Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Mensen nog tips voor een bouw/werkplaatsstofzuiger met aansluiting voor elektrische apparaten in de ca 100 euro categorie? Zat zelf aan de bosch advancedvac 20 te denken
 
Je kunt die master/slave schakeling ook kopen bij de electro winkel voor een paar tientjes, mocht je al een simpele bouwstofzuiger hebben.
Interessant!
Je bouwt dan gewoon een stopcontact op de bestaande?
Ik heb per ongeluk er 1 zonder gekocht maar zou het wel handig vinden.

Dit dus?
Op LN 230 komt de ingaande draad, LN master de draden die naar de motor van de stofzuiger gaan en LN slave naar het in/opgebouwde stopcontact?
 
Druk X is een zelf te kiezen waarde. Stel jij laat hem naar 8 bar pompen op een tank van 100 liter en dat duurt 4 minuten dan is jouw opbrengst 800 gedeeld door 4 is 200 liter per minuut. In mijn werk vragen klanten wel eens hoeveel een compressor levert en dan hanteer ik de grove vuistregel van vermogen delen door 6. Een 30 KWdoet dan grofweg 5 kuub/minuut. Willen ze het exact weten dan pak ik de documentatie erbij maar met die vuistregel ben je aardig in de buurt. Alleen bij kleine vermogens is de afwijking van de vuistregel groter zoals in jouw geval. Een 2KWmachine zal ergens rond de 300 l/min doen
En wat je aangeeft is de netto opbrengst? Aka wat het ding werkelijk aan lucht produceert
Alvast bedankt voor je uitleg
 
En wat je aangeeft is de netto opbrengst? Aka wat het ding werkelijk aan lucht produceert
Alvast bedankt voor je uitleg

In de praktijk heeft een compressor altijd een tegendruk van het net dus de opbrengst varieert. Daarom hebben ze in compressorland de term FAD uitgevonden. Dat is wat een compressor levert bij nul tegendruk. Dit is de maximale hoeveelheid lucht die geleverd kan worden. In de praktijk is het altijd iets minder omdat er een tegndruk van het net is.
 
Mensen nog tips voor een bouw/werkplaatsstofzuiger met aansluiting voor elektrische apparaten in de ca 100 euro categorie? Zat zelf aan de bosch advancedvac 20 te denken

Mijn moeder is het niet gelukt een Hitachi stofzuiger te slopen in ruim 20 jaar tijd, alleen de klemmen heb ik eens vervangen en het stroomsnoer 10 cm ingekort vanweg slijtage. Gebruik als huishoudstofzuiger nadat mijn vader het zat was om elke 2 jaar een nieuwe miele te moeten kopen......

Deze hitachi heb ik nu in mijn bezit voor toekomstig schuurgebruik.

db
 
Kluskamer raakt een beetje vol met gereedschap dus wil een fatsoenlijke werkbank maken... Maar daar heb je meer gereedschap voor nodig :+
Na wat amateur spul toch eindelijk maar besloten te investeren in wat fatsoenlijke zooi
20200804_204142.jpg
 
Goede bouwstofzuiger, waar je gewone vuilniszakken in hangt zit rond de 400 euro. Een hele grote goede meer dan 2000. Dan praat je over machines, die 99,9% van alle stof afvangen met behulp van hepa filters
 
Heb er 3 ... kuch ( vraag het niet )

1 karcher 3500 , prima ding..
1 gamma ( de metalen versie ) , prima ding.. filters zijn *mhe* en kwetsbaar
1 bol.com ( waterstofzuiger variant ) , breekbare bovenkant ( plastics breken af ) , filter is t zelfde als de gamma.

ik zou, als deze 3 zijn opgeblazen... weer een karcher halen.
Met die stofzakken ben ik huilend opgehouden.. ( duur ) , en gebruik het veel.. ik maak het filter wel gewoon regelmatig schoon.
 
Mensen nog tips voor een bouw/werkplaatsstofzuiger met aansluiting voor elektrische apparaten in de ca 100 euro categorie? Zat zelf aan de bosch advancedvac 20 te denken

Advancevac bevalt hier prima. De meegeleverd "buis" voor normaal stofzuigen is niet geweldig, maar die gebruik ik zelden.
Als hij aan een zaagmachine staat gaat de stofzak wel snel. Heb er met de verbouwing hier (100m2 laminaat, 2 trappen van eiken treden voorzien, wat ander klein spul) een zak of 5 doorgejaagd, daarna ook het filter maar vervangen, en nu gaat hij met minder intensief gebruik waarschijnlijk nog jaren mee.
 
Interessant!
Je bouwt dan gewoon een stopcontact op de bestaande?
Ik heb per ongeluk er 1 zonder gekocht maar zou het wel handig vinden.

Dit dus?
Op LN 230 komt de ingaande draad, LN master de draden die naar de motor van de stofzuiger gaan en LN slave naar het in/opgebouwde stopcontact?
Dat klopt als een bus Roy!
Ik heb dezelfde die jij gelinkt hebt besteld met 2x contactdoos/F stekker en een keer een gewone M stekker. Zo kan je altijd van apparatuur wisselen. Moet het nog in elkaar schroeven maar dat komt wel goed.
Geen idee wat F en N stekkers zijn maar iig eenvoudig aan te passen.
Als ik hem los trek eens kijken of ik ruimte heb voor inbouw of toch opbouw.
 
Heb er 3 ... kuch ( vraag het niet )

1 karcher 3500 , prima ding..
1 gamma ( de metalen versie ) , prima ding.. filters zijn *mhe* en kwetsbaar
1 bol.com ( waterstofzuiger variant ) , breekbare bovenkant ( plastics breken af ) , filter is t zelfde als de gamma.

ik zou, als deze 3 zijn opgeblazen... weer een karcher halen.
Met die stofzakken ben ik huilend opgehouden.. ( duur ) , en gebruik het veel.. ik maak het filter wel gewoon regelmatig schoon.

Ik gebruik ook nooit stofzakken.
En het filter vond ik ook behoorlijk duur. Na een paar keer schoon blazen was het kapot.
Ik heb er nu al jaaaren een luchtfilter van een daf in zitten en dat gaat goed.
Die is veel groter dus hoef ik minder vaak schoon te blazen
 
wat is het probleem als je geen zak gebruikt? Filter snel vol? Ik sta niet elke dag te zagen ofzo maar ik ben die zooi zo zat nu de schuur netjes is. En de oude gewone stofzuiger trekt dat absoluut niet
 
Als je het met beleid doet blijven die filters aardig heel , zolang je d'r maar geen natte bende mee opzuigt..
Dat doet ze geen goed.

De karcher heeft een veel kleiner filter, vaker schoonmaken en "slijt" er sneller van , de bouwmarkt filters zijn erg groot.
( nemen ongeveer 1/3 van de "tank" in beslag" )
 
Goede bouwstofzuiger, waar je gewone vuilniszakken in hangt zit rond de 400 euro. Een hele grote goede meer dan 2000. Dan praat je over machines, die 99,9% van alle stof afvangen met behulp van hepa filters
Ik heb na een lijst aan budget machines een Lavor PROworker EM aangeschaft. Had ik veel eerder moeten doen. Los van de automatische filterschudder, automatische aan/uit functie en de veel betere filtering ( stofklasse M) houdt deze machine ook echt mijn schuurwerk bij (ik gebruik hem ook als afzuiger bij het schuren van carrosserie delen). Met zijn voorgangers van Mannnesmann, Güde en Hitachi stond ik vaak toch in een fijnstof-mist na een tijdje, en ik bleef maar de filters reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan