan tijdelijk bij elkaar te houden, en je blok te spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Besteld en netjes de volgende dag in de bus :t

Maar in uiterlijk en gebruik kan ik nog geen verschil ontdekken (OK, behalve het merkje dan). Zal wel aan mijn (gebrek aan) techniek en/of de kleppen liggen...

[afbeelding]
Zo goed en zo kwaad als het gaat komen we d'r (denk ik)... Op Youtube zie ik trouwens meer mensen tobben...
Slechte plakken komt ws. ook door de maat van de kleppen; te groot voor de kleinste zuignap en te klein voor de volgende maat.
Zowel de Force als de Laser Tools geprobeerd, maar ik kan geen verschil ontdekken.
valves.jpg
 
Zo goed en zo kwaad als het gaat komen we d'r (denk ik)... Op Youtube zie ik trouwens meer mensen tobben...
Slechte plakken komt ws. ook door de maat van de kleppen; te groot voor de kleinste zuignap en te klein voor de volgende maat.
Zowel de Force als de Laser Tools geprobeerd, maar ik kan geen verschil ontdekken.
[afbeelding]

Je zou kunnen beginnen met het oppervlak van de klep te poetsen. Misschien helpt dat ook iets ?
 
Je zou kunnen beginnen met het oppervlak van de klep te poetsen. Misschien helpt dat ook iets ?

Moet gewoon glad kunnen, vooral kleppen die lang met een lekke klepgeleider/klepseal hebben gewerkt hebben vaak zo'n bros-reep achtige harde laag er op zitten. Zonder die laag zou hij ook beter moeten ademen, dus gewoon netjes maken?
 
Je zou kunnen beginnen met het oppervlak van de klep te poetsen. Misschien helpt dat ook iets ?
Moet gewoon glad kunnen, vooral kleppen die lang met een lekke klepgeleider/klepseal hebben gewerkt hebben vaak zo'n bros-reep achtige harde laag er op zitten. Zonder die laag zou hij ook beter moeten ademen, dus gewoon netjes maken?
Gisteravond de laatste kleppen gedaan van deze kop, maar heb er nog een liggen. Zal die kleppen eerst eens goed glad maken dan. Bedankt iedereen voor de tips :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan